روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۵۶۷

  پیوند «آپ» و سجام: روز گذشته نشست مطبوعاتی حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و حامد منصوری، مدیرعامل آسان پرداخت درخصوص افزوده شدن سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به اپلیکیشن آپ جهت تسهیل ثبت‌نام کاربران در این سامانه و پیوستن به باشگاه مشتریان بازار سرمایه برگزارشد.

به گزارش سنا مدیرعامل سمات در این خصوص گفت: بورس توانسته اعتماد عمومی را جلب کند که با ملاحظه این وضعیت خود را ملزم می‌دانیم بهترین خدمات را برای جامعه فراهم کنیم. در این راستا ایجاد درگاه ثبت نام سجام اولین گام ارایه خدمت بود که از این طریق تاکنون ۱.۴ میلیون نفر اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده‌اند. مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی درباره امکان احراز هویت افراد در سجام از طریق اپلیکیشن آپ گفت: سامانه سجام درگاه ورودی بازار سرمایه است تا از پرکردن ۳ تا ۱۰ صفحه کاغذی بی‌نیاز شوید ضمن اینکه ارایه کپی مدارک هم در شرایط ثبت نام حذف شده است.اما تسهیل در ارایه خدمات به نگرانی حک شدن اطلاعات و سوءاستفاده دامن می‌زند که در این راستا و در جهت راستی‌آزمایی اطلاعات باید احراز هویت در پیشخوان‌های دولت انجام شود.

فهیمی از فراهم شدن امکان احراز هویت مردم در یکی از بانک‌های بزرگ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد باید با همراه داشتن مدارک اصلی هویتی و گوشی همراه مراجعه کنند تا اطلاعات آنها احراز شود اما هر مکانی که بتواند این امکانات را فراهم کند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  ارزش بازار «وبشهر» به ۲۸ هزار میلیارد ریال رسید: ارزش بازار شرکت توسعه صنایع بهشهر در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸، با افزایش ۶ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال محاسبه شد. شرکت توسعه صنایع بهشهر با سرمایه ۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت توسعه صنایع بهشهر با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ امرداد سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۷ هزار و ۳۸۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۱ هزار و ۳۶۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با کاهش ۶۴۹ میلیون ریال به ۷ هزار و ۳۸۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال رسید. درحالی که ارزش بازار شرکت توسعه صنایع بهشهر با افزایش ۶ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال محاسبه شد. «وبشهر» طی دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴۴ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال خریداری کرد. شرکت توسعه صنایع بهشهر در این دوره فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

  افزایش 633 درصدی در سود هر سهم «سهگمت»: شرکت سیمان هگمتان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۴۰۳ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال افزایش ۶۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت سیمان هگمتان با سرمایه ۵۰۲ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به دی اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سیمان هگمتان در دوره یاد شده، مبلغ ۲۰۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۰۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷، از افزایش ۶۳۳ درصدی برخوردار بوده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۶۸۱ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «سهگمت» در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به دی ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۵۵ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

  «شفا» خریدار و فروشنده نبود: شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸، خریدار و فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود. شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو با سرمایه یک هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۳۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۱ هزار و ۵۳۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت تغییری نکرد. درحالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو با افزایش ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال معادل ۱۳هزار و ۶۹۵ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال محاسبه شد. شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو طی دوره یک ماهه منتهی به امرداد ماه خریدار یا فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

 

ارسال نظر