سیاست

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۰:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۹۸۲

تداوم آموزش‌های عمومی بهداشتی

رییس‌جمهور با اشاره به کاهش چشمگیر آمار قربانیان و مبتلایان بیماری کرونا در کشور به مسوولان وزارت بهداشت توصیه کرد با استفاده از این فرصت نسبت به تهیه شناسنامه سلامت و تکمیل بانک اطلاعات سلامت شهروندان اقدام کنند. آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش چشمگیر آمار قربانیان و مبتلایان کرونا، از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور برای صیانت از جان مردم و همچنین مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف با وزارت بهداشت برای تامین نیازهای کادر درمان قدردانی کرد. رییس‌جمهور در عین حال بر تداوم آموزش‌های عمومی و همچنین تقویت پیشگیری و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و با توجه به کاهش شدت شیوع کرونا به مسوولان وزارت بهداشت توصیه کرد از این فرصت برای تهیه شناسنامه و تکمیل بانک اطلاعات سلامت آحاد جامعه استفاده کنند. رییسی همچنین گفت: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور و مجموعه هلال احمر باید با تجهیز امکانات و تامین داروها، همواره آمادگی خود را در برابر سویه‌های جدید و احتمالی بیماری کرونا حفظ کنند.

مسدود‌سازی 545 حساب بانکی

با رصد و اشراف اطلاعاتی بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد. به گزارش وزارت اطلاعات، با رصد و رهگیری‌های اطلاعاتی این وزارتخانه، ضمن اشراف بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضایی، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند.  با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد. وزارت اطلاعات ضمن اعلام پایش دقیق و مستمر فعالیت‌های غیرقانونی ارزی و غیرمجاز رمز ارز، به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهد که علاوه بر رهگیری و برخورد با عاملین التهاب در بازار ارز، همزمان و همراه با اجرای کامل اقدام ملّی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اجازه سوءاستفاده از فضای معاملات غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را نخواهد داد و از هیچ تلاشی برای حفظ آرامش و ثبات بازارهای مرتبط با معیشت مردم دریغ نخواهد کرد.

رایزنی قطر  برای مذاکرات برجام

وزیر خارجه قطر درخصوص تحولات مذاکرات هسته‌ای با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی کرد.  به گزارش وزارت خارجه قطر، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر با جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد. در این تماس تلفنی درخصوص روابط قطر و اتحادیه اروپا، تحولات مذاکرات هسته‌ای و مسائل دیگر رایزنی شد. بر اساس این گزارش، محمد بن عبدالرحمن با رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران نیز در خصوص مذاکرات هسته‌ای رایزنی کرده بود. وزیر خارجه قطر با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود نیز گفت‌وگوی تلفنی داشته است. شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر اخیرا سفری به ایران داشت و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر قطر بعد از ایران راهی ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد. شیخ تمیم همچنین قرار است به کشورهایی اروپایی از جمله آلمان و انگلیس نیز برود. جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه پیش از نشست گروه ۷ درباره مذاکرات وین گفت: مذاکرات به تاخیر افتاده بود و حال از سرگرفته می‌شوند. چشم‌انداز برای حصول توافق نهایی وجود دارد. مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در کنفرانسی خبری بیان کرد پس از آنکه مورا به ایرانیان این پیغام را رساند که وضعیت بدین شکل نمی‌تواند ادامه پیدا کند، جواب ایران «بسیار مثبت» بود. بورل به خبرنگاران در نشست وزرای خارجه گروه ۷ گفت: این مسائل نمی‌توانند یک شبه حل شوند. بگذارید بگوییم که مذاکرات بلوکه شده بود و حال آزاد شده است. مسائل بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت پیش رفته است. مذاکرات درحال سکون بود و حال مجددا آغاز شده است.  از سوی دیگر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در توییتی نوشت: مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که گره‌ آن تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولی ایران باز می‌شود. امریکا با بدعهدی و اروپا با بی‌عملی، فرصت بهره‌مندی از حسن‌نیت اثبات شده ایران را به نابودی کشاندند. اگر اراده‌ای برای بازگشت دارند، ما آماده‌ایم و توافق در دسترس است. وی در ادامه بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در مذاکرات مدعی شد: ما همچنین بر این باوریم که امضای یک توافق منافع تمام طرف‌ها را تامین خواهد کرد. اگرچه ما اقدامات روسیه در اوکراین و جنگ ‌و تجاوز علیه اوکراین را محکوم کرده‌ایم اما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت در توافق، ایران است. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره مذاکرات وین و اینکه «آیا مسکو مانع از سرگیری این گفت‌وگوهاست؟ »  همچون سایر مقامات امریکایی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و خواسته‌های مشروع ایران را مانعی برای ادامه مذاکرات برشمرد. بنابر گزارش وب‌سایت کاخ سفید، جن ساکی در این باره گفت: دیدگاه ما درباره توافق این است که ایران باید تصمیم بگیرد که آیا همچنان می‌خواهد بر شرایط خارج (از برجام) خود پافشاری کند یا آماده امضای یک توافق است.

 

ارسال نظر