جذب ۱۰۰ هزار نفر در دستگاه اجرایی با آزمون استخدامی

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۰۳:۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۰۲۸۰۷

رییس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی از جذب ۱۰۰ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۲ به شکلی متفاوت برنامه‌ریزی شده تا کیفیت، عدالت، سرعت و تنوع در جذب نیرو به عنوان اولویت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، در این دوره از آزمون‌های استخدامی مدنظر قرار گیرد.

علیرضا علیخان‌زاده در این باره اظهار کرد: کیفیت جذب نیرو در این دوره از آزمون‌های استخدامی، با حضور کانون‌های ارزیابی ویژه استخدام بالاتر رفته است. شکل کلی آزمون‌ها از امتحان کتبی و مصاحبه صرف خارج شده و ابزارهای جذب و سنجش مهارت‌های افراد، متفاوت‌تر از قبل در نظر گرفته شده است. وی با تاکید بر افزایش سرعت جذب بعد از آزمون و به نتیجه رساندن آن، گفت: در این دوره گلوگاه‌های فرآیند گزینش و ارزیابی شناسایی شده‌ و سرعت جذب افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص چگونگی کوتاه‌تر شدن زمان استخدام از اعلام قبولی تا شروع فعالیت، توضیح داد: با اعلام نتایج آزمون، همزمان با مصاحبه، اسامی قبول‌شدگان به گزینش دستگاه‌ها هم اعلام می‌شود تا بررسی پرونده‌های استخدامی در زمان کمتری صورت گیرد. رییس امور جذب، به‌کارگیری و رشد، از راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه «امتحانات» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آخر سال از سامانه «امتحانات» رونمایی کنیم تا در داده‌پردازی در مجموعه دولت یکپارچگی ایجاد شود و آن زمان است که فرآیند استخدام می‌تواند در دو ماه انجام ‌شود. وی اعلام کرد: در روزهای آتی صفحه‌ای در سایت سازمان اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی می‌شود که مرجع اصلی برای اعلام و اطلاع‌رسانی آزمون‌های استخدامی خواهد بود. وی بهار امسال را بهار آزمون‌های استخدامی خواند و افزود: بخشی از دفترچه‌های آزمون‌های استخدامی که در بهار امسال قرار است برگزار شود، در اسفندماه منتشر شده و بخشی دیگر در روزها و ماه آتی منتشر می‌شود.

علیخان‌زاده در خصوص تعداد صدور مجوز استخدام برای دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام کرد: صدور مجوز استخدام آموزگار در وزارت آموزش و پرورش برای ۲۸ هزار و ۱۸ نفر، بانک ملی برای ۱۸۳۲ نفر، شرکت‌های تابعه وزارت نفت ۳۴۲۰ نفر و آزمون دبیری و هنرآموز و مدارس استثنایی آموزش و پرورش برای ۲۸ هزار و ۸۶۶ نفر صادر شده است. علیخان‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون مشترک دهم برای ۱۶ دستگاه اجرایی در کل کشور گفت: در این آزمون ۵۰۲۲ نفر جذب ۱۶ دستگاه‌ اجرایی خواهند شد که ۵ خردادماه آزمون آن برگزار می‌شود. وی افزود: سازمان تات، سازمان ثبت اسناد، وزارت راه و شهرسازی، گمرک، سازمان شیلات، سازمان پزشکی قانونی، شرکت زیرساخت، پست بانک، دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان، سازمان ملی استاندارد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ملی بهره وری، سازمان علوم و زمین، بانک توسعه صادرات، سازمان نقشه‌برداری، سازمان امور مالیاتی از جمله ۱۶ دستگاه‌های متقاضی نیرو هستند.

 

ارسال نظر