توانمندی خدمات فنی و مهندسی در ساخت مسکن

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۱۱

محمدرضا انصاری با اشاره به توافق بین ایران و سوریه گفت: ایران از توانمندی بسیار بالایی در حوزه ساخت مسکن برخوردار بوده و فرصت پیش رو در سوریه برای ایران بسیار ارزشمند است. وی افزود: پتانسیل موجود در کشور ما به لحاظ مواد اولیه و دانش و تخصص مورد نیاز جوابگوی ظرفیت و نیاز کشور سوریه در حوزه مسکن بوده و از استانداردهای بین‌المللی برخوردارند.  انصاری با تاکید بر لزوم فراهم کردن ساز و کار حضور نیروی توانمند ایرانی اعم از شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن در کشورسوریه، گفت: بهره‌برداری ما از بازار سوریه بسیار قابل دسترس است چرا که در عین برخورداری از تخصص و توان کافی، خدمات ما در مقایسه با رقبل بسیار ارزان است.

رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در مورد مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی گفت: تامین مالی پروژه‌ها از عمده‌ترین مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی است که باید هرچه سریع‌تر و قبل از آغاز طرح‌های بزرگ در سوریه، حل شود.  وی خاطرنشان کرد: سوریه به لحاظ تامین مالی ضعیف است و اگر قرار باشد در این بخش سهمی از ظرفیت بازار سوریه داشته باشیم لازم است راهکاری برای این مساله اندیشیده شود. به گفته انصاری دولت دو طرف برای حل مشکل تامین مالی پروژه‌های عمرانی در حال برنامه‌ریزی و رایزنی هستند تا به زودی شاهد تسریع انجام طرح‌هایی از جمله طرح ساخت کسکن در سوریه باشیم.  به گفته معاون وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه پرونده‌26 منطقه از مناطق توسعه ساخت و ساز برای اجرای طرح‌ها در چارچوب ساخت مناطق مسکونی در سطح سوریه به پایان رسیده است.  چندی پیش مازن اللحام در گفت‌وگو با رادیو تاجیکی صدای خراسان با اشاره به سفر اخیر هیات ایرانی به سوریه گفت: در مورد ساخت 30 هزار واحد مسکونی در استان‌های مختلف سوریه با طرف ایرانی توافقاتی انجام شده است که شامل ارایه تسهیلات لازم برای تاسیس شرکت‌های مشترک ایرانی سوری در زمینه ساخت، تعمیر، راه‌سازی، پل‌سازی، زیرساخت‌های حمل و نقل، تحقیق و مشاوره و خدمات مهندسی بر اساس قوانین جاری دو کشور می‌شود.

اسفندماه سال گذشته طی چهاردهمین نشست ایران و سوریه که با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فعالان صنعت ساختمان در کشور سوریه صورت گرفت، تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دمشق به امضا رسید.

 

 

ارسال نظر