ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۱:۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۶۳۷

برف و باران جاده‌های 5 استان را مسدود کرد

فرهاد مهریاری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از مسدود شدن ۸ محور شریانی و ۶ محور غیرشریانی در پنج استان کشور خبر داد. مهریاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز یکشنبه که بارش باران و برف در استان‌های مختلف شدت گرفت، استان‌های خوزستان (با شدت کمتر)، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب خوزستان درگیر بارش‌های متعددی شدند، به گونه‌ای که در مناطق و محورهای کوهستانی بارش برف با متوسط ۲۰ سانتی‌متر و در سایر محورها بارش باران با متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر اتفاق افتاد. وی افزود: از یکشنبه شب تا دیروز عصر، هشت محور شریانی و شش محور غیرشریانی در استان‌های بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش باران و برف مسدود شدند و در برخی محورها در استان‌هایی مانند جنوب کرمان، چند دهنه پل تخریب شده که باید منتظر کاهش ارتفاع آب باشیم تا بتوانیم آن را مجددا بازسازی کنیم.

مهریاری ادامه داد: برای بازگشایی مسیر و بازسازی محورهای آسیب دیده ناشی از بارش برف و باران در روزهای گذشته از استان‌های معین مناطق مذکور استفاده کردیم تا با بهره‌گیری از تجهیزات و نیروی انسانی آنها بتوانیم هرچه سریع‌تر محورها را بازگشایی کنیم.

تداوم بارش‌ها و هشدار قرمز برای ۴ استان

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش فراگیر دما در شمال و جنوب کشور خبر داد و گفت: در نوار شمالی کاهش دما بین 5 تا 7 درجه و در نوار جنوبی هم‌زمان با کاهش دما، ادامه بارش‌های سیلابی پیش بینی می‌شود.

رفیعی به ایرنا گفت: امروز عمده بارش‌ها در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و مجدد تا روز چهارشنبه در اغلب نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم. کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در خراسان جنوبی، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه‌کرد: سازمان هواشناسی برای چهار استان کشور هشدار سطح قرمز صادر کرده و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی برای برف روبی در مناطق سردسیر توصیه شده است.

 

ارسال نظر