کاهش ۱۵ هزار تومانی قیمت گوشت طی ۲ ماه

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۹۹

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات 2 ماهه و روند کاهشی قیمت‌ها گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر و کاهش حمل دام، قیمت‌گوشت ثابت مانده و روند قیمت طی دو ماه اخیر کاهشی بوده است. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه وضعیت بازار و قیمت‌ گوشت گوسفندی ثابت و کم رونق است، اظهار کرد: اکنون به دلیل بارندگی روزهای اخیر دام کمتر منتقل شده اما به همان نسبت نیز تقاضا برای خرید کاهش داشته است، بنابراین قیمت‌ گوشت ثابت مانده است. او ادامه داد: طی دو روز آینده که بارندگی‌ها کاهش یابد، وضعیت حمل و نقل دام نیز بهتر خواهد شد، همچنین با توجه به اینکه دوماه از ثبات قیمتی همراه با کاهش نرخ‌ها می‌گذرد، بازار عرضه و تقاضا کم رونق پیش می‌رود. بر هیمن اساس از دوماه گذشته تاکنون بین 15 تا 20 هزار تومان قیمت شقه گوسفندی کاهش یافته است. به گفته رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، روز گذشته قیمت هر کیلو شقه گوسفندی

 78 تا 81 هزار تومان به مغازه‌داران فروخته و با 10 درصد افزایش به دست مردم می‌رسد. ملکی با اشاره به اینکه امسال با توحه به درخواست اتحادیه خروج دام از کشور ممنوع شد، اظهار کرد: با توجه به ثبات نسبی در قیمت دلار، قاچاق دام نیز به صرفه نیست، بر اساس همین نیاز دام برای مصرف داخلی کاملا تأمین شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

همچنین منصور پوریان، رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: افزایش قیمت بنزین موردی نیست که با هزینه‌های تولید گوشت قرمز ارتباطی مشخص و مستقیم داشته باشد بلکه باید مراقب بود که در مغازه‌ها گرانفروشی نشود. او درباره کنترل قیمت گوشت قرمز بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین موردی نیست که با هزینه‌های تولید گوشت قرمز ارتباطی مشخص و مستقیم داشته باشد و در حال حاضر نیز شاهد تغییر قیمتی نیستیم. پوریان افزود: باید مراقب بود که قیمت گوشت در مغازه‌ها افزایش پیدا نکند در غیر این صورت هزینه‌های تولید گوشت قرمز با گران شدن بنزین تغییری نخواهد داشت. رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده ادامه داد: درباره امکان افزایش قیمت فروش گوشت قرمز در بازار نمی‌توان پیش‌بینی درستی داشت و باید منتظرماند و دید بازار چگونه توسط مسوولان کنترل و نظارت می‌شود.

 

 

ارسال نظر