ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۵۳

دلیل طولانی شدن شناسایی املاک واگذار شده شهرداری

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: سیاست شهرداری درباره اینکه املاکش به چه کسانی و به چه صورتی واگذار شود، باید از حالت رانتی و انحصاری خارج شود. به گزارش ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه ‌در خصوص تعیین‌تکلیف املاک شهرداری که در اختیار غیر قرار دارد، گفت: براساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هرگونه واگذاری و حق بهره‌برداری از املاک در شهر تهران باید در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری باشد و شورای شهر تهران در سال ۹۶ طی مصوبه‌ای هرگونه واگذاری را ملزم به اخذ مجوز از شورا اعلام کرد. شناسایی این گروه از املاک خیلی طول کشیده و تقریبا اکنون به این مرحله رسیده‌ایم. جوادی‌یگانه در خصوص تعیین‌تکلیف ۱۵۰۰ ملکی که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران آن را برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گذاشته است، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ ملک شناسایی شده و به این دلیل که املاک در اختیار مناطق بوده، شناسایی آنها طولانی شده است. او افزود: باید هرگونه واگذاری جدید با ارایه لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا و تایید شورای شهر انجام شود و معاونت فرهنگی و اجتماعی بنا دارد همه را مشخص و برای بررسی در اختیار شورای شهر قرار دهد تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص علت طولانی شدن تعیین‌تکلیف املاک، اظهار کرد: سیاست شهرداری تهران درباره اینکه املاکش به چه کسانی و به چه صورتی واگذار شود، باید از حالت رانتی و انحصاری خارج شود و املاک شهر در اختیار مردم قرار گیرد.کمتر از یک سال است که به یک عدد روشن رسیدیم و شهرداری بخش‌هایی که تجاری‌تر و قابل واگذاری است را به مزایده می‌گذارد و برای بخش‌های فرهنگی به تدریج تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد و هر تصمیمی برای واگذاری با شورای شهر است. جوادی‌یگانه با بیان اینکه همچنان در حال شناسایی املاک هستیم، تصریح کرد: هم مقدار زیادی از املاک شناسایی شده است و هم بانک اطلاعاتی در حال تکمیل است که براساس آن تصمیم‌گیری خواهد شد. وی درخصوص زمان تعیین‌تکلیف املاک گفت: جلسه اول کمیسیون با حضور بنده، معاون مالی، رییس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مدیرکل دفتر شهردار دیروز صبح تشکیل و قرار شد؛ این املاک تعیین‌تکلیف شود.

رشد 80  درصدی رکوردهای تخلف معاینه فنی

سید احسان جاهد، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه بیش از 550 هزار خودرو در شبانه‌روز وارد تهران می‌شود، گفت: با آغاز طرح کاهش آلودگی هوا، تعداد رکوردهای ثبت تخلف معاینه فنی بیش از 80 درصد رشد داشته است.

به گزارش فارس، سید احسان جاهد گفت: سال گذشته علاوه بر تجهیز نرم‌افزاری حدود 1300 سامانه دوربین به امکان ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی، در نقاطی که به لحاظ تردد و تجمع خودروها اهمیت ویژه‌ای داشتند هم دوربین‌هایی نصب کردیم که بتوانیم تخلف معاینه فنی را ثبت کنیم. یکی از پروژه‌های مهم این شرکت، تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به 33 سامانه دوربین‌های پلاک‌خوان قبل از آغاز مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا در آبان سال 97 بود که گزارش و امکان ثبت تخلف خودروهایی که به‌صورت روزانه وارد تهران می‌شوند و خودروهایی که معاینه فنی ندارند را به ما می‌دهد. او افزود: شهرداری تهران چندسالی است که درصدد تجهیز مبادی ورودی تهران به سامانه‌های پلاک خوانی است که این پروژه در همان راستا است. تخمینی که از تعداد خودروهای ورودی به شهر تهران داریم بیش از 550 هزار خودرو در شبانه‌روز است و اطلاعات این ترددها جهت برنامه‌ریزی‌های حوزه حمل‌ونقل در شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

هیچ نظارتی   بر ایمنی جرثقیل‌های   سنگین نیست

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایمنی جرثقیل‌های سنگین در پایتخت گفت: نهادی بر سلامت این جرثقیل‌ها نظارت ندارد و به همین منظور شاهد حوادث تکراری در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا، ملکی اظهار کرد: حادثه روز گذشته سقوط جرثقیل سنگین در داخل محوطه شهربازی بسیج روی داد که اگر این حادثه حدود ۱۰ متر آن طرف‌تر روی می‌داد، روی ساختمان‌های مسکونی می‌افتاد و شاهد تلفات بیشتری بودیم. وی با بیان اینکه علت سقوط این جرثقیل توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است افزود: این جرثقیل سنگین هنگام کار دچار واژگونی شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: هیچ نهاد مشخصی روی این جرثقیل‌های متحرک و همچنین جرثقیل‌های تاورکرین (برج ساز) نظارت دقیق نمی‌کند و مسوولیت اصلی آنها برعهده پیمانکاران ساختمانی است.معمولا این جرثقیل‌های سنگین هنگام فعالیت به دلیل فرسودگی قطعات از قسمت‌های مختلف مثل شیلنگ‌های هیدرولیکی و جک‌ها دچار حادثه می‌شوند. به گفته ملکی گاهی مواقع نیز اپراتورهای این جرثقیل‌ها به دلیل مهارت ناکافی، همچنین جابه‌جایی بار بیش از ظرفیت دچار واژگونی می‌شوند. به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران لازم است نهادی مشخص بر نحوه فعالیت جرثقیل‌های سنگین و نیز تاورکرین‌ها نظارت دقیق داشته باشد.همچنین نیاز است تجهیزات فنی این جرثقیل‌ها نیز بررسی شود و حتما باید جرثقیل‌های فرسوده از چرخه فعالیت خارج شوند.

 

ارسال نظر