روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۸۱

  نمایندگان از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند؛ ایسنا|

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت گفت: نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند. حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به اینکه قیمت بنزین چند سالی ثابت مانده بود اما تورم شتابان پیش می‌رفت اظهار کرد: باید متناسب با افزایش تورم، قیمت بنزین هم اصلاح می‌شد. زیرا پایین بودن قیمت بنزین موجب مصرف زیاد بنزین، ایجاد آلودگی و ترافیک می‌شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان مجلس از اجرای این طرح بی‌خبر بودند خاطرنشان کرد: آقای مصری نایب‌رییس دوم مجلس 5 جلسه در این ارتباط با حضور کارشناسان وزارتخانه‌های مرتبط برگزار کرد و دو ماه پیش گزارش خود را در صحن غیر علنی ارایه کرد. نمایندگان از اجرای این طرح مطلع بودند ولی شاید زمان دقیق آن را نمی‌دانستند.

  احراز هویت رای‌دهندگان مکانیزه می‌شود؛پاد‌|

معاون اول رییس‌جمهور مصوبه مکانیزه شدن احراز هویت رای‌دهندگان در انتخابات مجلس را برای اجرا به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. با موافقت هیات وزیران در جلسه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و در اجرای تبصره (۶) الحاقی به ماده (۱۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، احراز هویت رای‌دهندگان در انتخابات به صورت تمام ماشینی (مکانیزه) انجام می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اعتبار مورد نیاز برای تأمین تجهیزات الکترونیکی احراز هویت برای تمامی شعب اخذ رای را از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور تأمین و در اختیار وزارت کشور قرار دهد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام گردد.

  ۳ تا ۵ هزار نفر از حوزه تهران در انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد؛ تسنیم|

فرماندار تهران از ثبت‌نام ۳ تا ۵ هزار نفر از حوزه تهران در انتخابات مجلس خبر داد. عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه هماهنگی ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: بازبینی شعب اخذ رأی و جانمایی استقرار شعب جدید به اتمام رسیده است و در شعب بالای یک‌هزار و 300 رأی، پیش‌بینی استقرار شعبه جدید صورت پذیرفته است.

فرهادی با اشاره به شرایط ویژه تهران و تعداد زیاد داوطلبان اظهارداشت: انتخابات تهران به لحاظ تعداد ثبت‌نام داوطلبان، شمارش و تجمیع آراء، شرایط خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

وی گفت: در خصوص سایت ثبت‌نام فرمانداری تهران هماهنگی‌هایی با مدیریت مجموعه مصلی انجام شده و در صورت تأیید نهایی، سایت ثبت‌نام فرمانداری تهران در سوله ورزشی مصلی تهران که در جنب فرمانداری واقع شده، انجام خواهد شد.

  برخی به قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌ بودند؛ ایسنا|

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برخی به این قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌ بودند، گفت: این اعتیاد را یک شبه نمی‌شود ترک داد، باید با یک زمانبندی این کار انجام شود. محمدرضا باهنر با اشاره به بسته معیشتی که دولت در نظر گرفته، تاکید کرد: نمایندگان مجلس با وضعیتی که پیش آمده باید به صورت جدی پیگیر وعده‌های جبرانی دولت باشند.

وی با اشاره به اصلاح قیمت بنزین گفت: حال که قیمت آن افزایش پیدا کرده است دیگر نباید با آلودگی هوا یا مشکلات و تصادفات جاده‌ای روبرو شویم؛ بنابراین مجلس به صورت جدی ورود پیدا کند و همچنین مسوولان قضایی دقت کنند که این افزایش در سایر کالاها اثر نگذارد.

 

  گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره ایران؛ خبرآنلاین|

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از گفت‌وگوی روسای جمهور امریکا و فرانسه درباره ایران خبر داد.

جود دیر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا با امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد. دو رییس‌جمهور درباره اقدامات بعدی پیرامون ایران و سوریه و همچنین دیدار آتی رهبران ناتو در لندن رایزنی کردند.

  چند گروه وابسته به منافقین در تجمعات اخیر دستگیر شدند؛ فارس|

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد چند گروه وابسته به منافقین در تجمعات اخیر دستگیر شدند. جواد کریمی قدوسی اظهار داشت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در نشست غیرعلنی مجلس اعلام کرد که منافقین در اعتراضات اخیر دست داشته و فعال بودند. تعدادی از آشوبگران متصل به منافقین دستگیر شده‌اند؛ از این افراد توسط سازمان‌های اطلاعاتی همچون وزارت اطلاعات و سپاه شناسایی شده‌اند که به سراغ آنها رفته و خواهند رفت.

وی افزود: به هر حال شبکه‌هایی ایجاد کردند و در هر مرحله آن را تغییر داده و سازماندهی مجدد می‌کنند اما هدایت‌شان از طریق همان فضای مجازی مانند تلگرام صورت می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر