نیروهای مسلح ما در منطقه امنیت‌ساز هستند

۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۳:۴۶:۱۶
کد خبر: ۲۰۳۶۴۸
نیروهای مسلح ما در منطقه امنیت‌ساز هستند

رییس‌جمهور گفت: پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای امریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رییسی در مراسم رژه روز ارتش با بیان اینکه «امروز مردم احساس یکی بودن با ارتش را دارند»، اظهار کرد: امروز مردم با همه نیروهایی که پاسدار حریم جمهوری اسلامی هستند احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است.

وی افزود: پیام این حضور و روز ارتش پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است و هر دستی که بخواهد امنیت برای منطقه را حفظ کند را می‌فشارد. اما پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای امریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. وی با بیان اینکه «حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند»، یادآور شد: اما حضور نیروهای سرافراز ما به امنیت منطقه کمک می‌کند. نیروی مسلح ما در مقابل تروریست‌ها چگونه از حضور اشرار و نیروهای تکفیری در منطقه با تمام وجود و با فرماندهی سردار شهید سلیمانی جلوگیری کرد؟ بر هیچکس در منطقه پوشیده نیست که چطور نیروهای مسلح ما برای تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایستادگی کردند. 

رییس‌جمهور خطاب به مردم و ملت‌های منطقه اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح ما همواره پشتیبان امنیت، آسایش و زندگی آرام شما خواهد بود و پاسدار انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای انقلاب اسلامی است و خانواده معظم شهدا بدانند که اگر تا امروز آثار خون شهدای آنان توانسته در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کند، ارتش و نیروهای مسلح ما این مسیر را ادامه می‌دهد. وی تأکید کرد: امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند. دولت خود را موظف می‌داند که دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و به ویژه رژیم صهیونیستی بدانند، حتماً این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچک‌ترین حرکتی و اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی از سوی نیروهای مسلح ما در پی دارد و کوچک‌ترین خطایی از سوی آنان علیه امنیت کشور ما با نابودی تل‌آویو و حیفا مواجه می‌شود. رییسی خاطرنشان کرد: دشمنان باید جایگاه اقتدار و افتخار و قدرت‌آفرین نیروهای مسلح ما در کشور را بشناسند.

وی با بیان اینکه «امروز شاهد به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته‌ای در ارتش هستیم و این همان جلوه «ما می‌توانیم» است»، یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی از تهدیدها و از همه کاستی‌ها برای کشور فرصت می‌سازد. ارتش به مردم عشق دارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارند و ارتش امروز پشتوانه امنیت کشور است. هرجا حادثه‌ای در کشور پیش می‌آید ارتش در کنار ملت است.

وی با تاکید بر اینکه «ارتش سد محکمی در برابر ضدانقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است»، گفت: ارتش مرزبانی از مرزهای کشور را به عهده دارد و حتی در اقیانوس‌ها از منافع ایران پاسداری می‌کند و مردم این زحمات را می‌بینند. ارتش افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی کشور را دارد و آسمان ایران همیشه در نقاط مختلف منطقه امن‌ترین آسمان است. رییس‌جمهور تاکید کرد: امروز ارتش دلاور، شجاع و قهرمان ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است و همگان به این امر معترف هستند. 

وی افزود: ارتش ما امروز ارتشی مجهز و به‌روز و به‌هنگام است. ارتشی که از تجهیزات پیشرفته برخوردار است و این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش بومی شده است، در حالی که در برخی ارتش‌ها و نیروهای مسلح، تجهیزات وارداتی حرف اول را می‌زند، اما ارتش جمهوری اسلامی با اتکا به دانش روز و توان داخلی تجهیز شده است. تجهیزات دفاعی ارتش در رژه ۲۹ فروردین ماه در تهران و مراکز استان‌ها به نمایش درآمدند. هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم رژه ۲۹ فروردین به انجام اجرای رژه هوایی پرداختند و یگان‌های محمول و خودرویی و انواع بالگردها و هواپیماها در تهران و مراکز استان‌ها به نمایش درآمدند.

  همزمان رژه دریایی نیز توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، از جمله ناوشکن‌ها و زیر سطحی‌های ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان برگزارشد. در این مراسم ۵۷ فروند بالگرد تهاجمی، شناسایی، پشتیبانی و پشتیبانی رزمی بر فراز مرقد امام راحل رژه رفتند. در این رژه هوایی که بر فراز مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، علاوه بر بالگردهای هوانیروز، بیش از ۴۰ فروند از انواع جنگنده شامل صاعقه، کوثر، اف۵، اف۴، اف۱۴، اف۷، میگ۲۹، سوخو۲۴، حضور داشتند.

 نمایش تجهیزات دفاعی ارتش  در رژه ۲۹ فروردین ماه نیروی زمینی ارتش: 

پهپادهای مهاجر۶، مهاجر ۴، آرش ۴، ابابیل ۴، ایستگاه کنترل زمینی، خودروهای تانک‌بر کیان ۶۰۰، کیان ۷۰۰ و کیان ۸۰۰، تانک ذوالفقار، تانک تیام، انواع نفربرها از جمله نفربر تحقیقاتی NRBC، توپ ۲۳ میلیمتری منصوب بر نفر، توپ ۲۳ میلیمتری زوبین، سامانه سراج، سامانه بصائر و انواع سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی، سامانه  صیاد ۴، انواع سامانه‌های بهداشت و درمان شامل: اتاق عمل، سامانه آزمایشگاه، سامانه فوریت‌های پزشکی، سامانه دندان پزشکی.

نیروی پدافند هوایی: 

پهپادهای مهاجر ۱، کرار، ناصر، آرش، کیان ۱ و ۱۰ شهریور، خودرو ارس، رادار شهید جلیلوند، سامانه راداری کاشف ۹۹، سامانه شفق، سامانه ابر سداد، سامانه فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه رادار کاوش، سامانه ناصر ۴۰، سامانه مجید، سامانه موشکی نواب، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی مرصاد تاکتیکی ۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶، سامانه صیاد تاکتیکی، سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه موشکی تلاش، رادار تعقیب هدف سامانه باور ۳۷۳، سکوی پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد ۲، صیاد ۳ و صیاد ۴، خودروی سامانه دماوند، موشک دامی سامانه اس ۳۰۰، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه صادق ۳ تاکتیکی، اتاق عمل سیار، دندانپزشکی سیار، DSM۵۰۰۰ سامانه جنگ نوین و سامانه CP سیار

نیروی هوایی ارتش: 

پهپادهای مهاجر ۲، کمان ۲۲، کمان ۱۲، مهاجر ۴، سفیر و ستار، پهپادهای شناسایی، سامانه درخش ۷، برج مراقبت سیار، موشک قادر هواپایه، موشک ستار و قائم، سامانه‌های جنگ الکترونیک سحاب و شاهین، بمب هوشمند قاصد، موشک عصر ۶۷، موشک فکور ۹۰ هواپایه، دودزا پروژه جبار ۹، اتوبوس آمبولانس، اتاق عمل سیار، رادیولوژی سیار، دندانپزشکی سیار، اخلالگر باند V/UHF، ایستگاه کنترل زمینی

نیروی دریایی ارتش: 

پهپادهای ابابیل ۴، ابابیل ۵، مهاجر نوین ۲، چمروش ۴، باور ۵، یسیر و صادق، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳، اژدر مارک ۴۶، اژدر اکسیژنی، اژدر والفجر، اژدر الکتریکی و مین چسبان، مین صدف، مین انفطار، مین کوسه، توپ ۷۶ میلیمتری والفجر ۲۷، قایق رعد، شناور هجومی شهاب، زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز، قایق ریپ نفربر، شیلتر اخلالگر ارتباطی رعد. فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «نیروی زمینی ارتش پوست اندازی کرده است، گفت: یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنیم. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر فیلم‌های رژه‌های سال‌های گذشته را مشاهده کنید در مقایسه‌ای با آن‌چه امروز در رژه حاضر بود، شاهد پدیده جدیدی خواهید بود.

نیروی زمینی ما پوست اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده تسلیحات و تجهیزات مناسب آماده شده است.  وی ادامه داد: بسیاری از مسائل مانند راهبردها، راهکنش‌ها، آموزش‌ها و مناسبات فی مابین جزو تغییرات اساسی در نیروهای مسلح ما به وجود آمده است.

اگر در گذشته یک نیروی مسلحی بودیم که با تمام توان می‌خواستیم از حدود و ثغور خود دفاع کنیم، امروز این اطمینان کامل را داریم که می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور بهم خوردن توازن قدرت را داشته باشد با او مقابله کنیم. امیر موسوی افزود: در عرصه‌های زمینی، دریایی، موشکی، پهپادی، هوایی و پدافندی شما شاهد رشد و ارتقای نیروهای ارتش به نحوی هستید که قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس و چند سال قبل نیست.

طبیعتا تهدیدات هم متغیر خواهند بود و در آینده با وضعیتی که در جهان ایجاد می‌شود، ممکن است تهدیدات ما شدیدتر هم باشد و ما باید خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم. فرمانده کل ارتش در پایان گفت: برنامه‌ پنج ساله ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده است و طرح‌های دراز مدت بیست ساله نیروهای مسلح نیز آماده است و حرکت نیروهای مسلح بر اساس آن انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر