درخواست برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز

۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۰۳:۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۳۷۴۴
درخواست برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی در دیدار با معاون اول رییس دولت خواستار برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز نگهداری شد. علی‌همت محمودنژاد با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در شب گذشته، اظهار کرد: حق پرستاری معلولان ساکن مراکز نگهداری حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است و این درحالی است که حق پرستاری معلولان در منزل معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی گفت: این رقم حق پرستاری معادل پنج کیلوگرم گوشت است و این درحالی است که فقط تعداد محدودی از معلولان حق پرستاری را دریافت می‌کنند و بیش از ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار فرد معلول پشت نوبت برخورداری از حق پرستاری هستند. او با مقایسه حق معیشت افراد معلول نسبت به سال‌های قبل یادآور شد: درحقیقت باتوجه به کاهش قدرت خرید معلولان، نه تنها حق پرستاری و حق معیشت افزایش نیافته، بلکه به‌طور محسوسی کاهش یافته است.

محمودنژاد در ادامه به وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی اشاره و خاطرنشان کرد: معلولان مدارس استثنایی به دلیل نبود سرویس ایاب و ذهاب بیش از چهار ماه است که خانه‌نشین شده‌اند. در همین راستا در جلسه نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که شب گذشته با حضور معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد، بلافاصله ایشان به وزیر کشور دستور داد موضوع سرویس‌ ایاب و ذهاب معلولان هرچه سریعتر حل و فصل شود.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
سلام خواهش میکنم حق پرستاری به ما هم تعلق بگیره، همسرم معلولیت خیلی خیلی شدید داره، در منزل پرستاری میکنم. بخدا نیاز دارم... خواهش میکنم پیگیر باشین