تحقق ۲۰ درصدی بومی‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل کشور

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۳۷
تحقق ۲۰ درصدی بومی‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل کشور

سمنان|جانشین سازمان پدافند غیرعامل افزایش آگاهی و مدیریت بحران را در کاهش نسبی حوادث موثر دانست و گفت: پدافند غیرعامل ۲۰ درصد به سمت بومی‌سازی پیش رفته است. علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل موضوعی نوپا در کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: در بحث بسترسازی، زمینه‌سازی، گفتمان‌سازی و آموزش‌های تخصصی اقدامات خوبی صورت گرفته است لذا اگر به اخبار و حوادث نگاه کنیم به‌طور نسبی نسبت به گذشته حوادث کاهش پیداکرده و این به خاطر افزایش ارتباط، دانش، آگاهی و مدیریت حادثه است.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از دستگاه‌ها در برابر حوادث مصون‌سازی شده‌اند، افزود: از حیث تجهیزات به این سمت پیش خواهیم رفت که قسمت‌های موردنیاز را در داخل کشور به صورت بومی تولید و آنها را فعال کنیم که تنها ۲۰ درصد توانستیم در این حوزه گام‌برداریم اما اگر دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند بیش از این می‌توان در این زمینه توسعه بیشتر را شاهد باشیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه طی سنوات اخیر برخی تجهیزات نظیر آمبولانس‌های ویژه به مراکز استان‌ها تحویل داده‌شد، ابراز داشت: شهرداری شاهرود نیز این تجهیزات را از سازمان پدافند غیرعامل درخواست کردند که امیدواریم بتوان اختصاص آن را در اولویت قرار دهیم.

 

ارسال نظر