ویژه

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۰۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۳۶۲

تقاضای تجدیدنظر برای قبوض مبلغ بالا

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال وبختیاری گفت: ۹۵ درصد مشترکین در اقلیم یک هستند و مابقی در اقلیم ۲ که شامل مناطق جنوبی استان است.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا در دی‌ماه امسال و افزایش مصرف گاز توسط مشترکین خانگی در استان، توضیح داد: قبوض بسیار بالا را به شرکت ملی گاز با تقاضای تجدیدنظر منعکس کردیم.

جهانبخش سلیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پهنه‌بندی مناطق مختلف کشور در پنج اقلیم آب و هوایی با سنجش دمای مناطق مختلف در طول سال برای فصول گرم و سرد توسط پژوهشگاه هواشناسی کشور مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تقسیم‌بندی از لحاظ تاثیرات دما بر مصرف گاز صورت پذیرفته که از اقلیم یک یعنی بسیار سرد تا اقلیم پنج یعنی بسیار گرم دسته‌بندی شده است. وی افزود: به‌طور مثال اگر مشترکی در ماه ۶۵۰ مترمکعب مصرف داشته باشد گازبهای پرداختی آن در اقلیم یک معادل ۸۱۲ هزار و ۹۲۵ ریال است در صورتی که در اقلیم ۲ همین مقدار مصرف معادل یک میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ ریال است یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش.

یک میلیون اصله نهال مثمر  در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان توزیع شود.

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در استان از اول اسفندماه توزیع شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: از این تعداد، حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال به منظور تکمیل و توسعه طرح‌های عمده شامل سایت باغی در مناطق سودجان، شهرستان شهرکرد، افسرآباد و صفا آباد شهرستان کوهرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نهال‌های توزیعی شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو و گونه‌های دانه‌دار از جمله سیب، به و گلابی است.شیرانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تا پایان زمان توزیع نهال، ۱۰۰ هزار اصله نهال دیگر از ارقام کم آب‌بر، دیر گل اصلاح شده مورد تأیید کمیته فنی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان و انگور دیم از کردستان و استان‌های تولیدکننده و مستعد وارد چهارمحال و بختیاری می‎شود.

 

ارسال نظر