هلال احمر به دنبال افزایش آمادگی در برابر زلزله

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۳:۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۰۷۰
هلال احمر به دنبال افزایش آمادگی در برابر زلزله

دبیرکل جمعیت هلال احمر در آستانه هفته  هلال احمر ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر کشورمان در صدمین سال فعالیتش از برنامه‌ریزی برای ارتقا آمادگی این جمعیت برای مواجهه با حوادثی نظیر زلزله خبر داد.

یعقوب سلیمانی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر در یک سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۱ که در واقع صدمین سال فعالیت جمعیت هلال احمر کشورمان بود، یک سال پرحادثه بود که در آن حوادث زیادی به وقوع پیوست و خوشبختانه با مشارکت تمام بخش‌های هلال احمر شاهد حضور به موقع هلال احمر در این حوادث و کمک به دردها و آلام مردم بودیم.

دستگاه‌های زیرمجموعه هلال احمر پویایی خوبی داشتند و کارنامه درخشانی هم از خود برجای گذاشتند. سلیمانی با بیان اینکه امسال و با پیگیری‌های انجام شده بیمه امدادگران پس از ۲۰ سال برقرار شد، گفت: اقدامات دیگری هم در جمعیت هلال احمر انجام شد که از جمله آنها می‌توان به ساخت اعضای مصنوعی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد ۵۰ درصد در تولید تجهیزات و اقلام پزشکی، افزایش صددرصدی آموزش همگانی، راه‌اندازی نزدیک ۷۰۰ خانه هلال و افزایش تعداد خانه‌های هلال به ۶۶۰۰ خانه، ثبت رکورد جهانی کاشت همزمان ۱۰۰ هزار درخت، توجه جدی به موضوع تغییرات اقلیمی، افزایش ۲۰ درصدی خدمات بهداشت و درمان و توانبخشی نسبت به سال قبل و ... اشاره کرد.

او در پاسخ به پرسشی درباره میزان آمادگی جمعیت هلال احمر دربرابر حوادثی مانند زلزله گفت: کشورما یک کشور حادثه‌خیز است. زلزله خوی که رخ داد شایعات زیادی درپی آن منتشر شد که موجب نگرانی مردم شده بود. بعد از زلزله در ترکیه و سوریه هم شایعاتی مطرح شد و اخیرا بعد زلزله در مشهد هم یکسری شایعات را در فضای مجازی منتشر کردند که صحیح نیست و اینطور نیست که بگوییم همین فردا زلزله رخ می‌دهد یا یک نفر توانسته زلزله را پیش‌بینی‌کند. آنچه که مشخص است این است که ایران کشور حادثه‌خیزی است و ما باید آمادگی خود را در ابعاد گسترده و به تناسب حوادث داشته باشیم.

سلیمانی افزود: برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی از طریق شارژ انبارها، تامین نیاز پشتیبانی، به روز رسانی تجهیزات، آموزش همگانی و آموزش به امدادگران  و ... اقدام خواهیم کرد که خوشبختانه در این حوزه هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و مقدمات آن هم طبق برنامه‌ریزی انجام شده است. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم و در برنامه‌ ماست که به‌طور تدریجی نیاز واقعی خودمان را به تناسب هم از لحاظ تجهیزات و امکانات و هم از لحاظ نیروی انسانی ارتقاء دهیم.

 

ارسال نظر