روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۷۵

   نقش بسزایی در تولید و اشتغال ایفا کنید؛ پاد|

رییس‌جمهوری از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا با گسترش صنعت گردشگری، تنوع صنایع دستی و بهبود شرایط صنعتگران ملی، به گونه‌ای تلاش کند که این وزارتخانه بتواند نقش بسزایی در زمینه اشتغال و تولید ایفا کند. روحانی دیروز در پاسخ به نامه «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع «خط‌مشی‌های کلی این وزارتخانه»، دستور داد: «اکنون که با رای نمایندگان مسوولیت جدید را برعهده گرفته‌اید، با روحیه‌ای تازه و قوی برای گسترش صنعت گردشگری و ورود بیشتر بخش خصوصی در این زمینه و تنوع صنایع دستی و آبادانی شرایط صنعتگران ملی کشور تلاش نمایید، به گونه‌ای که این وزارتخانه در زمینه اشتغال و تولید نقش بسزایی داشته باشد».

   ابلاغ مصوبه تشکیل کارگروه رصد فرهنگی؛  دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی|

معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه تشکیل کارگروه رصد فرهنگی را برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد. ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در نخستین جلسه خود تصویب کرد: کارگروه رصد فرهنگی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارایه گزارش‌های دوره‌ای مرتبط با آن به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تشکیل شود.

  کلکسیون پهپادهای غنیمتی سپاه به نمایش درآمد؛ سپاه نیوز|

پهپادهای متجاوز که توسط نیروی هوافضای سپاه به غنیمت گرفته یا ساقط شده‌اند در نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه پهپادهای آرکیو ۱۷۰، اسکن ایگل،‌ام کیو-۱، هرمس۲۰۰، آر کیو۱۱، دزرت هاوک، فونیکس، آر کیو۷ و لاشه پهپاد‌ام کیو۹ سی ساقط شده به نمایش در آمده است. همچنین برای نخستین‌بار یک پهپاد امریکایی از نوع Aerosonde نیز که تاکنون در کلکسیون پهپادهای غنیمتی نیروی هوافضای سپاه دیده نشده بود، به نمایش در آمد.

  حکم پرونده محمدعلی نجفی نقض شد؛ ایسنا|

دیروز خبر رسید که حکم شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل میترا استاد که برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشورارسال شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض شده است. پس از اعلام رای دادگاه مبنی بر قصاص، ۲۳ مردادماه برادر میترا استاد نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد. محمدجواد حشمتی رییس کل دادگستری استان تهران 8 شهریورماه با بیان اینکه محمدعلی نجفی به زندان بازگشت، گفت: برابر ضوابط و مقررات قانونی هرچند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود ولی در مورد جنبه عمومی جرم قتل توسط دادگاه، حکم مقتضی صادر خواهد شد. وی تصریح کرد: مضافا اینکه محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌گردد. محمدعلی نجفی، که به دلیل قتل میترا استاد مدتی در زندان بود، روز چهارشنبه با تودیع وثیقه از اوین آزاد شده بود.

  صدور مدرک جایگزین گذرنامه برای اتباع افغان برای اربعین؛ پلیس نیوز|

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: امسال هم این امکان فراهم شده که اتباع مجاز افغانستانی ساکن در ایران با صدور مدرک جایگزین در حکم گذرنامه، عازم کشور عراق شده و به کنگره عظیم و معنوی اربعین حسینی(ع) بپیوندند. سرهنگ سیدمحمدرضا طبایی اظهار داشت: اتباع مجاز افغانستانی ساکن در ایران می‌توانند از روز

(شنبه؛ 30 شهریور ماه) برای ثبت نام و دریافت مدرک جایگزین گذرنامه، به دفتر کفالت اتباع خارجی محل سکونت خود در تهران و سایر استان‌ها مراجعه کنند.

  «اس ۳۰۰» را طوری ارتقا دادیم که روس‌ها باور نمی‌کردند؛ مهر|

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ما سامانه «اس ۳۰۰» را از روسیه خریداری کرده‌ایم، اما بچه‌های ما در نیروی پدافند هوایی ارتش ارتقایی به این سامانه داده‌اند که خود روس‌ها هم باور نمی‌کنند. امیر علیرضا شیخ در مورد دلیل توان و قدرت نیروهای مسلح نیز گفت: نیروهای مسلح ایران در حوزه‌هایی از «جنگ ترکیبی» ورود پیدا کردند که مبنای قدرت استکبار را زیر سوال برده اند؛ در این عرصه نبرد قرار نیست که توانمندی دشمن را هدف قرار دهیم بلکه باید پاشنه آشیل او را هدف قرار داد و حرکت به سمت اینگونه هوشمندی‌ها دشمن را متوقف می‌کند.

  وعده رییس‌جمهوری به دهیاران اجرایی شد؛ وزارت کشور|

سخنگوی وزارت کشور از اجرایی شدن وعده رییس‌جمهوری به دهیاران درباره امنیت شغلی آنان با پیگیری‌های وزیر کشور خبر داد.  سید «سلمان سامانی» دیروز با اشاره به اجرایی شدن وعده ریاست‌جمهوری به دهیاران در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهارداشت: آقای روحانی در آن همایش با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی دهیاران این مهم را از پایه‌ها و اساس رونق گرفتن کار و تلاش برای روستاها توصیف کردند و از وزیر کشور در خواست کردند طرحی را در این زمینه به هیات وزیران ارایه کنند.

 

ارسال نظر