کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۴۴

رد پیشنهاد ترکیه  درباره ادلب از سوی روسیه

روسیه پیشنهادات ترکیه درخصوص ادلب از سوی روسیه را رد کرده است. به‌گزارش قدس‌ عربی، مذاکرات روسیه و ترکیه درباره ادلب بدون نتیجه پایان یافته است. منابع آگاه اعلام کردند سطح تنش در این مذاکرات بسیار شدید بوده است. گفته شده، پس از رد این پیشنهاد، ترکیه پیشنهادی جایگزین داده مبنی بر اینکه شهر ادلب در کمربند امنیتی تحت نظارت گشتی‌های مشترک روسیه و ترکیه قرار بگیرد بدون اینکه نیروهای سوری دخالت کنند. ترکیه گفته، در مقابل، آنکارا هم توجهی به عملیات نظامی روسیه و سوریه در جنوب استان ادلب نمی‌کند؛ اما تیم مذاکره‌کننده روسیه این پیشنهاد را هم رد و اصرار کرده است که موضوع ادلب و جنوب استان دو موضوع جداگانه است و نباید آن را یک موضوع قرار داد.

تعلیق پرواز فرودگاه‌های دبی و شارجه به منامه

سازمان حمل‌ونقل هوایی بحرین از تعلیق دو روزه کلیه پروازهایی که از فرودگاه‌های بین‌المللی دبی و شارجه به مقصد این کشور انجام می‌شود، خبر داده است. امور هواپیمایی بر همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای انجام اقدامات جلوگیری از ویروس کرونا تاکید دارد و از همه مسافرانی که به فرودگاه بین‌المللی بحرین وارد می‌شوند آزمایش مربوطه انجام می‌شود و در صورت بروز علائم بیماری بلافاصله به مراکز تعیین شده منتقل می‌شوند. فرودگاه‌های امارات عربی متحده از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های منطقه هستند.

دستگیری رییس سابق رادیو و تلویزیون عربستان

نیروهای امنیتی سعودی «داود الشریان» فعال رسانه‌ای، مجری و رییس پیشین سازمان رادیو و تلویزیون عربستان را دستگیر کردند. آناتولی به نقل از حساب توییتری زندانیان عقیدتی نوشته الشریان که از ابتدای ماه جاری (فوریه) ناپدید شده بود توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شده است. الشریان سپتامبر ۲۰۱۹ از ریاست سازمان رادیو و تلویزیون عربستان برکنار شده بود. الشریان بارها به مسائلی مانند فرار دختران سعودی از این کشور، مواد مخدر و خدمات اجتماعی پرداخته بود که با انتقاد بخشی از سعودی‌ها مواجه شده بود.

کرونا به عمان هم رسید

مقامات عمان تایید کردند که دو مورد ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده شده است. به‌گزارش اسپوتنیک، دو زن عمانی تست کرونای مثبت داشته‌اند، اما حال عمومی آنها خوب است. کرونا از دسامبر در شهر ووهان چین شیوع یافته و از آن زمان تاکنون در بیش از ۳۰ کشور جهان دیده شده است.

 

ارسال نظر