در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - ۰۱:۴۷:۴۳
کد خبر: ۱۹۳۹۹۵

از تخریب بناهای غیرمجاز تا عزل کارکنان متخلف شهرداری

در راستای صیانت از حقوق شهروندان و مقابله با انجام ساخت و سازهای بی‌رویه در اراضی کشاورزی، ساخت و سازهای غیرمجاز در ۵۰ هزار مترمربع از این اراضی واقع در منطقه 18 تهران تخریب شد. همچنین کارمندان متخلف شهرداری منطقه 19 پایتخت که در ساخت و سازهای غیرمجاز دخیل بودند، از کار خود عزل شدند. به گزارش تسنیم، محمد جواد خسروی شهردار منطقه 18 اظهار کرد: بخشی از اراضی موسوم به تقی‌آباد که در سنوات گذشته به محل تفکیک غیرمجاز پسماندهای شهری مبدل شده، در جریان اغتشاشات اخیر توسط برخی افراد سودجو و زمین‌خوار برای فضای کارگاهی و فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و اراضی این محدوده از شهر را به تصرف خویش درآورده بودند.او اظهار کرد: با پیگیری‌های قضایی صورت گرفته، مجوز تخریب مستحدثات و همچنین حصارکشی اطراف تعداد 70 قطعه از اراضی تفکیک شده به همراه تعداد 9 سوله که توسط سودجویان محدوده تقی‌آباد در جریان اغتشاشات اخیر احداث شده بودند، صادر و با بسیج تمامی بخش‌های مدیریت شهری و مشارکت عوامل انتظامی طی عملیاتی بی‌سابقه اراضی به حالت اولیه و به کاربری کشاورزی بازگشت.خسروی خاطرنشان کرد: اراضی تقی‌آباد بیش از چهار دهه تبدیل به محل فعالیت افراد فرصت طلب و سوءاستفاده‌کننده از بیت‌‌المال در زمینه تفکیک پسماندهای غیرمجاز شده بود که در چندین مرحله، وضعیت اراضی به کاربری اصلی خویش بازگردانده تا قانون و عدالت برای همگان به یک شکل معنا پیدا کرد.در همین حال، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی در منطقه ۱۹ گفت: چند نفر از پرنسل شهرداری منطقه عزل و پرونده‌های آنها به تخلفات اداری ارسال شد.

اتمام مطالعات فرونشست زمین در استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اتمام مطالعات فرونشست زمین در استان تهران پس از ۴ سال خبر داد. علاءالدین ازوجی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند رسیدگی به موضوع فرونشست زمین در استان تهران گفت: یکی از مخاطرات استان تهران که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرید ولی از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع فرونشست زمین است. در همین راستا آشکارسازی میزان فرونشست زمین با به‌کارگیری تصاویر ماهواره‌ای و تکنیک‌های تداخل سنجی راداری در محدوده آبخوان استان تهران پس از چهار سال به نتیجه رسیده است. در حقیقت یکی از مطالعات مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران همین مطالعات فرونشست بوده که پس از چهارسال به اتمام رسیده است. ازوجی ادامه ادامه داد: فرونشست زمین در تهران، خیلی بیشتر از استاندارد جهانی است و سکونتگاه‌ها و زیرساخت‌های شهری در معرض خطر فرونشست با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد. آسیب‌پذیری شبکه‌های زیرساخت حامل انرژی و حمل و نقل از دیگر مخاطراتی است که در حوزه‌های کالبدی، اقتصادی، محیطی و اجتماعی با آن مواجه هستیم.

انحلال کمیسیون ِ بالادستی کمیسیون ماده 100

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور از «ابطال یکی از مصوبات شورای شهر تهران در حوزه رسیدگی به تخلفات ساختمانی با ورود سازمان بازرسی» و «انحلال کمیسیونی که اجازه مصالحه در پرونده‌های ماده 100 را با دریافت جریمه صادر می‌کرد» خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد اسدیان در دومین گردهمایی سراسری علمی و آموزشی ویژه سربازرسان و بازرسان سازمان بازرسی، با اشاره به ورود سازمان بازرسی به مساله ابطال کمیسیون توافقات شهرداری تهران، این کمیسیون را به عنوان یکی از رویه‌های بروز فساد احتمالی مورد اشاره قرار داد.معاون سازمان بازرسی افزود: کمیسیون یادشده حق داشت به آرای کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون ماده 100 ورود کرده و موضوع را با اخذ جریمه حل و فصل کند که ممکن بود مفاسدی پشت این قضیه رخ بدهد، لذا مصوبه شورای شهر که این کمیسیون را ایجاد می‌کرد با ورود سازمان بازرسی باطل شد.این مقام قضایی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی به دنبال شناسایی ریشه‌ها و حل اساسی مشکلات است، از ورود این سازمان به مناقصات و مزایدات شهرداری خبر داد و افزود که بر این اساس با پیگیری سازمان بازرسی و دستور شهردار تهران معاملات واسطه‌ای در شهرداری ممنوع شد.اسدیان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی سیستمی شدن کلیه فرآیندها در شهرداری‌هاست تا همه مراحل از صدور پروانه ساخت تا تکمیل به صورت شفاف انجام شود.

شهرداری پول احداث تونل متوسلیان را ندارد

رییس شورای شهر تهران از مخالفت شورای شهر برای اختصاص بودجه ساخت پروژه تونل متوسلیان از سوی شهرداری خبر داد و گفت: به‌طور واقع بودجه‌ای برای آن نداریم. به گزارش مهر، هشتم آبان‌ماه بود که عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نهایی شدن طرح فاز مقدماتی تونل متوسلیان خبر داده و گفته بود: هزینه ساخت تونل جاویدالاثر متوسلیان ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.مهدی چمران اما با بیان اینکه پروژه تونل متوسلیان اساساً شروع نشده و در خصوص آن قراردادی انعقاد نشده است، گفت: در خصوص این پروژه صرفاً چند پیشنهاد ارایه شده و ما نیز به شهرداری اعلام کرده‌ایم که در این زمینه اصلاً بودجه‌ای گذاشته نشود؛ چرا که به‌طور واقع بودجه‌ای برای آن نداریم.

 

ارسال نظر