اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۷۴

خودکفایی درتولید ملی از سه مسیر با کاهش ارزبری بالا

مدیرعامل ایران‌خودرو اجرای نهضت داخلی‌سازی قطعات را از رویکردهای بسیار مهم این خودروساز توصیف کرد و با اشاره به میثاق نامه با تامین‌کنندگان برای افزایش ظرفیت تولید و حمایت از مشتریان و ذی‌نفعان گفت: در سه حوزه میزهای خودکفایی وزارت صمت، پروژه‌های داخلی ایران‌خودرو و همکاری با صنایع دفاعی به دنبال افزایش عمق ساخت داخل محصولات هستیم. به گزارش ایکوپرس، فرشاد مقیمی تصریح کرد: درمجموع سه میز برگزار شده تخصصی تعمیق ساخت داخل، حدود 85 قطعه از محصولات ایران خودرو توسط 39 سازنده و با کاهش ارزبری سالانه 127 میلیون یورو بومی‌سازی می‌شود. وی ادامه داد: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در جهاد خودکفایی، تاکنون بومی‌سازی و تولید انبوه 32 قطعه از مجموع قطعات هدف‌گذاری شده محصولات ایران خودرو7. 16میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است. مقیمی افزود: از دیگر سوءاستفاده از توان فنی و مهندسی صنایع دفاع در دستور کار ایران خودرو قرارگرفت که در این زمینه همکاری با 8 شرکت وزارت دفاع برای ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها در قالب 23 پروژه آغاز شد. مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه صیانت از تولید ملی و استفاده از قانون حداکثری از ظرفیت‌های داخلی از ضروریات فعلی ایران خودرو است، از تشکیل کمیته جایگزینی واردات برای جلوگیری از خرید خارجی «اقلام قابل‌ تامین از سازندگان داخلی» مورد استفاده در صنعت خودرو، در ایران خودرو خبر داد. وی دستاوردهای این خودروساز را که در ظل توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق شده، ماحصل همدلی مجاهدانه و بهره مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی و همراهی و مساعدت همیشگی کارکنان زحمتکش دانست و تاکید کرد: رویکردی را برگزیده‌ایم که قطعا منافع پایداری را برای صنعت کشور رقم خواهد زد.

تخلفات اصناف ۱۷ درصد افزایش یافت

ایسنا|تخلفات کشف شده در پی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در هفت ماهه نخست امسال، ۱۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد در هفت ماهه اول سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۶۰ هزار و ۱۸۷ هزار فقره تخلف در واحدهای صنفی کشف شده است. در این مدت دو میلیون و ۲۵۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام و ۱۴۵ هزار پرونده تشکیل شده که تعداد بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده نسبت به هفت ماهه اول سال گذشته، ۱۱.۴ و ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است. با این وجود رسیدگی به شکایات مردمی در هفت ماهه اول امسال با کاهش ۱۶.۵ درصدی مواجه شده است.

ناسازگاری خودرو‌های وارداتی با سوخت یورو ۴

باشگاه خبرنگاران |نعمت‌بخش گفت: متأسفانه سوخت یورو ۴ در سراسر کشور به درستی توزیع نشده است. توزیع نامناسب سوخت یورو ۴ عامل افزایش آلودگی هوا است. احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان، درباره اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی خودروهای سواری، تشریح کرد: روند تولید خودرو‌های داخلی بر اساس مصوبه هیات وزیران است یعنی بر اساس استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود در حالی که سوخت یورو ۴ در سراسر کشور آنچنان که باید توزیع نمی‌شود. به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، نداشتن سوخت پاک یکی از علت‌های اصلی افزایش آلودگی هواست. در کشور این نوع سوخت به میزان کافی توزیع نشده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران بیان کرد: متأسفانه سوخت یورو ۴ در سراسر کشور توزیع نشده است. هم اکنون کاهش آلایندگی محدودیت داریم؛ یعنی اگر بخواهیم به استاندارد یورو ۵ دست یابیم باید سوخت آن را فراهم کنیم. نعمت‌بخش گفت: اکنون سوخت خودرو‌های وارداتی یورو ۷ است اما این نوع سوخت در کشور وجود ندارد. زمانی که این نوع خودروها از سوخت یورو ۴ استفاده می‌کنند موتور این خودرو‌ها آسیب می‌بیند، در نتیجه آلایندگی آنها نیز بیشتر می‌شود، حتی آلایندگی این دسته از خودرو‌ها بیشتر از یورو ۴ خواهد بود. نعمت‌بخش ادامه داد: اکنون سوخت یورو ۵ فراهم نیست و در سراسر کشور توزیع نمی‌شود در نتیجه باید سنسور‌ها و ایسیو این خودروها فراهم شود که اکنون ارتباط ما با قطعه‌سازان خارج از کشور قطع است و امکان اینکه این کار را انجام دهیم وجود ندارد.

فعال‌سازی ۱۷۰۰ واحد صنعتی در سال گذشته

ایسنا|معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد اقدامات انجام شده برای بازگشت مجدد واحدهای‌های تولیدی غیر فعال به چرخه مدار گفت: در مجموع برنامه‌ای که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مورد وجود داشته، این بوده است که ۱۴۰۰ واحد صنعتی در کشور را برای برگرداندن مجدد به چرخه تولید پوشش دهد. مصاحب با اشاره به اینکه یکی از موارد برای کمک به بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید، بحث رفع نیازهای فناورانه این واحدها است، گفت: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۵۲۹ واحد صنعتی را مجدد به چرخه تولید بازگردانده‌ایم و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال جاری این میزان به حدود ۱۴۰۰ واحد برسد.

 

ارسال نظر