شکستن مقاومت ارزهای دیجیتال پس از روزهای صعود

۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۰۴:۴۸:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۵۷۴
شکستن مقاومت ارزهای دیجیتال پس از روزهای صعود

قیمت بیت‌کوین به بالاتر از سطوح ۳۰ هزار و ۳۰هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یافت. حتی قبل از ظهور خرس‌ها، بیت‌کوین به بالای سطح ۳۱هزار دلار رسید و در نتیجه یک واکنش نزولی در زیر منطقه حمایتی ۳۰هزار و ۵۰۰ دلار رخ داد. قیمت بیت‌کوین که روزهای گذشته بالاتر از 30 هزار دلار باقی مانده بود، روز گذشته به زیر منطقه پشتیبانی ۳۰هزار و۲۵۰ دلار کاهش یافت و منطقه ۲۹هزار و ۸۰۰ دلار را آزمایش کرد. قیمت پایین نزدیک به ۲۹هزار و ۷۷۷ دلار تشکیل شد و قیمت در حال حاضر در حال تثبیت است.

بیت‌کوین در زمان نگارش این مطلب زیر ۳۰هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. مقاومت فوری نزدیک به سطح ۳۰هزار و ۱۶۵ دلار است. این رقم نزدیک به سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی کاهش اخیر، از ۳۰هزار و ۵۵۵ دلار به پایین ۲۹هزار و ۷۷۷ دلار است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۳۰هزار و ۴۰۰ دلاری است همچنین یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۳۰هزار و ۳۸۰ دلار در نمودار ساعتی بیت‌کوین/دلار شکل می‌گیرد.

    پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

خط روند نزدیک به سطح ۷۶.۴ درصد فیبوناچی اصلاحی کاهش اخیر از نوسان ۳۰هزار و ۵۵۵ دلار به پایین ۲۹هزار و۷۷۷ دلار است. بسته شدن بالاتر از مقاومت ۳۰هزار و ۴۰۰ دلاری ممکن است افزایش دیگری را آغاز کند. در مورد ذکر شده، قیمت ممکن است تا سطح ۳۱هزار دلار افزایش یابد. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۳۱هزار و ۲۰۰ دلار است که بالاتر از آن بیت‌کوین می‌تواند تا سطح ۳۲هزار و دلار افزایش یابد. اگر قیمت بیت‌کوین نتواند مقاومت ۳۰هزار و ۴۰۰ دلاری را از بین ببرد، می‌تواند به حرکت نزولی خود ادامه دهد؛ حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۳۰هزار دلار است حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۲۹هزار و۸۰۰ دلاری است.

شکست نزولی و بسته شدن به زیر سطح حمایت ۲۹هزار و۸۰۰ دلاری ممکن است قیمت را به سمت حمایت ۲۹هزار و۵۰۰ دلاری سوق دهد و هر ضرر بیشتر می‌تواند قیمت را به ۲۹هزار دلار برساند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵.۷۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۸ درصد کاهش داشته است.

 بیت کوین و اتریوم  عملکردی مانند طلا دارند

کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست می‌گوید که آشفتگی‌های اخیر در بخش بانکی نشان داد که بیت کوین و اتریوم می‌توانند مانند طلا در برابر آشفتگی اقتصاد مقاومت کرده و از سایر دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

وود افزود که ثبات قیمت بیت کوین در طول آخرین بحران بانکی مهم‌ترین شاخصه‌ای است که شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری او آن را پایش می‌کند. با این حال، ری دالیو، بنیان‌گذار «بریج‌واتر آسوشیتس»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک جهان عقیده دارد که بیت‌کوین نمی‌تواند به عنوان یک پول واقعی عمل کند؛ زیرا نوسانات زیاد قیمت مانع پذیرش آن توسط بانک‌های مرکزی می‌شود. مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در مسیر قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها طی بیش از یک سال گذشته، موضوع نرخ بهره بانکی در ایالات متحده بوده است. هفته گذشته، شاهد انتشار آمار و ارقام مربوط به دستمزدهای بخش غیر کشاورزی، نرخ تورم، میزان اعتماد و هزینه مصرف‌کننده و همچنین هزینه تولید در ایالات متحده بودیم که حاکی از کاهش چشمگیر نرخ کلی تورم و بهبود وضعیت اقتصاد این کشور است.

دلایل جهش قیمت بیت کوین  آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

همین موضوع منجر شد تا اقتصاددانان پیش بینی‌های خود را مبنی بر احتمال توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی منتشر کنند. حتی در این میان، برخی از آنها مدعی شدند که به احتمال زیاد، آخرین مرحله افزایش این نرخ در ماه می‌خواهد بود و پس از آن، این احتمال وجود دارد که این سیاست تا پایان سال ۲۰۲۳ متوقف شود. انتشار این اخبار نهایتا منجر به شکل‌گیری امید دوباره در بازارهای مالی بین‌المللی و در نتیجه جهش قیمت بیت کوین در بازار شد. با اینحال، انتشار شاخص خرده فروشی که نشان از ریزش ۱ درصدی آمار برای ماه مارس بود، اندکی ترس را مجددا به بازار بازگرداند که همین موضوع منجر به عدم توانایی بیت کوین در شکستن مقاومت مهم ۳۱ هزار دلاری شد.

پیش‌بینی فایننشیال تایمز  از بهبود وضعیت اقتصاد جهانی

نشریه اقتصادی «فایننشیال تایمز» هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان از جمله امریکا، چین، منطقه یورو، هند و بریتانیا بهتر از حد انتظار با رشد مواجه شده‌اند. این گزارش اقتصادی که هر دو سال یک‌بار توسط فایننشیال تایمز منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که شاخص‌های مهم اقتصادی همچون قیمت مصرف‌کننده و اعتماد تجاری در قیاس با سال ۲۰۲۲ بهبود یافته‌اند.

نشریه مذکور همچنین مدعی شده که روند اقتصاد جهانی تا ماه اکتبر سال جاری بیش از تخمین‌های قبلی بهبود خواهد یافت که این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی روی بازارهای مالی بر جای بگذارد. با این‌حال، فایننشیال‌تایمز معتقد است که همچنان عوامل فاندامنتال منفی همچون خطر رکود، تنش‌های ژئوپولیتیک و افزایش نرخ تورم، منجر به باقی ماندن ترس در بازارهای مالی شده‌اند.

این گزارش فایننشیال تایمز در حالی منتشر شده که «کریستالینا جورجیووا» رییس صندوق بین‌المللی پول به تازگی اعلام کرده است که روند اقتصاد جهانی هیچگاه از سال ۱۹۹۰ به این سو، تا این حد نزولی نبوده است. وی در عین حال ابراز خوشبینی کرد که این روند برای میان مدت، به احتمال زیاد مثبت خواهد بود. فایننشیال تایمز در بخش دیگری از گزارش خود، ضعیف‌ترین اقتصاد بزرگ جهان را متعلق به بریتانیا دانسته که در قیاس با تابستان سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد افت داشته و این افت عمدتا به دلیل افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی در این کشور عنوان شده است. این پیش‌بینی فایننشیال تایمز نیز از عوامل فاندامنتال مثبت در افزایش قیمت بیت کوین محسوب می‌شود که منجر به افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته شد.


 

ارسال نظر