روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۶۴۹

  هیات دولت 3 روز عزای عمومی اعلام کرد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت|

هیات دولت در اطلاعیه‌ای شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد. هیات دولت جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در اطلاعیه‌ای شهادت غرورآفرین نماد غیرت، مجاهدت و مقاومت اسلامی سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، آزادگان و مستضعفان جهان تبریک و تسلیت گفت. این اطلاعیه افزود: چهار دهه مجاهدت مخلصانه و مبارزه بی‌امان با تروریسم بین‌المللی، پاداشی کمتر از شهادت به دست ناپاک‌ترین افراد بشر و سردمدار تروریسم جهانی ندارد. اطلاعیه هیات دولت عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه را شدیدا محکوم و به پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی، سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند. صبح روز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای امریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع امریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

  امکان مهار ایران به اذعان دشمنان از بین رفته است؛ ایرنا |

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: دشمنان اذعان دارند که ایران توازن و ثبات منطقه را به نفع خود تغییر داده است لذا بر اساس اعتراف دشمن، ایران کشوری عادی نیست چون مرزهای مجاز ترقی که آنها تعیین کرده بودند را پشت سر گذاشته و امکان مهار انقلاب اسلامی ایران از بین رفته است. این مقام امنیتی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با تشکل‌ها، کانون‌ها و شوراهای صنفی دانشجویان مشهد افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشوری آرمانگرا، پیروز، با برنامه و در عین حال آسیب خورده از تقابل با دشمن است و این تعریف در حالی است که دشمنان می‌گویند ایران کشوری ماجراجو، حامی تروریسم و غیرقابل اعتماد است و چون تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربرد دارد برهم زننده امنیت هم هست. او با اشاره به حوادث اخیر آبان ماه و خاتمه یافتن اتفاقات مشهد ظرف تنها سه ساعت گفت: موسسات مطالعاتی غربی می‌پرسیدند اگر مردم، نظام را نمی‌خواهند چرا روند اعتراضات ادامه پیدا نکرد؟ آنها چهار دلیل را مطرح می‌کنندنخست اینکه ثبات و انسجام قدرت در ایران بالاست، دوم اینکه مجموعه‌ای که ما مدیریت کردیم فاقد سر است، سوم اینکه بازار، مردم‌ و اصناف با دشمن همراهی نکردند و عامل چهارم را هم قطع اینترنت می‌دانند.

  انتقال پیام امریکا به ایران از طریق سوییس پس از ترور سردارسلیمانی؛ ایسنا |

خبرگزاری رویترز ادعا کرد که یک دیپلمات سوییس که حافظ منافع امریکا در ایران است، روز جمعه پس از ترور سردار سلیمانی پیامی را از سوی امریکا به ایران تحویل داده است. این خبرگزار ی اعلام کرد که وزارت امور خارجه سوییس گفته کاردار سوییس در تهران از مواضع ایران باخبر شده و در مقابل پیام امریکا را به ایران منتقل کرده است. وزارت امور خارجه سوییس اعلام کرد که یک دیپلمات این کشور پیامی درباره ترور سردار سلیمانی به ایران مخابره کرده است. وزارت امور خارجه سوییس در پاسخی که برای سوال رویترز ایمیل کرده بود، بیان کرد: معاون سفیر از موضع ایران باخبر شده بود و در عوض، پیام امریکا را[نیز] مخابره کرد.

  امیدآفرینی، مهم‌ترین نیاز کشور در شرایط فعلی است؛ ایرنا |

رییس کمیته ملی المپیک ایران گفت: اولین و مهم‌ترین نیاز کشور در شرایط فعلی، امیدآفرینی، انسجام بخشی و وفاق و همدلی است و باید مسوولان به این موضوع توجه داشته باشند. سیدرضا امیری صالحی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، افزود: هرکس در این شرایط در کوس اختلاف و تفرقه بکوبد قطعا به آرمان‌های انقلاب و نظام خیانت کرده است. وی افزود: الان دورانی نیست که خط کشی سیاسی و رقابت‌های تکراری ۴۰ سال گذشته را ادامه دهیم چون ادامه این روند به مصلحت کشور و جوانان نیست. این مسوول اضافه کرد: امروز باید با هر نیتی اختلافات را کنار بگذاریم و برای تحقق مطالبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم تلاش کنیم. وی با بیان اینکه نیازمند تغییر شیوه‌های مدیریتی برای کارآمدی بیشتر هستیم، افزود: هم اینک مردم از ناکارآمدی در شیوه مدیریتی رنج می‌برند و باید همه مسوولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم و جلب اعتماد عمومی تلاش کنند.

  مسوولان زمینه تشکیل مجلسی در راس امور را فراهم کنند؛ فارس |

 محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه کشورمان اظهار داشت: این تحریم‌ها در اصل برای ساقط کردن نظام اسلامی ماست و در چنین شرایطی برخی از سو تدبیرها و عملکردهای ناصواب، حکایت از ناکارآمدی برخی از دستگاه‌ها دارد. وی اظهار امیدواری کرد: انشالله در آستانه انتخابات، مسوولان بتوانند اعتماد مردم را تا حدی بازسازی کرده و زمینه تشکیل مجلسی در راس امور را فراهم کنند. مجلسی که نقطه اتکای مردم و بسترساز توسعه کشور باشد. تابش با بیان اینکه ما باید تحولات جامعه را جدی بگیریم، گفت: وقت آن شده همه به قدرت مردم به ویژه جوانان و زنان جامعه ایمان بیاوریم و در جهت حل مشکلات آنان تلاش کنیم.

 

 

ارسال نظر