ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۱:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۵۳۰۸۵

اخطار درباره رفع نواقص فنی برج‌های منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ پایتخت با اشاره به اخطارهای داده شده به ساکنان برج‌های این منطقه گفت: بحث جدی در مورد ایمنی در کشور ما وجود دارد و هیچ الزام قانونی برای عدم سکونت ساکنان یک برج قبل از دریافت پایان کار توسط سازندگان وجود ندارد. به‌گزارش تسنیم، شهردار منطقه 22 پایتخت با اشاره به سکونت شهروندان در بسیاری از ساختمان‌های پایتخت که هنوز پایان کار اخذ نکرده‌اند، ادامه داد: عدم دریافت پایان کار در یک ساختمان به معنای عدم دریافت تأیید ایمنی توسط مالکان و بهره‌برداران آن است. وی تصریح کرد: باید سازوکار قانونی در این مورد تعبیه شود و قانون به شهرداری اجازه دهد که حق بهره‌برداری از یک ساختمان را قبل از دریافت پایان کار ندهد.

 نوذرپور با یادآوری آتش‌سوزی در برج مسکونی پارامیس (واقع در اطراف دریاچه چیتگر) که در 31 تیر 97 به وقوع پیوست، متذکر شد: این برج بلندمرتبه پایان کار و تأییدیه ایمنی نداشت و بخشی از آن ساخته نشده بود و حتی از ژنراتور برای تأمین برق آن استفاده می‌شد اما برخی مالکان واحدهای خود را اجاره داده و افرادی داخل برج ساکن شده بودند!

شهردار منطقه 22 پایتخت افزود: طبق قانون شهرداری نمی‌تواند از مردم برای استفاده از ملکشان ممانعت کند اما برای برج‌هایی که هنوز پایان کار و تأییدیه ایمنی ندارند اقداماتی انجام می‌دهیم، در این برج‌ها با نصب بنر به ساکنان آن هشدار و اخطارهایی به هیات‌مدیره و ساکنان آنها داده می‌شود اما این اقدامات تأثیر چندانی بر ساکنان ندارد.

کاهش ۵۲ درصدی ترافیک پایتخت در محدوده طرح

براساس آمارهای دریافتی از شرکت کنترل ترافیک تهران، مجموع طول ترافیک معابر در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طی مردادماه سال جاری در قیاس با دوره مشابه سال قبل از ۲۶.۲ کیلومتر به ۱۲.۵ کیلومتر (حدود ۵۲درصد) کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، آمارهای ثبت شده در شرکت کنترل ترافیک نشان از کاهش ۱۴ تا ۳۵ درصدی ترافیک در محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن دارد. با پایان مردادماه و آنالیز داده‌ها از سوی شرکت کنترل ترافیک تهران، آمارها نشان می‌دهد در مجموع ترافیک تهران نسبت به مردادماه سال گذشته روند نزولی داشته است. بر این اساس، مجموع طول ترافیک معابر با سطح بالای ۳۰ درصد ترافیک سنگین در بازه‌ زمانی ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه برای روزهای کاری از ۶.۱ کیلومتر به ۵.۳ کیلومتر (حدود ۴۲ درصد) کاهش پیدا کرده است.

همچنین مجموع طول معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا از ۲۰ کیلومتر به ۹ کیلومتر (حدود ۵۵ درصد) کاهش پیدا کرده و مجموع طول ترافیک معابر در طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا 52 درصد کاهش یافته است. یافته‌های این بررسی تصریح می‌کند که مجموع طول در ناحیه‌ خارج از طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا 40 درصد کوچک‌تر شده است.

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا  با  بازیافت  شیشه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: بازیافت شیشه باعث ۲۰ درصد کاهش آلودگی هوا و ۵۰ درصد کاهش آلودگی آب نسبت به تولید آن از مواد اولیه می‌شود.

به گزارش تسنیم، صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه تجزیه شیشه‌های دفن شده در طبیعت حدود 4 هزار سال به طول می‌انجامد، اظهار کرد: استفاده روزافزون و محدودیت مواد خام برای تولید این نوع ظروف، باعث شده بازیافت آن به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای دفع این مواد انتخاب شود.

علیپور با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری، بالاترین و تیرماه پایین‌ترین آمار زباله‌های خشک جمع‌آوری شده در تهران را داشته‌ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در فروردین ماه امسال بالاترین و خرداد ماه پایین‌ترین آمار بازیافت شیشه را ثبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمبود بازیافت شیشه موجب هدر رفتن بخش عظیمی از سرمایه‌های ملی شده است، اظهار کرد: بازیافت شیشه باعث 20 درصد کاهش آلودگی هوا و 50 درصد کاهش آلودگی آب نسبت به تولید آن از مواد اولیه می‌شود.

علیپور با تاکید بر دلایل بازیافت شیشه عنوان کرد: بازیافت شیشه در کاهش هزینه‌ها موثر است چرا که شیشه از مقدار زیادی مواد خالص و ارزان قیمت تهیه می‌شود. در واقع برنامه اصولی بازیافت، آشتی‌دهنده و همسو‌کننده فعالیت‌های اقتصادی با برنامه‌های حفاظت از محیط زیست است.

وی با اشاره به یکی از معضلات پسماند شیشه افزود: وجود شیشه خرد شده و عدم جداسازی آن از پسماند ‌تر، یکی از معضلات مدیریت شهری محسوب می‌شود چرا که وجود خرده شیشه علاوه بر پخش زباله و آسیب به کارگران خدمات شهری؛ سبب ایجاد اشکال در فرایند تولید کمپوست از پسماند ‌تر نیز خواهد شد.

 

 

ارسال نظر