قدرت‌نمایی خودروهای چینی در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای+ ویدئو

۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۹۸۵
قدرت‌نمایی خودروهای چینی در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای+ ویدئو

شانگهای چین این روزها میزبان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو است که پس از سه سال توقف به دلیل کووید۱۹ و کمبود تولید ریزتراشه‌ها سرانجام برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۸ آوریل در مساحت ۳۶۰ هزار مترمربعی و در ۱۲ سالن، جدیدترین دستاورد‌های مهندسان و طراحان خودرو را عرضه می‌کند.

بیشتر خودروهای فروخته‌شده در شانگهای چین الکتریکی هستند و این روند در نمایشگاه خودروی این شهر هم به چشم می‌خورد.

دولت چین در دهه‌های اخیر میلیاردها دلار برای رشد صنعت خودروسازی خود سرمایه‌گذاری کرده است. BYD با قیمت‌های رقابتی و یک شبکه مطمئن قطعه‌سازی انتخاب اول مشتریان چینی است. این خودروسازی مستقر در شهر شنزن در سه ماه نخست ۲۰۲۳ گوی سبقت را از فولکس‌واگن آلمان ربود. فولکس‌واگن در بازار چین برای حدود سه دهه پیشتاز بود.

خودروسازان آلمانی هنوز با خودروهای موتور احتراقی از بازار چین سود می‌برند. فولکس‌واگن برای جبران عقب‌ماندگی در بازار خودروهای برقی یک میلیارد یوروی دیگر در چین سرمایه‌گذاری می‌کند. یکی از رقیبان اصلی فولکس‌واگن در این بازار شرکت NIO است که کمتر از ۱۰ سال قبل تاسیس شده است. این شرکت با شبکه‌ای جذاب از کاربران و خدمات گسترده sevisNIO مشتری جذب می‌کند. شرکت NIO حالا به دنبال سلطه بر بازار اروپاست. البته برای رسیدن به این هدف، بیشتر سازندگان خودروهای برقی چین از جمله NIO باید در گام نخست به سودآوری برسند.

 

ارسال نظر