دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۰۲:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۴۹۲۱

 

تیک‌تاک برای برخی کارمندان دولتی در امریکا ممنوع شد

در داکوتای جنوبی امریکا کارمندان دولتی اجازه ندارند تیک تاک روی دستگاه‌هایشان نصب کنند زیرا فرماندار این ایالت معتقد است این اپ چینی یک تهدید امنیت ملی به حساب می‌آید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، طبق دستور اجرایی امضا شده توسط کریستی نوئم فرماندار ایالت داکوتای جنوبی، کارمندان و پیمانکاران دولتی اجازه ندارند اپ را دانلود کنند یا از طریق وب به آن دسترسی یابند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجا که وظیفه‌ای مهم برای حفاظت از داده‌های شهروندان داکوتای جنوبی برعهده داریم، باید به سرعت این اقدام را اجرا کنیم. امیدوارم ایالت‌های دیگر نیز از داکوتای جنوبی پیروی کنند و کنگره باید اقدام وسیع‌تری انجام دهد. تیک‌تاک یک اپ چینی اشتراک‌گذاری ویدئو است که به بایت دنس تعلق دارد و اکنون با سختگیری‌های سیاستمداران و مقامات امریکایی روبرو است. کاخ سفید، کنگره و کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در امریکا هم مشغول بررسی اقداماتی هستند که به میزان قابل توجهی شیوه عملکرد تیک تاک در امریکا را تغییر می‌دهد. مقامات امریکایی علاوه بر نگرانی‌های معمول مربوط به شبکه‌های اجتماعی درباره سیاست جمع‌آوری اطلاعات تیک‌تاک و رابطه آن با دولت چین نگران هستند. به همین دلیل برخی سناتورهای امریکایی خواهان ممنوعیت کامل اپ شده‌اند.

اقدام نروژ برای تقویت امنیت کابل‌های فیبر نوری زیردریایی

نروژ امنیت زیرساخت دیجیتالی که برای تولید نفت و گاز این کشور حیاتی است را در پی خرابکاری اخیر در خطوط لوله نورد استریم، تقویت خواهد کرد. به گزارش ایسنا، دولت نروژ اعلام کرد ۴۳ میلیون کرون (۴.۳ میلیون دلار) برای خرید فناوری جدیدی هزینه خواهد کرد که شناسایی تهدیدهای متوجه کابل‌های فیبر زیردریایی و بررسی آنها را امکان پذیر می‌کند. همچنین این پول برای خرید تجهیزاتی استفاده خواهد شد که می‌توانند اختلالات خدمات مبتنی بر ماهواره مانند جی پی اس را در فلات قاره نروژ کشف کنند. نروژ از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه، سطح آمادگی را بالا برده و پس از وقوع انفجارها در سیستم خطوط لوله گازی نورد استریم در دریای بالتیک، امنیت اطراف زیرساخت نفت و گاز دریای شمال را تقویت کرده است. محدودیت‌ها علیه صادرات سوخت فسیلی روسیه، نروژ را به بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز طبیعی برای اروپا تبدیل کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، کابل‌های فیبر نوری زیردریایی بخش مهمی از زیرساخت دیجیتالی تاسیسات نفت و گاز فراساحلی هستند و تدابیر جدید، خدمات مخابراتی را بهبود خواهد بخشید و به جلوگیری و کنترل تهدیدهای احتمالی کمک می‌کند.

عرضه سرویس توییتر بلو  دوباره به تعویق افتاد

ظاهراً ایلان ماسک می‌خواهد با اعمال تغییراتی در سرویس توییتر بلو، امکان خرید اشتراک آن از طریق اپ را حذف کند. توییتر پس از مشکلاتی که راه‌اندازی اولیه نسخه جدید توییتر بلو تجربه کرد، تصمیم به توقف عرضه آن گرفت. اما در این میان مالک جدید توییتر، ایلان ماسک به‌دنبال عرضه مجدد آن بود و هر بار به بهانه‌ای این کار به تعویق افتاد. اما منتظر بودیم که دیروز این سرویس ارایه شود که این‌بار همچنین اتفاقی نیفتاد که ظاهراً کارمزد 30 درصدی اپل مقصر اصلی این موضوع است و ماسک می‌خواهد خرید درون برنامه‌ای بلو را حذف کند. توسعه‌دهندگان برای هر تراکنشی که اپ‌ آنها انجام می‌دهد، باید 15 تا 30 درصد کارمزد به اپل بپردازند که یکی از قوانین اپ استور به حساب می‌آید. سرویس توییتر بلو زمانی که برای اولین‌بار توسط ایلان ماسک ارایه شد، تنها از طریق اپ iOS در دسترس بود. بنابراین با هر خرید، 30 درصد پول به حساب اپل واریز می‌شد.

   ایلان ماسک و تغییرات جدید سرویس توییتر بلو

سرویس جدید توییتر بلو با هزینه ماهانه 7.99 دلار به کاربران اجازه می‌دهد تیک آبی بخرند، اما همین موضوع باعث دردسرهای زیادی شد و حساب‌های جعلی زیادی به وجود آمد. البته ایلان ماسک گفت برای رفع این مشکل، از رنگ‌های مختلف استفاده می‌کند. اما به نظر می‌رسد این تغییر هم باعث نشده سرویس توییتر بلو دوباره در دسترس قرار بگیرد. طبق گزارشی جدید، باید منتظر تغییرات تازه‌ای در این سرویس باشیم که شامل افزایش قیمت 1 سنتی و رسیدن قیمت آن از 7.99 به 8 دلار و همچنین شماره تلفن برای تأییدیه می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست و ظاهراً دلیل اصلی که ایلان ماسک تصمیم به عدم ارایه مجدد سرویس توییتر بلو در تاریخ مشخص‌شده قبلی گرفته، کارمزد 30 درصدی اپل است. ظاهراً سرویس اشتراکی بلو به‌گونه‌ای تغییر می‌کند که فاقد گزینه خرید درون‌برنامه‌ای باشد تا کارمزدی به اپل داده نشود. ثروتمندترین فرد دنیا چند وقت پیش رسماً اعلام کرد که اپل، یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌دهندگان توییتر اکثر تبلیغات خود را متوقف کرده و حتی تهدید کرده که اپ توییتر را از اپ استور حذف می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد ایلان ماسک می‌خواهد واکنش تندی به کوپرتینویی‌ها نشان دهد. در‌نهایت در حال حاضر نمی‌دانیم ایلان ماسک دقیقاً چه برنامه‌ای برای آینده توییتر دارد.

 

ارسال نظر