اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۸۱

کشف ۱۲۰ هزار لیتر نفت خام سرقتی در اهواز

اهواز|فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری اعضای باند سارقان سوخت و کشف ۱۲۰ هزار لیتر نفت خام در اهواز خبر داد. سردار حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای، ماموران پلیس آگاهی خوزستان با کار اطلاعاتی و فنی از فعالیت باند سارقان نفت خام در اهواز مطلع شدند. وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با راه‌اندازی اکیپ‌های گشت نامحسوس و اقدامات تخصصی، چهار دستگاه تریلر نفت‌کش حامل نفت خام سرقتی را در یکی از محورهای مواصلاتی اهواز شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف کردند. عباس‌زاده بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، ۱۲۰ هزار لیتر نفت خام سرقتی به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد. فرمانده انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: در این رابطه پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی داده شدند.

نارسایی ۳۲ راس دام آلوده به شاربن در لرستان

خرم‌آباد|کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: شهریورماه امسال ۳۲ راس دام آلوده به شاربن در استان شناسایی شد که متأسفانه تنها توانستیم یک راس از آنها را به‌صورت بهداشتی دفن کنیم. علی چگنی شرفی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در استان جایگاه بالایی دارد، ادامه داد: از نظر تب مالت مقام اول کشوری و از نظر حیوان گزیدگی جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم و در سایر بیماری‌ها که خطرات جانی دارند مقام داریم. شرفی با اشاره به اینکه سیاه زخم بیماری عفونی مشترک بین انسان و دام است، عنوان کرد: هنگامی که دام دچار مرگ می‌شود ۸۰ درصد بیماری در خون و ۲۰ درصد در طحال است. شرفی با بیان اینکه در سال ۹۷ کانون تأیید شده شاربن دامی در استان نداشتیم، تصریح کرد: در سال جاری ۳۳ راس دام در الیگودرز و شش راس دام مشکوک به شاربن در بروجرد شناسایی شدند، همچنین یک راس دام مشکوک در شهرستان دورود داشتیم که موفق به نمونه‌گیری از آن نشدیم.

دفتر تسهیل‌گری در کاشان راه‌اندازی می‌شود

کاشان|دبیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: یک باب دفتر تسهیل‌گری در یکی از نقاط کمتر توسعه یافته شهرستان کاشان راه‌اندازی خواهد شد. سید‌محسن سجاد دیروز در نخستین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان کاشان بیان کرد: جز اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی، مبلغ دیگری نیز به این دفتر تسهیل‌گری تخصیص داده خواهد شد. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان یادآور شد: این دفترها هم‌اکنون در چهار نقطه اصفهان شامل منطقه‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ و جوی‌آباد خمینی‌شهر تشکیل شده‌اند.

اقدام داوطلبانه کشاورز بابلی با تخریب بنای غیرمجاز

بابل|تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی مازندران درحالی که طبق اظهارات رسمی مسوولان دراین استان به مرز بحران رسیده یک کشاورز بابلی دراقدامی داوطلبانه بنای غیرمجاز در زمین زراعی خود را تخریب کرده است. اهمیت و ارزش تخریب داوطلبانه اندک زمین کشاورزی در بابل که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شد در حالی بیشتر نمود پیدا می‌کند که فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور اعلام کرد که مازندران بدترین وضعیت را در دریاخواری، جنگل‌خواری، مرتع‌خواری، کوه‌خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در کشور دارد و اینکه زمین‌خواری در مازندران به مرز بحران رسیده است. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بابل ضمن قدردانی از مالک برای تخریب داوطلبانه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین کشاورزی گفت که همه باید از این اقدام داوطلبانه این کشاورز قدردانی کنیم.

 

ارسال نظر