اخبار

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۳:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۷۳۶۱

رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد

برنامه‌ریزی برای بازگرداندن هوایی ایرانی‌ها از اوکراین

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پیگیری‌ها برای بازگرداندن شهروندان ایرانی از اوکراین در حال انجام است و حتی شهروندانی که بتوانند خودشان را به لهستان یا مجارستان برسانند، برای آن کشورها نیز پرواز فوق‌العاده برنامه‌ریزی می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پروازها برای بازگرداندن شهروندان ایرانی از اوکراین اظهار کرد: از چندین طریق در حال پیگیری برای گرفتن مجوز پرواز به اوکراین و کشورهای همجوار برای بازگرداندن شهروندان ایرانی هستیم. وی افزود: به ایکائو نامه نوشتیم و از این دستگاه حاکمیتی بین‌المللی درخواست کردیم تا در اولین فرصت که آسمان اوکراین اجازه می‌دهد به کی‌یف پرواز کنیم و اتباع خودمان را به کشور بازگردانیم اما در حال حاضر آسمان اوکراین بسته است و هیچ پروازی در آنجا انجام نمی‌شود. رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تا زمانی که بتوانیم مجوز پرواز از کی‌یف را دریافت کنیم از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری برای دریافت مجوز پرواز به بوداپست و ورشو هستیم تا هر تعدادی از ایرانیان  که خودشان را به لهستان و مجارستان برسانند، بتوانیم آنها را بازگردانیم. البته سفارت ایران در این کشورها باید تعداد مسافران را به ما اعلام کند تا بتوانیم پرواز مناسب را اختصاص دهیم. محمدی تأکید کرد: به همه ایرانیانی که در اوکراین هستند این اطمینان را می‌دهیم که به صورت لحظه‌ای و دایمی در حال پیگیری برای دریافت مجوز پرواز به کی‌یف، بوداپست و ورشو هستیم تا بتوانیم همه ایرانیانی که می‌خواهند به کشور بازگردند را منتقل کنیم.

اهدای زمین رایگان  به خانوارهای دارای سه فرزند

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها از ۱۹ آبان امسال به بعد متولد می‌شود زمین رایگان اختصاص می‌یابد که شب گذشته توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان یک برنامه تلویزیونی، اولین قطعه زمین به یک زوج که دارای فرزندان چهارقلواند اهدا شد. به گزارش ایسنا، شب گذشته در جریان برنامه تلویزیونی از سوی محمود محمودزادهـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ سند یک قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار یک زوج دارای فرزندان چهارقلو از شهر خوی قرار گرفت. این زمین پس از آن هدیه شد که رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ اعلام کرد در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) یک تکه زمین به خانواده‌هایی که دارای ۴ قلو هستند یا فرزند چهارم آنها امسال به دنیا آمده باشد تخصیص می‌یابد. با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۹ آبان، به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از این تاریخ به دنیا بیاید، زمین رایگان اختصاص می‌یابد. محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی ـ در این خصوص گفت: در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر کسانی که از تاریخ تصویب قانون تعالی خانواده، صاحب فرزند سوم شوند از سوی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت، قطعه زمینی به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. وی تصریح کرد: این تخصیص به صورت سه‌دانگ- سه‌دانگ است؛ به‌طوری که سه‌دانگ به پدر و سه‌دانگ به مادر تعلق می‌گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر که به عنوان کلان‌شهر محسوب می‌شوند در شهرهای جدید آنها که مجاور این شهرها است این واگذاری صورت می‌گیرد.

کانادا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، با هدف مجازات مسکو به دلیل آغاز حمله نظامی به اوکراین، ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد. این ممنوعیت بخشی از دور جدیدی از مجازات‌هایی است که کانادا روز دوشنبه برای دفاع از اوکراین و تحت فشار قرار دادن ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به منظور پایان دادن به درگیری‌ها اعلام کرد.بر اساس این گزارش، اتاوا سیستم‌های مدرن تسلیحات ضد تانک و مهمات را برای کمک به کی‌یف برای دفع حملات روسیه ارسال خواهد کرد و موسسات مالی کانادا اکنون از معامله با بانک مرکزی روسیه یا خرید اوراق قرضه دولتی روسیه منع شده‌اند.ترودو با اشاره به اهمیت ممنوعیت واردات نفت روسیه گفت که صنعت نفت «بسیار به نفع رییس‌جمهور پوتین و الیگارش‌هایش بوده است» و بیش از یک‌سوم درآمد دولت فدرال روسیه را تشکیل می‌دهد.او افزود: اگرچه کانادا در سال‌های اخیر مقادیر بسیار کمی وارد کرده است، این اقدام پیام محکمی را به همراه دارد.

تصمیم‌ توتال  درباره پروژه‌های  نفت و گاز در  روسیه

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد: فرانسه و شرکت توتال انرژیز تا چند روز دیگر در خصوص کسب و کار نفت و گاز این گروه در روسیه تصمیم می‌گیرند.برونو لومر به رادیوفرانس اینفو گفت: مساله اصول مطرح است. وی با مدیر شرکت توتال انرژیز و گروه انرژی انژی درباره فرانسه صحبت خواهد کرد.لومر گفت: اتحادیه اروپا و امریکا جنگ اقتصادی علیه مسکو به راه انداخته‌اند که باعث فروپاشی اقتصاد این کشور خواهد شد. غول‌های نفتی رقیب توتال شامل شل، بریتیش پترولیوم و اکوئینور نروژ اعلام کرده‌اند از سرمایه‌گذاری‌هایی که در روسیه دارند، خارج می‌شوند و فشار بر شرکت‌های غربی دیگر که در پروژه‌های انرژی روسیه سهم دارند، افزایش پیدا کرده است.

 

ارسال نظر