سریالی که شما را غافلگیر می‌کند

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۲۱:۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۲۸۶۷
سریالی که شما را غافلگیر می‌کند

از یک هیجان به هیجان بعدی، از یک توطئه به توطئۀ بعدی و از یک شگفتی به شگفتی بعدی؛ این آن چیزی است که در سریال «لانۀ خرگوش» جریان دارد. این یکی از بهترین سریال‌های سه ماهۀ اول سال ۲۰۲۳ و یکی از جذاب‌ترین سریال‌های معمایی است که تا به حال دیده‌ایم.

به گزارش فرادید؛ شخصیت اصلی سریال جاسوسی به اسم جان ویر است که دائما احساس می‌کند کسانی دارند او را تعقیب می‌کنند. کار ویر جاسوسی و صحنه‌سازی به نفع شرکت‌های بزرگ است؛ صحنه‌سازی‌هایی پیچیده و ماهرانه که در نهایت سود کلانی نصیب این شرکت‌ها می‌کند.

اما در جریان یکی از این صحنه‌سازی‌ها که اتفاقا خیلی هم‌ تر و تمیز انجام شده، ناگهان یک چرخش غافلگیرکننده اتفاق می‌افتد؛ به نظر می‌رسد که تمام صحنه‌سازی‌هایی که جان ویر انجام داده در واقع دامی برای گیر افتادن خودش بوده است. اما این به هیچ وجه آخرین چرخش غافلگیرکنندۀ سریال نیست.

از اینجا به بعد تقریبا در هر چند دقیقه از سریال یک چرخش و شگفتی تازه داریم؛ فضای سریال شما را به جایی می‌رساند که دیگر از هیچ چیز این ماجرا مطمئن نیستید؛ هر دوستی‌ای ممکن است دشمنی باشد؛ هر شکستی ممکن است پیروزی باشد؛ هر حقیقتی ممکن است دروغ باشد و خلاصه هر چیزی ممکن است آن چیزی که به نظر می‌رسد نباشد.

بعضی از فیلم‌ها یا سریال‌ها در ایجاد حتی یک چرخش دراماتیک هم موفق عمل نمی‌کنند، اما «لانۀ خرگوش» شاهکاری از چرخش‌های موفق پیاپی است. با وجود اینکه مسیر داستان و فضای کلی سریال دائما در حال تغییر است، اما قصه هرگز از چارچوب منطقی خارج نمی‌شود؛ هر اتفاقی هرچقدر هم که عجیب باشد کاملا موجه و منطقی است و دلیل خوبی برایش وجود دارد.

شیوۀ روایت سریال استادانه و حتی می‌شود گفت شگفت‌انگیز است. ریتم پرشتاب سریال طوری است که اگر یک دقیقه چشم از صفحۀ تلویزیون بردارید قطعا یک چیزی را از دست داده‌اید. سریال از نظر حال و هوا هم بازی جذاب و آزادانه‌ای بین طنز و تراژدی دارد؛ لحظات شوخ و بامزه خیلی ناگهانی به صحنه‌هایی تراژیک کات می‌شوند و برعکس.

بازی جاافتاده و دلپذیر کیفر ساترلند در نقش جان ویر یکی از ستون‌های جذابیت سریال است. تعجب‌ها، خنده‌ها، خشم‌ها و سکوت‌های مرموز اوست که بیش از هر چیز دیگری ما را با فراز و نشیب‌های تماشایی سریال همراه می‌کند.

«لانۀ خرگوش» به خاطر همۀ ویژگی‌های مثبتی که دارد، بیشتر از این که واقعا شبیه لانۀ خرگوش باشد، شبیه یک سیاهچاله است که با جاذبۀ نیرومندش شما را در درون خود می‌بلعد و اجازۀ رها کردن نیمه‌کاره را به شما نمی‌دهد!

 

ارسال نظر