اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۹۸۲

حضور فعال روسیه در بندر چابهار

ایرنا| مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه گفت: اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند سبب شده تا دولت روسیه و شخص رییس‌جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها به‌ویژه شبه‌قاره هند ابراز تمایل کند. «میلوشکین سرگی» در بازدید از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند نقش مهمی دارد و روسیه از انتقال کالا از این بندر استفاده می‌کند. سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد و ساخت ترمینال اختصاصی از قبیل ترمینال اختصاصی کانتینر و فله مایع در بندر شهید بهشتی از برنامه‌های دولت روسیه است. چابهار زیرساخت‌های خوبی در زمینه ترانزیت کالا دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای مختلف همسایه آبی و خاکی ایران داشته باشد.

ابلاغ شیوه‌نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات

سازمان توسعه تجارت| معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شیوه‌نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی، پس از بازنگری در تیرماه ابلاغ شد. شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی در خارج از کشور که در اسفندماه سال ۹۷ توسط سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده بود، پس از بازنگری، در تیرماه امسال مجددا ابلاغ شد. حمید زادبوم افزود: بر اساس این شیوه‌نامه، تشکل‌های صادراتی وابسته به اتاق‌های بازرگانی، تعاون و شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند نسبت به ایجاد مراکز تجاری و بازاریابی به یکی از روش‌های ایجاد مرکز دایمی نمایشگاهی با ارایه نمونه محصولات و با هدف بازاریابی محصولات ایرانی، مرکز فروش کالا و خدمات شرکت‌های ایرانی و مرکز خدمات مشاوره صادراتی و بازاریابی و تحقیقات بازار اقدام کنند.

فرضیه قاچاق از مناطق  آزاد بی‌معنی است

ایسنا| دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد صرفا امر واردات و صادرات نیست؛ بلکه در توسعه عمران محلی نقش بسزایی را ایفا کرده و از سویی نیز به امنیت و اشغال منطقه کمک می‌کند. مرتضی بانک اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما از همان ابتدا عدم اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد است؛ از این رو باید تمام تلاش خود را به کار‌گیریم تا این مشکلات مرتفع شود. او با بیان اینکه قاچاق در مناطق آزاد وجود ندارد، افزود: فرضیه قاچاق از مناطق آزاد، بی‌معنی بوده و یک فرضیه نادرست است. تصور همه مردم از مناطق آزاد، پدیده قاچاق است و شاهدیم که در رسانه‌ها نیز این موضوع مطرح می‌شود؛ در حالی که ظرفیت‌های مناطق آزاد چشمگیر بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد. بانک عنوان کرد: ورود هر نوع کالایی به مناطق آزاد، آزاد بوده و قاچاق محسوب نمی‌شود؛ مگر اینکه به صورت قاچاق وارد سرزمین شود.

 

ارسال نظر