عبور از هفت‌خوان رستم برای دریافت وام مستاجران

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۰۴:۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۷۲۹

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: مسکن در طول چند سال گذشته آنقدر گران شده که این وام 100 میلیون تومانی در تهران جوابگو نیست و نمی‌تواند بخش قابل توجهی از عدد رهن را پوشش دهد و از سوی دیگر مستاجر برای دریافت این وام باید از هفت خوان رستم را پشت سر بگذارد و در نهایت هم بهانه‌ای برای نپرداختن این وام به مستاجر متقاضی پیدا می‌کنند و مستاجر هم قید آن را می‌زند.

سعید لطفی در گفت‌وگو با ایلنا درباره بسته حمایتی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران و الزاماتی که در این بسته باید در نظر گرفته شود از جمله سقف وام ودیعه مسکن اظهار کرد: تاکنون هیچ جزییاتی از بسته حمایتی دولت از مستاجران برای تابستان امسال اعلام نشده اما واقعیت این است که بسته‌های سال‌های گذشته جوابگوی نیازهای مستاجران نبود و نتواست کمکی به رفع مشکل مستاجران کند.

وی ادامه داد: دخالت دولت در قالب بسته حمایتی مستاجران نه تنها کمکی به مستاجران نکرد بلکه بازار را ملتهب‌تر هم کرد به‌طوری‌که با تعیین سقف 25 درصدی افزایش اجار‌ه‌بها خود عامل گرانی در بازار اجازه مسکن شد و در واقع این امکان را به مالکان داد تا 25 درصد اجاره را گران کنند در حالی که برخی از موجران و مالکان قصد افزایش اجاره تا این سقف را نداشتند. دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: از سوی دیگر همین میزان سقف افزایش 25 درصدی هم رعایت نشد و دولت ضمانت اجرایی آن را نداشت و در بازار نظارتی نشد به‌طوریکه در برخی از مناطق شاهد افزایش 150 درصدی اجاره هم بودیم اما مستاجر نتواست این ممنوعیت را دولت اعمال کرده بود را در مرجعی پیگیری و دنبال کند و اساسا مالکی که قصد افزایش اجاره‌بها را داشت به این ممنوعیت افزایش بیشتر از 25 درصد توجهی نداشت.

لطفی درباره وام ودیعه در بسته حمایتی گفت: مسکن در طول چند سال گذشته آنقدر گران شده که این وام 100 میلیون تومانی در تهران جوابگو نیست و نمی‌تواند بخش قابل توجهی از عدد رهن را پوشش دهد و از سوی دیگر مستاجر برای دریافت این وام باید هفت خوان رستم را پشت سر بگذارد و در نهایت هم بهانه‌ای برای نپرداختن این وام به مستاجر متقاضی پیدا می‌کنند و مستاجر هم قید آن را می‌زند. دبیر اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: حداقل وام ودیعه مستاجران امسال باید سه برابر شود.

 

ارسال نظر