روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۴۱

  قرائت پیام رهبری در مراسم ارتحال آیت‌الله محسنی در هلند؛ باشگاه خبرنگاران|

مراسم ارتحال آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمدآصف محسنی در مرکز اسلامی «ایمان» در شهر روتردام برگزار شد.  در این مراسم که علیرضا کاظمی سفیر ایران در هلند، فرزندان مرحوم آیت‌الله محسنی، روحانیون، دیپلمات‌ها و جمع کثیری از شیعیان مقیم هلند از کشور‌های ایران، افغانستان، عراق، ترکیه و هلند در آن شرکت داشتند، متن پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به مناسبت ارتحال این فقیه عالیقدر توسط یکی از دیپلمات‌های کشورمان قرائت شد. در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این مراسم قرائت شد، آمده است: «ده‌ها سال مجاهدت فی سبیل‌الله در میدان‌های سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان می‌دهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است. »

  حمایت‌های ایران، روسیه و حزب‌الله قابل ارزش‌گذاری نیست؛تسنیم|

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رییس‌جمهوری سوریه با تقدیر از حمایت‌های ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان از نظام دمشق تاکید کرد که تمامی اراضی سوریه آزاد خواهد شد. به گزارش السومریه‌نیوز، «بثینه شعبان» طی سخنانی در یک همایش ملی در حماه با اشاره به تاریخ 10هزارساله سوریه، خاطرنشان کرد، جنگ علیه سوریه که بیش از 100 کشور با تمام توانمندی و امکانات خود آن را آغاز کرده‌اند در واقع مصداق بارز جنگ جهانی است. مشاور رییس‌جمهوری سوریه در ادامه از حمایت‌های روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان از دولت و ارتش سوریه در امر مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و اظهار داشت: چنین حمایت‌هایی قابل ارزش‌گذاری نیست.

  بسیج فرمول حل مشکلات است؛  روابط عمومی بسیج|

رییس سازمان بسیج مستضعفین معتقد است: بسیج، یکی از مهم‌ترین فرمول‌های حل مشکلات کشور است از این رو باید روحیه بسیجی حفظ شود. سردار «غلامرضا سلیمانی» در نشست هم اندیشی مسوولان استانی سازمان حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: ما یک مکتب دفاعی در کشورمان داریم که برگرفته از سبک انقلاب اسلامی است که موجب پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد و همین سبک، باعث پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه در مقابل داعش شد. سلیمانی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، پیر و جوان به صورت داوطلبانه پا در میدان نبرد گذاشتند باید تلاش کنیم چنین فرهنگ و معرفتی همچنان در نسل‌های امروزی و آینده جریان داشته باشد

  تهیه وثیقه‌های میلیاردی در کمتر از

 ۵ دقیقه توسط متهمان اقتصادی

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی از متهمان بانک سرمایه در شعبه ۳ دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. محمدرضا جهانبانی فرزند علی، متهم ردیف اول به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال مال به صورت نامشروع است. در جلسه دیروز دادگاه قاضی مسعودی‌مقام در واکنش به اظهارات جهانبانی گفت: ۶۰۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اید که کالا‌های اساسی را وارد کشور کنید، اما نمی‌دانیم چرا این تسهیلات از جیب فرد دیگری در آمدند.

وی ادامه داد: خانم شما در ۵ دقیقه برای تمام متهمان وثیقه آورده است، اگر پول و ملک دارید آنها را بفروشید و بدهی خود را پرداخت کنید.

  حقوق و تکالیف حق‌العمل کار در معاملات تجاری تعیین شد؛ خانه ملت|

نمایندگان مجلس حقوق و تکالیف حق‌العمل کار را در معاملات تجاری تعیین کردند. نمایندگان مجلس دیروز موادی از لایحه تجارت را به تصویب رساندند که بر اساس ماده ۶۷ این لایحه حق‌العمل کاری عقدی است که به موجب آن شخصی مقابل دیگری (آمر) تعهد می‌کند که به نام خود و حساب او معامله کند. همچنین در ادامه جلسه وکلای ملت حقوق و تکالیف حق‌العمل کار را مشخص کرده‌اند که بر اساس ماده ۶۸ این لایحه حق‌العمل کار باید آمر را از اقدامات خود آگاه کند و در صورت انجام دادن معامله به فوریت مراتب را با ذکر مشخصات و زمان معامله به او اطلاع دهد. مطابق با ماده ۶۹ لایحه تجارت حق‌العمل کار مکلف به بیمه کردن موضوع معامله نیست مگر آنکه آمر دستور داده یا قانون مقرر کرده باشد.

  دولت نباید بزرگ شود؛ مهر|

نایب‌رییس مجلس دهم می‌گوید: مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستم و معتقدم که دولت نباید بزرگ شود. مسعود پزشکیان درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ما موظفیم که طبق قانون طرح‌ها و لوایح را بر اساس نوبت بررسی‌شان در دستور کار صحن علنی قرار دهیم. پزشکیان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کشور نباید به دنبال تشکیل وزارتخانه جدید باشیم، بلکه باید اختیارات از پایتخت به استان‌ها و از استان‌ها به شهرستان‌ها واگذار شود و سپس برای هر یک از این بخش‌ها وظایف خاصی تعریف شود و از آنان بخواهیم که درباره عملکردشان پاسخگو باشند.

 

ارسال نظر