کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۱۲

توفان، نفت امریکا را مختل کرد

تسنیم| توفان فعالیت‌های گالف کوست امریکا را از پالایشگاه‌ها گرفته تا پایانه‌ها مختل کرد. به گزارش رویترز، زیرساخت‌های انرژی در گالف کوست امریکا به خاطر توفان گرمسیری ایملدا در روز پنج‌شنبه آسیب دیدند. سیل باعث شد یک پالایشگاه بزرگ تولید خود را کاهش دهد و یک خط لوله کلیدی نفت، چند ترمینال و یک کانال کشتیرانی بسته شدند . باران‌های سیل آسا گالف کوست را از هوستون تا غرب لوییزیانا برای دومین روز پیاپی در بر گرفته است. مرکز ملی توفان امریکا پیش‌بینی می‌کند این توفان پنجشنبه تا 102 سانتی‌متر بارندگی در طول ساحل جنوب شرقی تگزاس داشته باشد . شرکت اکسون موبیل برخی واحدهای خود را در پالایشگاه بامونت بسته است. ظرفیت این پالایشگاه 369024 بشکه در روز است ولی توانست تولید در سایر بخش‌ها را تا حد محدودی حفظ کند . شرکت توتال هم تولید در نیمی از پالایشگاه پورت آرتور را با ظرفیت 225500 بشکه در روز متوقف کرد چون رعد و برق‌های سنگین در این منطقه ایمنی کار با جرثقیل‌ها را پایین آورده است .

پالایشگاه شرکت موتیوا انترپرایز در پرت آرتور با ظرفیت 607 هزار بشکه در روز به تولید خود ادامه می‌دهد ولی فعالیت‌های این بزرگ‌ترین پالایشگاه امریکا از اوایل سپتامبر به خاطر بازبینی و تعمیر نصف شده است .

زنگنه در بندرعباس

ایسنا| نشست بررسی وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیران این دو پالایشگاه در بندرعباس برگزار شد. بیژن زنگنه صبح دیروز (جمعه، ۲۹ شهریورماه) طی سفر به بندرعباس به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی، در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد. آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت وزیر نفت را در این سفر یک‌روزه همراهی   کردند.

 

ارسال نظر