دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور شد

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۰۷:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۱۴۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در جریان انتخاب رییس دیوان محاسبات کشور، با ۱۴۱ رای از مجموع ۲۵۳ رای، سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند. پژمان پشمچی‌زاده نیز دیگر کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور بود.

پیش از این مهرداد بذرپاش ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشت که پس از استعفا از این سمت، با رای اعتماد نمایندگان مجلس وزیر راه و شهرسازی شد.

دستغیب کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور پیش از رای‌گیری در دفاع از برنامه‌هایش گفت: ماه‌هاست در حال مطالعه برنامه‌های دیوان محاسبات هستم و کل برنامه‌های ادوار مختلف را مورد مطالعه قرار دادم و عهد بستن اقدامات مثبت را ادامه می‌دهیم، نقاط ضعف را برطرف و اولویت‌ها را مشخص می‌کنیم؛ این اولویت‌ها را نیز در ساختمان شیشه‌ای ونک تعیین نمی‌کنیم بلکه در کمیسیون‌ برنامه و بودجه آنها را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است که در مجلس حضور دارم، افزود: ۸ سال سابقه نمایندگی دارم و در هیات رییسه و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بودجه حضور داشتم و کمیسیون‌های مختلف را تجربه کرده‌ام. محیط کارم را خوب می‌شناسم چراکه هم نماینده بودم و از درد و مشکل و مواجهه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مطلعم و هم می‌دانم که نمایندگان مجلس چه زحمتی را برای به ثمر رساندن یک پروژه متحمل می‌شوند؛ بر همین اساس نیز ادامه کارم با تعامل با نمایندگان مجلس است.

این کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه ارایه گزارشات را مستمر ادامه می‌دهم، اظهار کرد: ارایه گزارش تفریغ بودجه به تنهایی کافی نیست و حتما باید منتج به نتیجه و تصمیم‌گیری اقتصادی شود. از امسال ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها و مدیران را در دستور کار قرار می‌دهیم؛ دستگاه‌ها باید بدانند احکام مجلس شورای اسلامی حکم قانون دارد و قانون نیز لازم‌الاجرا است. ۱۵ سال است که احکام مختلفی اجرایی نشده است و ما با کمک نمایندگان احکامی را قرار می‌دهیم که اجرایی شود.

 

ارسال نظر