شاخص کل در آستانه فتح کانال 347 هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۵۵

گروه بورس|

دادوستدهای روز سه‌شنبه در بورس تهران با رشد 2هزار و 383 واحدی شاخص کل این بازار خاتمه یافت. به موجب این رشد 0.69 درصدی که بیش از هر چیز از افزایش تقاضا در نمادهای شیمیایی و فولادی اثر پذیرفت نماگر اصلی بازار سهام به سطح 346 هزار و 870 واحد رسید. گفتنی است در پایان معاملات این روز ارزش بازار در بورس تهران از هزار و 265 هزار و 540 میلیارد تومان فراتر رفت. با توجه به اینکه نرخ هر دلار امریکا طی روز گذشته بر روی تابلوی صرافی‌های بانکی 12 هزار و 800 تومان بوده، ارزش دلاری بازار در پایان معاملات این روز 98 میلیارد دلار بوده است. گفتنی است این رقم همچنان با سقف 106 میلیارد دلاری بورس تهران در میانه مهرماه سال جاری همچنان فاصله دارد. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۹ درصد به ۹۲ هزار و ۸۹۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۴۴ واحد رشد معادل ۱.۵۱ درصد به ۱۱۰ هزار و ۲۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۰۹۸ واحد افزایش، معادل ۱.۵۱ درصد به ۷۳ هزار و ۶۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۵۶۴ واحد رشد، معادل ۰.۸۷ درصد به ۴۱۱ هزار و ۴۸۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به ۲۴۷ هزار ۷۶۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۴۶۶ واحد رشد معادل ۱.۰۴ درصد، به ۷۲۴ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

از سویی دیگر طی روز گذشته ۶ نماد « فولاد با ۴۳۸ واحد، اخابر با ۲۹۱ واحد، فخاس با ۲۰۹ واحد، حکشتی با ۲۰۵ واحد، نوری با ۲۰۲ واحد و بفجر با ۱۴۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «انبوه‌سازی با ۱۲۳ واحد صعود معادل ۵.۰۱ درصد به ۲ هزار و ۵۸۵ واحد، محصولات چرمی با ۶۲۸ واحد افزایش معادل ۴.۸۱ درصد به ۱۳ هزار ۷۰۲ واحد، منسوجات ۲۰۲ واحد رشد معادل ۴.۱۷ درصد به ۵ هزار و ۶۶ واحد، حمل و نقل ۳۴۸ واحد افزایش معادل ۳.۹۹ درصد به ۹ هزار و ۹۵ واحد، وسایل ارتباطی با ۵۱۸ واحد رشد، معادل ۳.۸۶ درصد به ۱۳ هزار و ۹۷۴ واحد، سیمان با ۱۲۰ واحد افزایش معادل ۳.۷۱ درصد به ۳ هزار و ۳۷۳ واحد، انتشار و چاپ با ۴۱۹۲۷ رشد معادل ۳.۵۹ درصد به یک هزار و ۲۰۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز قبل بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «سدور، سبهان، وساخت، غشصفا، بموتو، بفجر و قهکمت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خنصیر، ختراک، وبوعلی، وصنا، شنفت، کپشیر و وآذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در بورس تهران، در ۵۷۲ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۸۷۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

همچنین در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل 44 واحد رشد کرد و به رقم 4528 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز از 260 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

طی روز سه شنبه معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 384 هزار نوبت معامله و به ارزش 1506 میلیارد تومان داد و ستد کردند. عمده نمادهای فرابورس مانند پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی لاوان، مادیران، فولاد هرمزگان جنوب و نیروی برق دماوند در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر