روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۷۴

  گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزیر خارجه ترکیه؛خبرآنلاین|

وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دیروز با مولود چاووش اوغلو در خصوص آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع شمال سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات کشورهای منطقه، با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود در خصوص آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع شمال سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

  سردار ربانی برای شرکت در «اجلاس امنیتی چین» راهی پکن شد؛فارس|

سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح به منظور شرکت در اجلاس امنیتی چین با حضور نمایندگان بیش از ۷۰کشور جهان وارد پکن شد. بنابراین گزارش در این اجلاس نمایندگان بیش از ۷۰ کشور درخصوص مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

  معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی درگذشت؛مهر|

علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، درگذشت محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی را تسلیت گفت. در بخش‌هایی از متن صالحی آمده است: «آن فقید سعید یکی از شخصیت‌های مبرّز و مدیران عالیرتبه صنعت هسته‌ای کشور بود که طی سالیان متمادی، پیشبرد اهداف بلند سازمان انرژی اتمی به ویژه در حوزه نیروگاهی را وجهه همت خویش قرار داد. برای اینجانب و مدیران، متخصصان و اعضای خانواده بزرگ صنعت هسته‌ای پذیرش این واقعیت تلخ و روح‌گزا بسیار دشوار است که حرکت در این مسیر پرافتخار را بدون همراهی همدلانه آن برادر گرانقدر ادامه دهیم.»

   اختلافات میان ایران و کشورهای عربی قابل حل است؛تسنیم|

سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر ابراز عقیده کرد که اختلافات میان ایران و کشورهای عربی ماهیت طایفه‌گرایی ندارد و از طریق مذاکره قابل حل و فصل است. به گزارش روسیا الیوم، «لولوه الخاطر» در پاسخ به سوالی درباره ماهیت اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی، گفت: «این اختلافات، برخلاف اعتقاد برخی‌ها، ماهیت طایفه‌گرایی ندارد بلکه اختلاف نظر برسر نفود و تاثیر میان دو قطب مختلف در منطقه است.» الخاطر گفت: «دلایل مشکلات منطقه زیاد است؛ از جمله فقدان نهادهایی که از آزادی‌های مدنی حمایت کند و نیز میزان بالای بی‌سوادی و بیکاری و عدم توانمندسازی اقتصادی.» وی در ادامه گفت: «همگان، از جمله سازمان‌های بین‌المللی، بازیگران غیردولتی و بازیگران موثر در منطقه و جهان، به صورت انفرادی به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکلات هستند.»

  برخورد با مسوولانی که از ثبت اموال خود در سامانه خودداری کنند ؛تسنیم|

نماینده مردم آستارا در مجلس دهم می‌گوید: سازوکار لازم برای برخورد با مسوولانی که از ثبت اموال و اسناد خود در سامانه ثبت اموال و اسناد مسوولان، خودداری کنند یا اطلاعات اشتباه ثبت کنند، دیده شده است. ولی داداشی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال و اسناد مسوولان در پارلمان مستقر می‌شود، گفت: نمایندگان نیز طبق قانون نسبت به ثبت اموال و دارایی‌های خود و فرزندان و همسرانشان اقدام می‌کنند. داداشی تصریح کرد: در این قانون سازوکار لازم برای برخورد با افرادی که از ثبت اموال و اسناد خود خودداری کنند یا اطلاعات اشتباه در سامانه ثبت کنند دیده شده است.

 

ارسال نظر