ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ - ۰۰:۴۸:۰۵
کد خبر: ۱۹۳۹۷۱

تکذیب پرواز اختصاصی برای خروج عده‌ای خاص از کشور 

سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره انتشار اخباری مبنی بر انجام پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ پرواز اختصاصی از فرودگاه امام انجام نشده و تمام پروازها برنامه‌ای بوده که اطلاعات آن از طریق تابلوی پروازی انتشار عمومی می‌شود و پروازهای کارگو هم طبق روال انجام می‌شود. وی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در هیچ رده‌ای هیچ تغییر برنامه پروازی نداشتیم، ادامه داد: به هیچ عنوان فرودگاه امام پرواز اختصاصی نداشته است و هیچ تغییری در سطح شهر فرودگاهی در ارگان‌ها و ارایه خدمات نداشتیم. مسائل زیادی در این باره عنوان شده که هیچ یک از آنها صحت ندارند. او درباره طرح موضوعاتی مانند ایجاد مسیر جداگانه‌ای برای تردد برخی از مسافران در فرودگاه امام، گفت: به هیچ عنوان مسیر مجزایی برای انتقال برخی از مسافران نداریم و همه مسافران از مسیر مشخص ترمینال مسافری یا مسیرهای مشخص CIP و VIP عبور می‌کنند و این مسیرهای عبور در تمام فرودگاه‌های دنیا وجود دارند. تمام اخبار و ادعاهایی منتشر شده در این باره، بی‌اساس و بی‌ارزش هستند.  وی همچنین درباره پیگیری‌های انجام شده نسبت به ادعای شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و کشف جسد پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های عدیده‌ای که انجام دادیم، رییس ایستگاه لوفت‌هانزا در فرودگاه امام به عنوان نماینده این شرکت، برای ارایه توضیحات و اطلاعات، از آلمان به تهران برگشت و اطلاعاتی ارایه داد اما اطلاعاتی که ارایه شد بسیار ضعیف بودند.  او با تاکید بر عدم همکاری لوفت‌هانزا برای ارایه تصاویری از جسد گفت: با وجود پیگیری‌های پی در پی ما لوفت‌هانزا هیچ تصویری از جسد ارایه نداد اما ما توانستیم تصاویر جسد را از طریق پلیس اینترپل به دست بیاوریم که همین موجب تعجب شرکت لوفت‌هانزا شده‌بود. ‌ چلندری ادامه داد: در تصاویری که از جسد و وسایل همراه آن ارایه شد، عکسی از یک کیف پول وجود داشت که جزییاتی از آن ارایه نکردند و اعلام شد در این کیف پول تنها دو سیم کارت وجود دارد و به جز آن چیزی در کیف پول نبوده‌ است. در خواست ما این بوده که سیم کارت را تحویل دهند تا بدانیم شماره تماس آنها برای کدام کشور است اما هیچ اطلاعاتی از آن دو سیم کارت هم نتوانستند به ما ارایه کنند.  وی افزود: تصویری از یک کاور لباس، از کاورهایی موجود در لاندری تمام هتل‌ها و کیسه‌ای که لباس‌های کثیف را برای تحویل به خشکشویی در آن قرار می‌دهند، وجود داشت و جالب این است مارک این کیسه خارجی است. همچنین تصویری از یک چاقو و کپسول اکسیژن هم ارایه شد که مارک این دستگاه اکسیژن صادراتی است. چلندری با بیان اینکه با این مدارک نمی‌توان اثبات کرد که این جسد ایرانی است، تاکید کرد: ظاهر این جسد به گونه‌ای نیست که در آن شرایط هواپیما، ارتفاع و در دمای منفی 60 درجه فوت کرده باشد چراکه جسد فردی که در آن اختلاف فشار هوا و به دلیل کمبود اکسیژن فوت کرده‌باشد، باید سیاه شود اما این جسد ظاهر یک مرگ طبیعی شبیه به سکته را دارند.از سوی دیگر اساسا صورت این جسد شبیه به ایرانی‌ها نیست از این رو باید تابعیت این جسد را برای ما مشخص کنند.

حذف 3 شهر ایران از برنامه پروازی جام جهانی قطر 

در حالی رییس سازمان هواپیمایی کشوری از قطعی‌شدن انجام پروازهای جام جهانی از مبدأ مشهد، کیش و اصفهان خبر داده بود که این ۳ شهر در برنامه پروازها قرار ندارد. به گزارش تسنیم، محمد محمدی‌بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری سوم آبان‌ماه (سه‌شنبه هفته قبل) با اعلام اینکه قیمت بلیت پروازهای جام جهانی قطر شنبه آینده اعلام می‌شود، گفته بود: تاکنون پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به‌مقصد دوحه قطعی شده است. عصر دوشنبه هفته جاری سرانجام سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام قیمت بلیت رفت و برگشت پرواز به قطر جزییات برنامه‌ریزی در این باره‌ را تشریح کرد. شمس‌الدین فرزادی‌پور بیان کرد: 42 پرواز از تهران به دوحه با ظرفیت 250 و 190 نفر، چهار پرواز از شیراز به دوحه، دو پرواز از لار و 20 پرواز از مبدأ لامرد به‌مقصد دوحه در نظر گرفته شده است. در صورت استقبال هموطنان و متقاضیان امکان افزایش این تعداد وجود دارد که براساس شرایط مقصد و فرآیند تهیه بلیت انجام می‌شود. به این ترتیب 3 مبدأ پروازی مشهد، اصفهان و کیش از برنامه‌ پروازهای جام جهانی حذف و لامرد به این پروازها افزوده شده است.

فاصله ۷۷ میلیون تومانی در شمال و جنوب پایتخت

بررسی گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد فاصله بین گران‌ترین و ارزان‌ترین واحد مسکونی در تهران حدود ۷۷ میلیون تومان است. به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی مهرماه امسال در مناطق 22گانه تهران 46 میلیون و 479 هزار تومان بوده است. بیشترین متوسط قیمت با 99 میلیون و 541 هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین متوسط قیمت مسکن با 22 میلیون و 689 هزار تومان متعلق به منطقه 18 بوده است. متوسط قیمت مسکن در منطقه 2، 3 و 4 به ترتیب 69 میلیون و 91 هزار تومان، 77 میلیون و 778 هزار تومان و 52 میلیون و 349 هزار تومان است. در منطقه 5 و 6 نیز به ترتیب متوسط قیمت مسکن 55 میلیون و 841 هزار تومان و 62 میلیون و 423 هزار تومان بوده است. فاصله بین گران‌ترین متوسط قیمت (منطقه یک) و کمترین متوسط قیمت (منطقه 18) بالغ بر 76 میلیون و 752 هزار تومان است.

 

ارسال نظر