کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۵۴

رشوه «صدام»  به «ژاک شیراک»

رییس سابق سازمان اطلاعاتی بریتانیا برای اولین‌بار فاش کرده که صدام حسین رییس‌جمهور مخلوع عراق، میلیون‌ها پوند به ژاک شیراک رییس‌جمهور سابق فرانسه رشوه داده بود تا با جنگ که امریکا علیه عراق به راه انداخت، مخالفت کند. به‌گزارش دیلی‎میل، ریچارد دیرلاو در آستانه سالگرد تهاجم نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی گفته انگیزه واقعی ژاک شیراک در مخالفت با جنگ خلیج فارس این بوده که مقادیری اساسی پول از صدام برای مبارزه‌های انتخاباتی‌اش دریافت کرده بود. در آگهی‌های اخیر مربوط به درگذشت شیراک عنوان شده بود که او مخالف طرح جورج بوش (بوش پسر) برای اقدام نظامی بوده است. شیراک روز پنج‌شنبه ۴ مهر درگذشت.

ترکیه برای مقامات سوری ویزا صادر نکرد

برخی منابع در اپوزیسیون ترکیه اعلام کردند، مسوولان این کشور برای تعدادی از چهره‌های سوری جهت شرکت در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه که اپوزیسیون ترکیه در استانبول ترتیب داده بود، ویزا صادر نکردند. به‌گزارش ایسنا، محرم سارو کایا روزنامه‌نگار ترکیه‌ای گفته وزارت خارجه ترکیه برای برخی از چهره‌های سوری که قرار بود در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه حضور یابند، ویزا صادر نکرده است. این کنفرانس عصر شنبه از سوی حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه، بزرگ‌ترین حزب مخالف در این کشور با عنوان «در گشوده به سوی صلح در سوریه» ترتیب داده شده بود.

محافظ شخصی پادشاه عربستان کشته  شد

محافظ شخصی ملک سلمان، پادشاه عربستان به ضرب گلوله کشته شده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس به نقل از تلویزیون دولتی عربستان، این فرد به‌دلیل آن چه مقامات آن را درگیری شخصی اعلام کرده‌اند، به قتل رسیده است. گفته شده، محافظ شخصی ملک سلمان در منزل دوستش در محله ساحلی در جده به قتل رسیده است. مرگ الغم واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در عربستان به همراه داشته است.

برکناری فرمانده ضد تروریسم عراق

اعتراض سیاستمداران و شهروندان عراقی به تصمیم دولت در برکناری ‌ژنرال عبدالوهاب الساعدی، فرمانده نیروهای ضد تروریسم عراق رو به افزایش است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی برکناری این فرمانده ارتش، هشتگی با عنوان #کلنا_عبد_الوهاب_الساعدی (همه ما عبدالوهاب الساعدی هستیم) مورد توجه کاربران عراقی قرار گرفته که ذیل آن عکس‌ها و فیلم‌هایی را به نمایش گذاشته‌اند که نشان می‌دهد ژنرال عبدالوهاب الساعدی در جریان جنگ با داعش و آزادسازی شهر موصل به غیرنظامیان کمک می‌کند.

 

ارسال نظر