اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۴۵

کاهش ۱۷ میلیون یورویی ارزبری قطعات خودرویی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از داخلی‌سازی 42 قطعه با همکاری 23 سازنده داخلی و با کاهش ارزبری ۱۷.۴۱ میلیون یورو در تیراژ یک ساله تولید خبر داد. فرشاد مقیمی اظهار کرد: با اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات که در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو آغاز شده تاکنون 42 قطعه داخلی‌سازی شده که کاهش ارزبری بیش از 17 میلیون یورویی به همراه داشته است. او همچنین از همکاری با 32 قطعه ساز برای داخلی‌سازی 67 قطعه در میزهای اول و دوم خودکفایی وزارت صمت خبر داد وگفت: خودکفایی این قطعات در مجموع ۶۹۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در بر خواهد داشت. مقیمی تصریح کرد: از این قطعات، ۹ قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و ۷ قطعه نیز به زودی به تولید انبوه خواهد رسید. او افزود: درحال حاضر ایران‌خودرو همکاری با دیگر سازمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن تعریف ۲۷ پروژه مشترک بوده است. بیشتر این پروژه‌ها طی امسال و سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، بهره‌برداری از زنجیره ارزش و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت‌های این خودروساز برشمرد وگفت: برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود. ایران‌خودرو در مجموع ۱۴۸ پروژه برای خودکفایی قطعات در سال ۹۸ و بیش از ۱۱۰ پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی‌سازی حاصل از قطعات این پروژه‌ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه‌سازی کشور حاصل خواهد شد.

آغاز طرح کنترل قیمت نان

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به آغاز طرح کنترل قیمت نانوایی‌ها بیان داشت: براساس نرخ‌نامه مصوب جدید حداکثر قیمت نان برای نان سنگک آزادپز دورو کنجد 3 هزار تومان تعیین شده است. قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به طرح نظارتی اصناف برای کنترل قیمت نان در سطح شهر تهران، گفت: پس از اعلام نرخ‌ مصوب نان و اجرایی شدن قیمت‌های جدید نان در سطح نانوایی‌های شهر تهران مقرر شد تا سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه با همکاری‌های هم طرح نظارتی برای کنترل قیمت نان به اجرا در آوردند.  رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه با اعلام نرخ مصوب قیمت نان، کلیه نانوایی‌های شهر تهران مکلف شده‌اند تا از اول مهرماه 98 نرخ‌های جدید را اعمال کنند، گفت: بنابراین دیگر قیمت‌های قبلی ملاک نیست و هر نانوایی‌ که نرخ بیشتر یا کمتری نسبت به نرخ‌نامه مصوب جدید داشته باید از این پس مکلف به اعمال نرخ‌های جدید است.  او بیان کرد: براساس نرخ‌نامه جدید قیمت نان سنگک ساده یارانه‌ای هزار و 200 تومان و نان سنگک ساده آزادپز هزار و 800 تومان است. رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: قیمت نان سنگک آزاد پز یک رو کنجدی 2 هزار و 500 تومان و دو رو کنجد آزادپز 3 هزار تومان است و براین اساس هیچ نانی نرخی نباید بالاتر از 3 هزار تومان داشته باشد.  او با بیان اینکه آرد نانوایی‌های دولتی‌پز وآزاد پز هر دو یارانه‌ای است، گفت: آرد نانوایی‌های دولتی پز به قیمت هر کیلو 665 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و آرد یارانه‌ای نانوایی‌های آزاد پز به قیمت هر کیلو حدود 900 تومان است.

ورود دینار صادرکنندگان به عراق در چرخه بانک مرکزی

خبرگزاری مهر|دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: براساس توافقی که با بانک مرکزی داشتیم، صادرکنندگان به عراق دینار خود را در اختیار صرافان همکار این بانک قرار می‌دهند. سیدحمید حسینی در گفت‌وگویی درباره انجام مبادلات تجار ایرانی و عراقی گفت: عراقی‌ها برای خرید از ایران ریال ندارند و تمام مبادلات بازرگانی دو کشور نیز براساس محاسبات دینار عراقی انجام می‌شود. وی توضیح داد: پیش از این عراقی‌ها دینار خود را به صرافی‌ها می‌دادند و بازرگانان ایران از آن برای مسائل تجاری و بازرگانی خود استفاده می‌کردند و این مبلغ در چرخه بانک مرکزی وارد نمی‌شد. با این حال با توجه به توافقاتی که با بانک مرکزی انجام شد، تجار ایرانی دینار خود را در اختیار صرافانی قرار می‌دهند که همکار بانک مرکزی هستند.

 

ارسال نظر