اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۰:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۵۵۷۳۳

سود خالص بانک صادرات ایران ۵۲.۷ میلیارد تومان شد

عملکرد شش‌ماهه بانک صادرات ایران نشان می‌دهد که این بانک در دوره مالی شش‌ماهه نخست امسال ۵۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان سود خالص به دست آورده است. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از خبرگزاری ایبنا، انتشار گزارش شش‌ماهه عملکرد بانک صادرات ایران که با نماد «وبصادر» در بورس اوراق بهادار فعال است، نشان می‌دهد که این شرکت در این دوره عملکرد بهتری نسبت به سه‌ماهه نخست سال داشته است. بر اساس صورت‌های مالی (حسابرسی‌نشده) منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات برای دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم ۳ ریال سود محقق کرده است. در سه‌ماهه نخست امسال این بانک به ازای هر سهم یک ریال سود محقق کرده و از نقطه سر به سر عبور کرده بود. بررسی صورت‌های مالی این بانک نشان می‌دهد که درآمدهای مشاع آن در شش‌ماهه نخست امسال به ۹۱ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۷۹۹ میلیون ریال رسیده که افزایش قابل‌توجهی نسبت به دوره مشابه سال گذشته و همچنین پایان سال ۹۷ یافته است. از سوی دیگر سود خالص این بانک برای دوره مالی مورد اشاره به ۵۲۷.۷۰۱ میلیون ریال رسیده که باز هم حاکی از بهبود عملکرد آن است. تمامی این موارد حکایت از بهبود تراز عملیاتی بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی دارد.

ایجاد شیوه‌های نوین تامین مالی برای حمایت از تولید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت جداسازی اقتصاد از بانک محور بودن گفت: باید به سمت ابزارهای نوین تامین مالی حرکت کنیم.الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه استفاده از روش‌های نوین تامین مالی بخش تولید امروزه در کشورهای مختلف در حال انجام است، بیان داشت: با توجه به اینکه امروزه مشکل اول بسیاری از واحدهای تولیدی منابع مالی واحدهای تولیدی است، باید برای تامین منابع آنها فکری شود.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افزود: با توجه به مشکلاتی که برای بانک‌ها در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی به وجود آمده باید این وابستگی بخش تولیدی کاهش یابد.این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روی دیگر سکه تسهیلات دهی بانک‌ها به واحدهای تولیدی مشکلات این واحدها و ناتوانی در بازگرداندن منابع است، تصریح کرد: معوقات بانکی در این حوزه موضوع مهم دیگری است که علاوه بر اینکه شبکه بانکی را با مشکل مواجه کرده، موجب بروز اختلال در واحدهای تولیدی نیز شده است.حضرتی با بیان اینکه در ادامه مشکلات پیش روی شبکه بانکی نقدینگی بسیار نیز دغدغه‌ای شده است، افزود: برای رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی چند راه‌حل مطرح است. یکی این است که همچنان به بانک‌ها برای تسهیلات‌دهی فشار بیاوریم که بانک‌ها توان تامین این حجم از نیاز واحدهای تولیدی را ندارند.این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه راه‌حل دوم برای رفع مشکلات مالی واحدهای تولیدی دور کردن مولفه‌ها از اقتصاد محور بودن است، گفت: باید اقتصاد کشور بازار محور شود. وی ادامه داد: با بازار محور شدن اقتصاد، بازار مالی در تامین نقدینگی و نیازهای مالی واحدهای تولیدی سهیم خواهد شد که اکنون این سهم در حدود ۱۵ درصد بوده و برای اقتصاد ایران کم است.این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کشورهایی که اقتصاد آنها به سمت بازار محور حرکت کرده‌اند بورس قوی و وسیعی دارند، گفت: شرکت‌های زیادی اکنون وارد بورس شده و اکنون بخشی از نیازهای مالی واحدهای تولیدی از طریق بورس تامین می‌شود.رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید به سمت ابزارهای نوین تامین مالی برای خلاصی از بانک محور بودن اقتصاد حرکت کنیم.

رشد تراکنش‌های ناموفق در شهریور ماه

گزارش شاپرک از وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های ناموفق در شهریورماه نسبت به مرداد ماه ۷.۳۵ درصد رشد داشته است. به گزارش ایبِنا، جدیدترین گزارش اقتصادی شرکت شاپرک در خصوص وضعیت شبکه پرداخت الکترونیکی کشور در شهریور ماه سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بالغ بر دو میلیارد و ۵۱۳ میلیون تراکنش انجام شده که از این میان تعداد تراکنش‌های موفق حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تراکنش بوده و تعداد تراکنش‌های ناموفق به ۲۱۲ میلیون تراکنش رسیده است؛ مقایسه تعداد تراکنش‌های موفق و ناموفق در شهریورماه نسبت به مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که تراکنش‌های موفق کاهشی ۲.۳۶ درصدی داشته اما تعداد کل تراکنش‌های ناموفق ۷.۳۵ درصد رشد کرده است. بر اساس جدول تراکنش‌های ناموفق شاپرک، خطای پذیرندگی با یک میلیون و ۷۰۵ هزار تراکنش، خطای کاربری با ۱۸۹ میلیون و ۷۲ هزار تراکنش و خطای صادرکنندگی با ۱۹ میلیون و ۸۷۸ هزار تراکنش، خطای شاپرکی با ۸۰۶ هزار تراکنش و خطای کسب و کار با یک میلیون و ۴۵۰ هزار تراکنش تعداد کل تراکنش‌های ناموفق شهریورماه در شبکه پرداخت را تشکیل داده‌اند؛ مقایسه آمار شهریور ماه با مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که خطای پذیرندگی و کاربری به ترتیب ۲۰.۹۹ درصد، ۶.۵۲ درصد و ۲.۶۶ درصد رشد داشته، این در حالی است که خطای کسب و کار و شاپرکی به ترتیب ۲۳.۹۶ و ۳.۹۱ درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر