روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۶۷

   پرونده «اف‌ای‌تی‌اف» بسته شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه مدت زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده است اعلام کرد: وقتی زمان پایان پذیرد، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، محکم است. محسن رضایی دیروز طی سخنانی در جمع اعضای بسیج رسانه با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF،  با بیان اینکه دولت و مجلس در پی این هستند که مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند، تاکید کرد: از نظر ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعلا نمی‌توانیم بحث را پیگیری کنیم بنابراین از نظر ما نظر شورای نگهبان حاکم است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنابراین موضوع پذیرش شروط FATF فعلا بسته به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد، چون مجمع بی‌اعتماد شده است.

   اختلاف نظر روسیه و تروییکای اروپایی بر سر راه‌اندازی مکانیسم حل اختلاف؛ ایلنا|

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که با تروییکای اروپایی بر سر راه‌اندازی مکانیسم حل اختلاف‌نظر دارند. به گزارش اینترفکس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما با طرح کشورهای اروپایی در مورد دوره ۱۵ روزه راه‌اندازی مکانیسم حل اختلاف در برجام موافق نیستیم. معتقدیم برای راه‌اندازی چنین مکانیسمی به هماهنگی در مولفه‌های زیادی نیاز است.

   تجمع اهالی بوستون در راستای مخالفت با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران؛ ایلنا|

اهالی بوستون در راستای مخالفت با سیاست‌های ترامپ در مورد ایران تجمع کردند و خواستار پایان تحریم ایران شدند. یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما می‌خواهیم ایالات متحده را از جنگ دور کنیم و همه سربازان امریکایی را به همان شکلی که پارلمان عراق خواستار آن شد، از خاورمیانه خارج کنیم. یکی دیگر از تظاهرکنندگان با انتقاد از هزینه‌های مالی در جنگ‌های امریکا در منطقه گفت: ما تریلیون‌ها دلار در نبردهای بی‌سرانجام هزینه می‌کنیم که هیچ انتهایی ندارد. جنگ دیگری با ایران نمی‌خواهیم. ما خواهان پایان تحریم ایران هستیم. مردم ایران درحال رنج کشیدن هستند.

   نسبت به ظریف قدری انصاف داشته باشیم؛ خانه ملت|

نماینده تهران در مجلس دهم از موضع‌گیری‌های داخلی علیه ظریف انتقاد کرد و گفت: آیا آقای ظریف به هواپیمای مسافری شلیک و اصلاح‌طلبان را به تکه تکه شدن در خیابان تهدید کرد، آیا آقای ظریف خون شهدا را به عنوان وجه‌المعامله با غربی‌ها در رسانه‌ها معرفی و به عزیزان سپاه جسارت کرد؛ قدری انصاف داشته باشیم. احمد مازنی در تذکری از موضع‌گیری‌های داخلی علیه وزیر امور خارجه انتقاد کرد و گفت: برخی در داخل کشور برای افزایش تنش در روابط داخلی و خارجی انصاف و عدالت را به همگان یادآوری می‌کنیم به راستی چه کسانی فرصت پدید آمده در شهادت سپهبد سلیمانی را به کام مردم تلخ و آن را به تهدید تبدیل کردند. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم قدری انصاف داشته باشیم؛ آیا جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت حداکثری اهل مذاکره و گفت‌وگو نیست، آیا مجلس و دولت در کنار محافظت نظامی از راه‌های دیپلماسی تلاش نمی‌کنند.

    ترامپ عامل فروپاشی امریکا خواهد بود؛ فارس|

رییس سازمان اطلاعات سپاه گفت: اگر از مسیر اصلی انقلاب اسلامی خارج شویم و با دشمن سازش کنیم، قطعا محکوم به شکست خواهیم بود. حجت‌الاسلام حسین طائب در دومین روز همایش سراسری فرماندهان بسیج با اشاره به اینکه مسیر ترامپ، مسیر سرعت‌بخشی به فروپاشی امریکاست، افزود: امریکا برای بقای خود دست به هر کاری می‌زند اما ترامپ، به عنوان رییس‌جمهور این کشور با تمام توان، تمام ریسک‌ها را انجام می‌دهد ولی همین عنصرخطرناک و تروریست، عاملی برای فروپاشی شیطان بزرگ خواهد بود.

   ارتش همواره در آمادگی کامل برای حراست از مرزهاست؛ ارتش نیوز|

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر معنویت محور بودن ارتش ایران گفت: امروز ارتش با تمام وجود همواره در آمادگی کامل برای حراست از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور است. سرتیپ محمد محمودی دیروز با تاکید بر نقش بازدارندگی ارتش در مقابل تهدیدات دشمنان تصریح کرد: ارتش ایران با تمام وجود همواره در آمادگی کامل برای حراست از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور است.

   طرح شفافیت هزینه‌های انتخاباتی

به شورای نگهبان ارسال شد

طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت در تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس که یک‌شنبه در مجلس تصویب شده بود دیروز برای بررسی و تأیید از سوی شورای نگهبان به این شورا ارسال شد. طرح دو فوریتی استفساریه بند «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران، لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، لایحه اصلاح و تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی از دیگر مصوبات اخیر مجلس بود که برای دریافت نظر شورای نگهبان به این شورا ارسال شد.

 

 

ارسال نظر