اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۵۷

پلمب مطب یک پزشک در کاشمر به علت گرفتن زیر میزی

مشهد| مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: به دلیل گرفتن پول زیرمیزی مطب یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان در کاشمر پلمب شد.

علی‌اصغر انجیدنی بیان کرد: متاسفانه یکی از پزشکان شهرستان کاشمر اقدام به گرفتن زیرمیزی خارج از صندوق بیمارستان و در مطب خود می‎کرده است.پس از گزارش‌های رسیده نه‌تنها توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد این مطب پلمب گردید بلکه پزشک متخلف به کمیسیون ماده 11 و ستاد نظارت بر تعرفه‎ها معرفی شد.

وی بیان کرد: اگر پزشکی نخواهد در اجرای طرح‌های سالم‌سازی همکاری کند به مناطق محروم فرستاده می‎شود، البته از روش‎های مختلف کمک کنیم تا طلب پزشکان زودتر پرداخت شود تا علاقه‌مندی آنها برای کار در شهرستان‎ها بیشتر شود.

آتش‎سوزی حریم قلعه فلک‌الافلاک مهار شد

خرم‎آباد|مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: آتش‎سوزی ظهر جمعه در حریم بنای تاریخی قلعه فلک‌الافلاک مهار شد. سید امین قاسمی گفت: علف‌های حریم خارج از اختیار میراث فرهنگی در حاشیه این بنا خشک ودچار آتش سوزی شده بودند که بر اثر آن آتش به سمت قلعه کشیده شد.

وی با بیان اینکه با حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی در محل حادثه حریق مهار شد افزود: آتش سوزی تا پای دیواره قلعه آمده بود. قاسمی با اشاره به اینکه خوشبختانه از سرایت آتش به بنای تاریخی جلوگیری شده و مشکل خاصی نیست ادامه داد: حریق اکنون خاموش شده است.

۲۳ نفر از مصدومان سانحه قطار زاهدان در تهران بستری هستند

زاهدان| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تنها ۲۳ نفر از مصدومان سانحه قطار زاهدان - تهران در بیمارستان‌های زاهدان بستری هستند وبقیه افراد مرخص شده‌اند.

قاسم میری علی آباد، در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های خاتم‌الانبیا (ص) و علی ابن ابی‌طالب (ع) زاهدان گفت:

Click here to enter text. تخلیه سریع مصدومان، تریاژ اصولی و توزیع مدیریت شده مجروحان در بیمارستان‌های زاهدان، مشارکت هوشمندانه مردم و علی الخصوص هموطنان خوب شورو، سرجنگل و کورین، همکاری تمامی مسوولان و کارکنان ذی‌ربط و عملکرد درخشان کارکنان و پزشکان فوریت‌ها و بیمارستان‌های شهر زاهدان باعث شد تا هیچ‌گونه تلفاتی در بیمارستان نداشته باشیم.

بارش‌های سیل‌آسا درجنوب سیستان وبلوچستان

زاهدان|معاون امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارش‌های شدید در شهرهای سرباز و سراوان در جنوب استان تیم‌های هلال‌احمر در حال امدادرسانی به روستا‌های سیل زده هستند.

حسن مصفا با اعلام وقوع سیل و آبگرفتگی (پدیده مانسون) در جنوب استان گفت: ۲ شهرستان سرباز و سراوان متاثر از این پدیده جوی بوده و امدادگران خدمات لازم را به ساکنان ۴ شهر و روستا ارایه کرده‌اند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت ۲ تیم امدادی خدمات لازم را به هموطنان ارایه کردند و به این منظور ١۴ دستگاه چادر، ۳۰ تخته پتو و ١٨ تخته موکت توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

او ادمه داد: تیم‌های عملیاتی هلال احمر به محض فروکش کردن بارندگی جهت امدادرسانی به شهروندانی که منازل آنها دچار خسارت و آبگرفتگی شدید شده بود رفته و اقلام اولیه امدادی و اسکان اضطراری را در اختیار خسارت‌دیدگان قرار دادند.

اختصاص 150 میلیارد ریال برای کانون‎های گرد و غبار

مشهد|مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: یکی از این طرح‌های سازمان، طرح مقابله با گرد و غبار است که 150میلیارد ریال به استان برای بحث کانون‌های گرد و غبار در استان اختصاص داده شده که در سراسر مناطق ما پراکندگی دارد. با کمک منابع طبیعی این اقدامات صورت می‌گیرد و می‌تواند بخشی از نگرانی‌های مردم را رفع کند. تورج همتی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: بحث محیط زیست، بحثی ملی بوده و امسال با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند قطعا رویکرد محیط زیست اشتغال و توسعه پایدار است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص مباحث عملکردی مدل‌های جدیدی را تدوین کردیم. برای اولین‌بار در کشور تنها کلان‌شهری بودیم که زباله‌های عفونی را ساماندهی کردیم و ۱۶۰۰ درمانگاه و مطب در حال حاضر این مساله را مدیریت می‌کنند.

 

 

ارسال نظر