ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۴۹

تعیین رییس کمیته ویژه بررسی تابلوهای مزین به نام شهدا

رییس شورای اسلامی شهر تهران در حکمی علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران را به عنوان رییس «کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا» منصوب کرد. به گزارش مهر، در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حکمی علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران را به عنوان رییس «کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا» منصوب کرد و به وی ماموریت داد تا ابعاد مختلف موضوع خبر حذف واژه شهید از تابلوهای معابر را بررسی و گزارش آن را ارایه کند. در حکم رییس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به سخنگوی شورا آمده است:  «درج و درخشش نام شهدا بر تارک اماکن و معابر نه فقط معرفی مکان و جغرافیای شهری بلکه بیانگر عمق ارزش‌ها و اشاره به سوابق درخشان ملت در ایثارگری و نیز ارج نهادن به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. متأسفانه مدتی است اخباری مبنی بر حذف واژه مقدس «شهید» از معابر شهر تهران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است. مردم حق دارند اطلاعات دقیقی درباره ابعاد مختلف موضوع و صحت و سقم اخبار منتشر شده دریافت کنند. بر این اساس و بنا به پیشنهاد رییس محترم کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به جناب عالی که از خانواده معظم شهدا هستید، ماموریت می‌دهم تا ریاست «کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا» با عضویت جمعی از اعضای محترم شورا به انتخاب کمیسیون نظارت و حقوقی را بر عهده گرفته و ظرف مدت حداکثر یک ماه، گزارش آن را ارایه کنید.  کمیسیون‌های تخصصی و دبیرخانه شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ستادی، سازمان‌های تابعه و مناطق 22 گانه شهرداری تهران موظفند با این کمیته نهایت همکاری و همراهی را به عمل آورده و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را فراهم کنند.»

کاهش تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ تهران

تورج فرهادی، مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران از کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به این کمیسیون طی ۲سال گذشته خبر داد. به گزارش ایرنا، فرهادی با بیان اینکه تلاش شده ۵۰ هزار مورد از ۷۰ هزار پرونده موجود در کمیسیون‌های ماده 100 غربال شود، گفت: ۲۸ هزار مورد از این پرونده‌ها ریزدانه هستند و قابلیت اجرا ندارند. تا آخر خرداد سال ۹۷ حدود ۸۰۰ پرونده‌ توسط کمیسیون ماده 100 اجرا شد اما امسال در همین فاصله زمانی، به عدد ۱۱۰۰ رسیده‌ایم. فرهادی اظهارکرد: تعداد پرونده‌های وارد شده به کمیسیون ماده 100 در سال ۹۷ حدود ۹۹۰۰ پرونده بود که حدود ۱۹۰۰ مورد از این پرونده‌ها به صورت اعاده، نظریه یا کسر از آمار به مناطق مختلف شهرداری تهران برگشت داده شد که با این حساب در سال ۹۷ حدود ۸ هزار پرونده به این کمیسیون وارد شده است که این عدد در مقایسه با سال ۹۶ که ۱۲ هزار پرونده به کمیسیون ماده 100 وارد شد، نشان‌دهنده کاهش تعداد پرونده‌ها نسبت به سال ۹۶ است. او اضافه کرد: در تمام جلسات به معاونان شهرسازی، روسای اجرای احکام، روسای بازرسی فنی و حتی شهرداران ناحیه که عوامل اصلی ارسال این پرونده‌ها هستند، دلایل زیاد شدن پرونده‌ها توضیح داده شد تا دقت در ارسال پرونده‌ها بالا برود. به گفته فرهادی، ارجاع پرونده‌هایی که قابلیت اجرا ندارند، به ماده 100، اغلب موجب رسوب این پرونده‌ها در سیستم می‌شود زیرا برای این پرونده‌ها رای صادر می‌شود اما به دلیل عدم اجرایی بودن آراء صادره، عملا در سبد آماری کمیسیون ماده 100 باقی می‌مانند.از سال ۶۷ تاکنون حدود ۷۰ هزار پرونده اجرا نشده در کمیسیون ماده 100 داریم، گرچه طی ۳۰ سال این عدد بزرگی است اما تجزیه تحلیل و غربالگری نشان می‌دهد بخش بزرگی از این پرونده‌ها قابلیت اجرا ندارند. بخشی از این پرونده‌ها شامل پرونده‌های ریزدانه‌ای است که مناطق شاکی آن هستند و برخی از تبصره‌های قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، درباره تخلفات اینچنینی است.

کاهش 15 درجه‌ای دما در استان‌های شمالی و بارش باران

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل و خراسان شمالی و استان‌های ساحلی خزر کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس خواهد بود. فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: در روزهای ابتدایی هفته آینده با نفوذ توده هوای خنک در نوار شمالی کشور، کاهش محسوس دما در این مناطق خواهیم داشت، به ویژه در استان‌ اردبیل و سه استان شمالی کشور، بارش قابل ملاحظه‌‌ باران در این مدت پیش‌بینی می‌شود و وزش باد رخ خواهد داد و در این مدت دریای خزر مواج است. او ادامه داد: در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرامی پیش‌بینی می‌شود. گودرزی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: آسمان تهران امروز (پنجشنبه) صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما امروز در تهران به ترتیب ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود. کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۸‌ درجه بالای صفر، خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

 

ارسال نظر