اقتصاد کلان

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۰۲:۲۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۳۲۷۳

فروش سه هزار میلیاردی خودروهای اموال تملیکی

دادستان تهران گفت: در مزایده سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی ۹۷۳ دستگاه خودرو به فروش رفت که ارزش مالی آن ۳ ‌هزار میلیارد تومان است.

علی صالحی با اشاره به مزایده انجام شده درباره فروش خودروهای تعیین تکلیف شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی، بیان کرد: خودروهایی که سال‌ها در انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی چندین استان در وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شدند، پس از سفر رییس قوه قضاییه به استان بوشهر و مشاهده وضعیت این خودروها، تعیین تکلیف شدند. وی افزود: جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد که در نهایت ۹۸۲ دستگاه خودرو که سال‌ها در انبارها وجود داشتند و در معرض تخریب بودند، تعیین تکلیف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه در برگزاری مزایده‌ای که در تاریخ هفتم مهرماه امسال آغاز شد، پس از بازگشایی پاکت‌های مزایده بیش از ۱۳ هزار نفر در آن شرکت کردند، اظهار کرد: در این مزایده ۹۷۳ دستگاه خودرو به فروش رفت که ارزش مالی آن ۳ ‌هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مزایده انجام شده بزرگ‌ترین مزایده تاریخ سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی بود که برگزار شد، گفت: در این مزایده خودروهایی که در معرض تضییع بودند، تعیین تکلیف شدند و پس از هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین‌ گمرک هماهنگی‌های لازم برای شماره‌گذاری پلاک این خودروها انجام شده است.

صالحی با اشاره به اینکه مبالغ حاصله از برگزاری این مزایده به حساب خزانه دولت واریز شده است، تصریح کرد: در این مزایده ۹ دستگاه خودرو خریدار نداشت و با توجه به تعدادی از خودروهایی که از گذشته بدون خریدار باقی مانده بودند، در مجموع ۶۷ دستگاه خودرو در این مزایده به فروش نرفت که در این رابطه در آبان ماه سال جاری مزایده مرحله دوم انجام خواهد شد تا این خودروها نیز به فروش بروند. وی افزود: هدف این است تا ارزش مزایده فروش خودروهای تعیین تکلیف شده در سازمان اموال تملیکی به مبلغی حدود ۴ هزار میلیارد تومان برسد. دادستان تهران تاکید کرد: خودروهای مزایده شده حسب گزارش مراجع رسمی قاچاق بودند.

توقیف 761 خودرو به دلیل بدهی مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی از توقیف ۷۶۱ خودرو یک شرکت واردکننده بابت بدهی مالیاتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی و سیر مراحل قانونی برای وصول حقوق بیت المال خبر داد. داود منظور با بیان اینکه وصول معوقات مالیاتی یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار نظام مالیاتی است، گفت: یک شرکت واردکننده خودرو بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی معوقه مالیاتی داشت که با توجه به احکام نمایندگی صادره از قوه قضاییه و با همکاری موثر پلیس امنیت اقتصادی فراجا و همزمان پس از شناسایی محل اختفای ۷۶۱ خودرو وارداتی توسط این سازمان، نسبت به توقیف این اموال اقدام شد و هم‌اکنون در مرحله کارشناسی و مزایده برای استیفای حقوق بیت المال قرار دارد. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی اظهار کرد: با توجه به تخمین کارشناسان این سازمان، اموال توقیف شده در جهت وصول مطالبات مالیاتی مکفی است و به زودی فرآیند وصول معوقات  یاد شده عملیاتی می‌شود.

افزایش حقوق شامل مجردها هم می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصمیم دولت بر ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را حرکت خوبی دانست و گفت: در بررسی این لایحه در مجلس موضوع افزایش حقوق مجردها یا متاهل‌های بدون فرزند نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. کیومرث سرمدی در رابطه با موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، بیان کرد: به‌طور کلی اینکه دولت تصمیم به ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گرفته، حرکت خوبی است. وی در رابطه با اینکه آیا این افزایش حقوق شامل مجردها یا متاهل‌های بدون فرزند هم می‌شود؟ گفت: در بررسی این لایحه در مجلس این مساله نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته دیگر در بحث عائله‌مندی این است که باید بپذیریم کسی که مثلا دو فرزند دارد و عائله‌مند است طبیعتا هزینه‌های او نیز بیشتر است و اگر ما بتوانیم به لحاظ افزایش هزینه عائله‌مندی کمک کنیم، کار درستی است و هزینه خانواده‌هایی که دارای یکی، دو فرزند هستند به‌طور طبیعی بیشتر از خانواده‌هایی است که فرزندی ندارند. سرمدی در ادامه یادآور شد: مجلس و بنده هم در تذکری شفاهی به این موضوع اشاره کردیم که اختلاف ۱۰ درصدی با تورم مثلا بالای ۵۰ درصد قابل مقایسه نیست و زندگی را سخت می‌کند. وی با بیان اینکه اصل موضوع که دولت بنا بر ترمیم حقوق و متناسب‌سازی آن دارد کار بسیار خوبی است، گفت: اما در لایحه‌ای که دولت ارایه کرده است، اشکالاتی نیز وارد است. مثلا اینکه به حقوق بازنشسته‌ها ۹۰۰ هزار تومان اضافه شود و مابقی به صورت پلکانی باشد، اینها مواردی است که مجلس اشکالاتی بر آن وارد می‌داند که کلیات آن را تصویب کردیم اما در صورتی که لایحه به صحن علنی مجلس بیاید در مورد جزییات آن حتما نظرات اعمال خواهد شد.

 

ارسال نظر