دستگاه‌ها توجهی به بهبود خدمات‌رسانی به مردم ندارند

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۴۱

رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: بدون استثنا تمامی دستگاه‌های اجرایی به اصلاح فرایندهای ارایه خدمت به مردم و انجام وظایف قانونی توجهی همسنگ دیگر فعالیت‌ها ندارند. به گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور، جمشید انصاری در آیین تجلیل از برترین‌های جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نظام اداری شامل مجموعه‌ای از قوانین، مقررات، نظام‌‌های مدیریتی و نیروی انسانی است که وظیفه تحقق اهداف، ماموریت‌‌ها و اجرای برنامه‌های دولت و هر دستگاه را بر عهده دارد. رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر این نکته که میزان موفقیت هر دستگاه در رسیدن به اهداف و ماموریت‌ها بستگی به نظام مدیریت آن دارد، گفت: نظام اداری تشکیل شده است تا یک هدف غایی را محقق کند و میزان تحقق اهداف و موفقیت هر دستگاه را نظام‌های مورد عمل آن تعیین می‌کند. وی با اشاره به این اشکال اساسی که بسیاری از مدیران ارشد و حتی مجریان بدون پیش‌بینی ابزار مناسب تنها روی اهداف تمرکز می‌کنند، گفت: بسیاری از دستگاه‌های مختلف در مراجعات و درخواست‌های خود برای تحقق اهداف به ساز و کارهای انجام ماموریت‌ها و اجرای برنامه‌ها آن توجه دقیقی ندارند در حالی که می‌توانند با برخی اصلاحات کوچک، اهداف بزرگ‌تری را در دستگاه خود محقق کنند. معاون رییس‌جمهور با ابراز تاسف از طولانی بودن فرآیند انجام کارها و گرفتاری مردم در ادارات گفت: ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور این است که بدون استثنا تمامی دستگاه‌های اجرایی به اصلاح فرایندهای ارایه خدمت به مردم و انجام وظایف قانونی توجهی همسنگ دیگر فعالیت‌ها ندارند و به همین دلیل مردم گله مند هستند که انجام کار در دستگاه اداری با مراحل طولانی همراه می‌شود. انصاری تصریح کرد: ما کشور ساختارگرایی هستیم و به میزانی که بر روی اصلاح ساختارهای سازمانی و تشکیلات وقت می‌گذاریم در بهبود روش‌ها و فرایندهای انجام کار برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

 

ارسال نظر