تشکیل کارگروه آسیب‌های روانی - اجتماعی و اعتیاد

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۲:۴۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۵۴۰
تشکیل کارگروه آسیب‌های روانی - اجتماعی و اعتیاد

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از تشکیل کارگروه آسیب‌های روانی، اجتماعی و اعتیاد در این سازمان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، محمد حاتمی، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در جلسه مشترک با اعضاء و هیات‌مدیره انجمن صنفی روانشناسان و مشاوران اعتیاد استان تهران اظهار کرد: روان‌درمانی اعتیاد و نظارت بر مراکز اعتیاد ساماندهی خواهد شد.

او افزود: بر این اساس به زودی نظرات سازمان نظام روانشاسی و مشاوره به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود و کارگروه روانی - اجتماعی و اعتیاد در سازمان تشکیل خواهد شد. حاتمی همچنین یادآور شد: سازمان درنظر دارد که در سال جاری همایش آسیب‌های روانی، اجتماعی و مقابله با آن را با مشارکت انجمن صنفی و وزارت کشور برگزار کند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور روز جمعه، ۸ اردیبهشت ماه نیز از ساماندهی روان‌شناسان انگیزشی دارای تحصیلات مرتبط و نظام ارجاع خبر داد و گفت: روانشناسان انگیزشی (که تحصیلات روانشناسی داشته باشند) ساماندهی می‌شوند؛ این جمعیت در گام نخست پس از گذراندن دوره‌های تخصصی به عضویت انجمن‌های علمی درآمده و در مرحله دوم، شیوه‌نامه اجرایی صدور مجوز فعالیت و ارجاع مراجعین به روانشناسان و مشاوران برای تصویب به شورای مرکزی ارایه می‌شود.

 

ارسال نظر