ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۳:۴۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۷۹۹

افزایش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در نیمه نخست سال

‌ناصر رزاق‌منش، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به آمار افزایشی تلفات سوانح رانندگی، گفت: در نامه‌ای به رییس‌جمهور پیشنهاد تشکیل «شورای عالی ایمنی راه‌ها» با عضویت مسوولان ارشد سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط داده شد. رزاق‌منش در گفت‌وگو با فارس ضمن انتقاد از بی‌توجهی جدی آحاد جامعه و متصدیان امر‌ به موضوع آسیب‌های وارده بر پیکر اجتماع ناشی از سوانح رانندگی اعلام کرد: آمارهای منتشر شده از سوی مراجع رسمی حکایت از جان باختن 8644 نفر و مصدوم و مجروح شدن 159 هزار و 924 نفر از هموطنان در 6 ماه از سال جاری دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 9.6 و 9.1 درصد افزایش نشان می‌دهد. وی تصریح کرد: متاسفانه این آمارها و اخبار نگران‌کننده در مورد افزایش سوانح رانندگی در کشور که قطعا طرح آن تأثیراتی خواهد داشت، ‌در حاشیه قرار گرفته و از کانون توجه خارج شده است‌. مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: افزایش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی در سال جاری در حالی است که محدودیت سفرها و ترددها بیشتر از سال قبل حاکم است اما بی‌توجهی برخی از رانندگان به قوانین و مقررات رانندگی همچنین کم اهمیت برشمردن برخی نهادهای راهبر موجب افزایش آمار شده است.

پیش‌بینی آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در کلانشهرها

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با پایان فعالیت سامانه بارشی، پایداری هوا موجب بازگشت آلودگی به کلانشهرها و شهرهای صنعتی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد شد. رفیعی در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب و هوای کشور افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال به کشور، مجددا بارش‌ها آغاز و از آلودگی هوا کاسته خواهد شد. به گفته وی، امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود که سبب افزایش انتظار غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرتردد به‌ویژه تهران و کرج خواهد شد.

رباط‌کریم و پاکدشت در فهرست مسکن دولتی تهرانی‌ها

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تهرانی‌ها می‌توانند علاوه بر ۳ شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند. محبت خواه در گفت‌وگو با مهر درباره استقبال ساکنان استان تهران از نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا پایان ۱۵ آبان ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است. برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

 تخریب۱۶۵۰ دوربین  ثبت تخلفات جاده‌ها 

محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در یک ماه گذشته ۲۷ سامانه و از ابتدای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تاکنون، ۱۶۵۰ سامانه مورد تخریب عمدی قرار گرفته‌اند. به گزارش مهر، وی اعلام کرد: تعداد ۱۷۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در جاده‌های کشور فعال هستند با رصدهای ۲۴ ساعته روی عملکرد سامانه‌های ثبت تخلفات، همواره بیش از ۸۰ درصد سامانه‌های ثبت تخلفات زیر بار هستند و اطلاعات ارسال می‌کنند. به دلیل اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات در مسیرهای برون شهری نصب شده‌اند و با توجه به حجم کم ترافیک و تردد، عملکرد و نگهداری دوربین‌ها با مسیرهای درون شهری متفاوت و به مراتب سخت‌تر است. او افزود: تعدادی از این دوربین‌ها که برای قاچاق کالا و سوخت استفاده می‌شود، مورد تخریب عمدی قرار می‌گیرند که باید با تماس با پیمانکار و هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی برای سرقت و تخریب انجام می‌شود، دوربین‌های ثبت تخلف بازسازی و به شبکه باز می‌گردند. در یک ماه گذشته ۲۷ سامانه تخریب شدند، همچنین از ابتدای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تاکنون ۱۶۵۰ سامانه مورد تخریب عمدی قرار گرفتند. وی با بیان اینکه ۴۰۰ سامانه ثبت تخلفات در مرحله بهره‌برداری است گفت: طبق قانون بعد از تکمیل سامانه‌ها و تا زمانی که ممیزی پلیس و تاییدیه کد ارایه نشود، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمی‌تواند این تعداد را به آمار دوربین‌های فعال اضافه کند. 

 

ارسال نظر