سیاست

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۲:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۲۷۷

ضرورت ثبت نام زائران اربعین در سماح

رییس‌جمهور «تزریق دز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریورماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرتها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند. سید ابراهیم رییسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا «تزریق دز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند. رییس‌جمهور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون ۷۴ درصدی در کشور گفت: ضروری است نتایج مثبت واکسیناسیون و تزریق دز یادآور، برای مردم از طریق رسانه‌ها تشریح شود. رییسی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یک رویداد عظیم و افتخار آمیز معرفی کرد و گفت: این حرکت بزرگ جهانی با تلاش عاشقان اباعبدالله(ع) و دوستداران مخلص اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و وظیفه دولت در این زمینه خدمتگزاری و تسهیل‌گری برای تردد زائرین است. رییس‌جمهور با بیان اینکه رمز موفقیت برگزاری هرچه بهتر اربعین مردمی بودن آن است، از متولیان این امر و مسوولان دستگاه‌های مختلف خواست از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی به‌صورت شایسته استفاده شود. رییسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت رسانی بهتر و تردد آسانتر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق برای آرامش بیشترعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زوار تاکید کرد. رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از ایجاد آرامش در کشور عراق، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند این راهپیمایی عظیم که ظرفیتی برای جبهه مقاومت و جهان اسلام است به خوبی برگزار شود اما هر سال بر شکوه و عظمت اجتماع بزرگ عاشقان اباعبدالله افزوده می‌شود. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره و بر ضرورت «تهویه مناسب» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» تاکید کردند. وی در همین زمینه به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش ماموریت دادند که با توجه به شرایط فعلی کشور ایین نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روز رسانی وآنرا برای مردم تبیین و تشریح کنند. رییسی همچنین با گرامیداشت دوازدهم شهریور ماه، روز ملی «بهورز»، گفت: بهورزان عزیز در شرایط مختلف و دشوار در مناطق محروم و دورافتاده کشورمان همیشه درحال خدمت رسانی و ارایه خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان و عموم مردم هستند و دولت قدردان زحمات آنان است.

چند هفته تا احیای توافق باقی مانده است

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد، ارزیابی وزارت امورخارجه اسراییل این است که ایران و امریکا طی هفته‌های آینده به توافقی برای احیای برجام دست خواهند یافت. به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش داد که وزارت امورخارجه اسراییل ارزیابی کرده است که علی‌رغم موضع واشنگتن مبنی بر غیر سازنده بودن نظرات اخیر جمهوری اسلامی درخصوص متن پیش‌نویس توافق احیای برجام، ایران و امریکا تنها چند هفته تا حصول توافق نهایی فاصله دارند. دپارتمان تحقیقات سیاسی وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی پس از آخرین ارزیابی‌های خود در گزارشی غیر علنی پیش‌بینی کرده است که ایران و امریکا به توافق احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست خواهند یافت. کانال۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که دولت امریکا کماکان معتقد است، توافق تنها راه مواجهه با برنامه هسته‌ای در حال توسعه ایران است. در ادامه گزارش کانال۱۲ رژیم صهیونیستی آمده است: ایران و ایالات متحده به‌علاوه نسبت به مواضع یکدیگر واقع‌بینانه‌تر از قبل هستند و هر دو کشور تلاش می‌کنند تا پیش از حصول توافق نهایی حمایت سیاسی از این توافق را تقویت کنند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بامداد روز جمعه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی درخصوص پاسخ امریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد. آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با تایمز آو اسراییل در این باره اظهار داشت: دولت ایالات متحده همچنان در حال بررسی پاسخ ایران و هماهنگی با متحدانمان در اروپا است. وی ادامه داد: برخی شکاف‌ها در هفته‌های اخیر رفع شده اما تعدادی از آنها کماکان به قوت خود باقی است. رییس‌جمهور بایدن تنها توافقی را امضا خواهد کرد که تشخیص دهد در راستای منافع ملی ایالات متحده است. از زمان ارسال پاسخ اخیر ایران به متن پیش‌نویس توافق احیای برجام گمانه‌زنی‌ها درباره حصول توافق نهایی و جزییات آن شدت بیشتری گرفته است. روزنامه تایمز آو اسراییل همچنین نوشت: یک مقام ارشد اروپایی که به‌طور مستقیم در مذاکرات برجامی شرکت دارد در گفت‌وگو با پایگاه خبری والا مدعی شد که ایران به دنبال بازگشایی مذاکره بر سر تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بوده است. این در حالی است که امریکا و دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل، هر دو با از سر‌گیری مذاکرات درباره این موضوع مخالف هستند.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با اشاره به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آثار ادعایی اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده در ایران به خبرنگاران گفت: نباید اجرای مجدد برجام را به تحقیقات مربوط به تعهدات قانونی ایران ذیل معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مشروط کرد.

 

ارسال نظر