روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۲۳

برقراری روابط دوجانبه میان بافین و سازمان بورس

یکی از مهم‌ترین اتفاقات بین‌المللی بازار سرمایه در سال جاری، شرکت در سمینار همکاری فنی بود که نهاد ناظر بازار سرمایه، پول و بیمه آلمان (بافین) با میزبانی از چند کشور خاص از جمله ایران، در آلمان برگزار کرد. به گزارش سنا، جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل، در خصوص ارتباط نهادناظر بازار سرمایه ایران و آلمان گفت: بافین (نهاد ناظر بازار سرمایه، پول و بیمه آلمان) از سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست کرد که با توجه به ارتباطات خوب این دو نهاد با یکدیگر، هدایت تیم بازار مالی ایران در این سمینار بر عهده سازمان بورس قرار بگیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: سازمان بورس این مسوولیت را پذیرفت و حضور بسیار پررنگی در این سمینار داشت، بطوری که با همکاری نمایندگان بازار سرمایه و بیمه مرکزی، توانست در کنفرانس همکاری فنی، بسیار درخشان ظاهر شود.

بیژنی در ادامه با اشاره به اشتراک تجربیات نهادهای ناظر شرکت‌کننده در این کنفرانس بیان داشت: سیاست روابط بین‌المللی سازمان بورس بر این است که تعدادی از بازارهای سرمایه هدف را انتخاب کرده و رابطه تأثیرگذار، عمیق و بلندمدتی را با نهادهای ناظر این بازارها برقرار کند. جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل ادامه داد: در این خصوص با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران آلمانی بازار سرمایه ایران را به خوبی تشخیص داده، شناخته و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی هم در این بازار داشته‌اند، نهاد ناظر بازار آلمان (بافین) به عنوان یکی از کشورهای هدف برای ارتباطات قوی‌تر انتخاب شده است . وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با افزایش ارتباط با نهاد بافین می‌توانیم سرمایه‌گذاری و فعالیت سرمایه‌گذاران آلمانی را در بازار سرمایه ایران تقویت کرده و از طرف دیگر، ارتباطات دو جانبه را افزایش دهیم. در عین حال، حضور بافین در دوره آموزشی بازارهای سرمایه اسلامی که توسط سازمان بورس هرساله برگزار می‌شود در راستای همکاری‌های دوجانبه بین نهادهای ناظر است.

افزایش قیمت بنزین تاثیری روی عرضه در بورس ندارد

سید‌علی حسینی گفت: «افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.» به گزارش ایلنا، سید‌علی حسینی درخصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها مربوط به فروش داخلی است؛ این در حالی است که در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمی‌شود. وی توضیح داد: فرآورده‌ای که به بورس انرژی می‌رود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف مقاصد صادراتی معامله می‌شود. حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآورده‌ها در بورس انرژی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در صنعت پالایش کشور برای تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.

مدیرعامل بورس انرژی اظهار کرد: ظرفیت بالایی در تولید بنزین داریم، به خصوص که «ستاره خلیج فارس»، بنزین را به میزان زیاد و با کیفیت بالا تولید می‌کند. وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر می‌شود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست، بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد. حسینی یادآور شد: بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد، می‌توانیم فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین را صادر کنیم.

سه شرکت بازار پایه‌ای به بازارهای اصلی ارتقا یافتند

مدیر پذیرش فرابورس ایران با بیان اینکه به تازگی دو شرکت موفق به پذیرش در بازارهای فرابورس شده‌اند، گفت: درخواست‌ پذیرش شرکت‌های بازار پایه دریافت شده است که 3 شرکت موفق به پذیرش در بازار اول و دوم فرابورس ایران شدند.

به گزارش فارس، مدیر پذیرش فرابورس در مورد شرکت‌های حاضر در بازار پایه فرابورس با اشاره به اینکه درخواست‌های پذیرش در مرحله بررسی هستند، افزود: در صورت احراز شرایط و تکمیل مدارک، این درخواست‌ها نیز آماده طرح در جلسات آتی هیات پذیرش هستند. سارا سادات اخلاقی در مورد شرکت بیمه تجارت نو و پذیرش آن گفت: این شرکت در جلسه چهاردهم آبان‌ماه در هیات پذیرش مطرح شد که با پذیرش و ارتقای شرکت از تابلو زرد بازار پایه به بازار دوم فرابورس به صورت مشروط موافقت شد. به گفته اخلاقی، شرکت بیمه تجارت نو با سرمایه ثبتی 1570 میلیارد ریال در تمامی رشته‌های بیمه‌ای فعال است و سهامداران عمده آن را شرکت‌های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری ایرانیان، پست‌بانک، بین‌المللی عمران رضوی، موسسه صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان پست بانک تشکیل می‌دهند.

مدیر پذیرش فرابورس همچنین در مورد شرکت بیمه زندگی خاورمیانه بیان کرد: درخواست ارتقای این شرکت 21 آبان‌ماه جاری در هیات پذیرش مطرح شد که این هیات با پذیرش شرکت در بازار اول فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت کرد.

 

ارسال نظر