روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۹۷

    بخشنامه «تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی»  ابلاغ شد؛  میزان|

بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ابلاغ شد. متن بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به شرح ذیل است: با توجه به نتایج موثر عملکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دوره‌های گذشته و نظر به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۳۹۸ و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس مصوب 7آذرماه 78ضروری است ضمن تشکیل هرچه سریع‌تر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرکز و شهرستان‌های سراسر کشور، با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب، منسجم و اثر بخش نسبت به پیشگیری از جرایم انتخاباتی اقدام و با قید تسریع برخورد قانونی به عمل‌ آید.

  دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی مردم را نا امید کند؛ مهر|

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن می‌خواهد با فشار امنیتی و اقتصادی مردم را به ناامیدی بکشاند؛ چون خودش توانایی ایستادگی ندارد. جریان افول تمدن و قدرت مسلح بودن امریکا به همگان ثابت شده است. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: وقوع سیل نشان داد امکانات و اراده و همت دانشگاه آزاد می‌تواند در مواقع بحرانی گره‌گشایی کند. امریکا اعتراف کرده است که ایران در حال حاکم‌کردن نظم جدیدی در منطقه است. وی ادامه داد: تنها ابزاری که امریکا در دست دارد این است که توسط مردم اهداف خود را پیگیری کند. در یک زمانی سایه تهدید جنگ بر ایران را بزرگ کردند که دیگر این حرف‌ها برای مردم رنگی ندارد.

   با منطقه‌ای مواجه هستیم که هنوز شعله‌ور است؛  برنا|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: متاسفانه برخی از روشنفکران بر این باورند که عربستان نیروی هوایی قوی دارد و از ارتش منسجم و مجهزی برخودار است و اگر وارد جنگ با ایران شود، چه خواهد شد! امیر عبداللهیان در برنامه‌ای با موضوع واکاوی تقابل راهبردها در غرب آسیا ادامه داد: نسل جوان ما امروز می‌بینند در یک سوی کشور ما افغانستانی قرار دارد که بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز افغانستان ناامن است و از آن طرف کشور عراق قرار دارد که پس از ۱۴ سال هنوز به ثبات سیاسی و امنیت پایدار نرسیده است. ما اکنون با منطقه‌ای مواجه هستیم که هنوز شلعه‌ور است، اما ایران یکی از امن‌ترین کشورها در همین منطقه آشفته خاورمیانه است، امنیتی که جمهوری‌اسلامی به بهای سنگینی آن را به دست آورده است.

  مصوبه نخستین جلسه ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد؛ پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه نخستین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور درمورد مشارکت وزارتخانه‌های مجری طرح‌های ملی در تدوین و اجرای پیوست فرهنگی را برای اجرا به دستگاه‌های مجری ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی موظف‌ هستند گزارشی از پیوست فرهنگی طرح‌های کلان توسعه‌ای تهیه، تنظیم و گزارش روند پیشرفت کار را به دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارایه کنند.

  جلوگیری از خام فروشی در دستور کار است؛ پورتال خبری وزارت کشور|

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: جلوگیری از خام‌فروشی از دستورات مقام معظم رهبری است که این مهم در اجرایی شدن پروژه‌های در دست اجرا محقق می‌شود. بابک دین پرست در جلسه بررسی مشکلات صنایع مستقر در شهرستان مهر و روند پیشرفت این پروژه‌ها، گفت: مشکلات صنایع بزرگی که اشتغالزایی بالایی دارند با سرعت و جدیت بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود. او تصریح کرد: پروژه پالایشگاه بنزین و استحصال اتان مهر در راستای دستور مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی است. دین پرست اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی همواره مد نظر مقام معظم رهبری، اقتصاددانان و در دستور کار دولت بوده و خوشبختانه این مهم در این دو پروژه بزرگ دنبال شده است.

  نام شهدا تحت هیچ شرایطی از معابر و خیابان‌ها حذف نمی‌شود؛ وزارت کشور|

سخنگوی وزارت کشور گفت: نام شهدای گرانقدر تحت هیچ شرایطی از معابر و خیابان‌ها حذف نخواهد شد. «سید‌سلمان سامانی» دیروز در واکنش به موضوع حذف عنوان شهید در برخی از اسامی معابر اظهار داشت: آنچه بدیهی است این است که نام شهدای گرانقدر تحت هیچ شرایطی از معابر و خیابان‌ها حذف نخواهد شد. وی در ادامه افزود: مسوولان شهری مطمئنا پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد کمااینکه شهرداری تهران هم از ابتدای طرح این موضوع در رسانه‌ها، بررسی‌های لازم را انجام داد و پاسخگو بود. سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: همین رویه را در مورد هر شهری که این دغدغه به وجود آمده باشد را خواهیم داشت و سازمان شهرداری‌ها با نظارت بر شهرداری‌های سراسر کشور از این مطالبه جامعه صیانت خواهد کرد.

 

ارسال نظر