سهمیه ارزی ورود کالای همراه مسافر به مناطق آزاد تجاری تعیین و ابلاغ شد

۱۴۰۲/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۳۸۹
سهمیه ارزی ورود کالای همراه مسافر به مناطق آزاد تجاری تعیین و ابلاغ شد

سقف سهمیه اقلام قابل ورود با رویه مسافری به مناطق آزاد تجاری برای امسال ۴۰۵ میلیون دلار تعیین شد. این رقم نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه به گمرکات اجرایی اعلام کرد، پیرو بخشنامه شماره ۴/۱۴۰۱/۱۴۳۹۷ مورخ ۱۴۰۱/۱/۹ و ردیف ۱۰۵ مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۵ و در اجرای تصویب نامه شماره ۳۵۶۹ ت ۵۴۹۱۱ هـ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۱ هیأت محترم وزیران به پیوست تصویر نامه شماره ۶۹۸۷ مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت به همراه نامه شماره ۱۴۰۱۲/۳۲/۹۹۹۵ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صورتجلسه کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد ارسال میگردد.

با توجه به صورتجلسه مذکور سقف سهمیه برای اقلام قابل ورود با رویه مسافری به مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰۵ میلیون دلار تعیین گردید. همچنین مقرر شد اقلام سال گذشته مجموعاً شامل ۱۹۵۰ قلم کالا تا زمان تعیین اقلام جدید برای سال ۱۴۰۲ ابقاء گردد. بدیهی است ارائه ثبت آماری معتبر برای کالا‌هایی که از طریق گمرک‌های مستقر در مناطق آزاد و یا سایر گمرک‌های مرزی و داخلی به مقصد مناطق آزاد حمل میگردد الزامی است و مسئولیت رعایت سقف ارزش کالای همراه مسافر به میزان تعیین شده توسط کارگروه یادشده نیز بر عهده سازمان‌های مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خواهد بود.

 

ارسال نظر