اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۸۸

بلاتکلیفی حقوقی مدرسه‌ای که پاتوق معتادان شد

مدیرکل نوسازی مدارس تهران درباره تخریب مدرسه مرآت در منطقه ۱۲ که پاتوقی برای معتادان تبدیل شده بود، گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران با شرکت مترو در حال رایزنی ابعاد حقوقی موضوع هستند و تا زمانی که مشکل حقوقی مدرسه فوق مرتفع نشود، شروع عملیات عمرانی توسط نوسازی مدارس استان تهران امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی شهری با اشاره به موضوع مدرسه مرآت در منطقه ۱۲ شهر تهران که طبق گزارشات پلیس محلی برای تجمع معتادان شده بود، اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران حدود ۳ سال پیش از مدرسه مذکور که نام قدیمی آن سلمان و نام جدید آن «مرآت» است، بازدید به عمل آورد. شهری با توضیح در خصوص علت تخلیه این مدرسه و بلاتکلیفی آن تاکنون گفت: در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ نظر کارشناسی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران حاوی عبارت، «عملیات اجرایی ساخت تونل‌های مترو باعث تخریب سرویس بهداشتی، دیوار محوطه، نشست ساختمان و نشست محوطه مدرسه شده است و شرایط غیرایمن و غیربهره‌برداری را به وجود آورده است» ارسال شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه مدرسه با توجه به نشست‌ دیوارها به دلیل عملیات عمرانی مترو دیگر غیرقابل استفاده شده است، به ایلنا گفت: مدرسه مرآت واقع در منطقه ۱۲ شهرتهران در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران نیست، اما دستور عدم امکان استفاده از سوی این اداره کل صادر شده است. او درباره رایزنی آموزش و پرورش شهر تهران با شرکت مترو جهت مرتفع کردن خطرات ناشی از وجود این مدرسه در منطقه گفت: در این خصوص واحد حقوقی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران با شرکت مترو در حال رایزنی ابعاد حقوقی موضوع هستند و تا زمانی که مشکل حقوقی مدرسه فوق مرتفع نشود، شروع عملیات عمرانی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران امکان پذیر نخواهد بود. لذا پروژه آموزشی مذکور پس از رفع مشکلات حقوقی و معرفی از سوی منطقه آموزش و پرورش در فرایند کاری این اداره کل قرار خواهد گرفت. شهری با بیان اینکه اکنون چندین پروژه آموزشی تخریب و بازسازی در منطقه ۱۲ تهران در دست انجام است، گفت: کار تخریب و بازسازی «مدرسه رضوی» واقع در خیابان ۱۷ شهریور تهران آغاز شده است، «مدارس فاطمیه اسلامی و شهید جعفری» در حال برگزاری مناقصه و آماده عملیات تخریب و بازسازی هستند، «مدرسه خزائلی» که تخریب شده بود، در حال بازسازی و در مرحله اسکلت است و «مدرسه حجاب» نیز در حال مقاوم‌سازی است. وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که در منطقه ۱۲ در حال انجام است، نشان می‌دهد که کار ساخت فضاهای آموزشی در منطقه ۱۲ تهران که یکی از پرتراکم‌ترین مناطق است، در حال انجام است و اگر مشکلات حقوقی مدرسه مرآت (سلمان) نیز مرتفع شود، کار تخریب و بازسازی آن نیز انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه با اشاره به پروژ‌ه‌های تخریبی که سال گذشته در منطقه ۱۲ صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته نیز دو پروژه آموزشی در منطقه ۱۲ تهران تخریب و بازسازی شد و این مدارس با تجهیزات کامل در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. در حال حاضر نیز دانش‌آموزان در مدارس نوساز «آزادگان» و «دکتر سعیدی» مشغول تحصیل هستند.

فروش اموال بنیاد شهید برای جبران کسری بودجه

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه درمان بنیاد شهید هزینه لازم است، گفت: ما برای این بخش با کسری بودجه هزار و ۷۰۰ میلیاردی مواجه هستیم. منصور میرمرادی گفت: در سال ۹۷ بودجه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۸ بود. سازمان برنامه و بودجه بخشی از این بودجه درخواستی را تایید کرد و در نهایت با توجه به شرایط حاکم در جامعه ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ تصویب شد.

او ادامه داد: براساس قانون ۳ درصد از بودجه کسر و در نهایت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ به ما ابلاغ شد. چیزی معادل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و مستمری پرداخت می‌شود. درحال حاضر از ۱۵۰ هزار والدین شهدا ۴۴ هزار نفر تحت پوشش حق پرستاری قرار گرفته‌اند این میزان به جز حق پرستاری است که برای جانبازان پرداخت می‌شود. معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان اینکه ما باید ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق بدهیم و این اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: با پرداخت حقوق قطعا عدد قابل توجهی از بودجه باقی نخواهد ماند. بنیاد شهید برای اداره امور فقط در حوزه درمان ۳ هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد اگر فقط حقوق و هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم باز هم برای درمان هزار و ۷۰۰ میلیارد کسری داریم. میرمرادی ادامه داد: قریب به ۴۰۰ میلیارد از سایر منابع بنیاد را قرار دادیم. ما می‌دانیم مشکلاتی وجود دارد اما باید شرایط کشور را درک کنیم حفظ نظام برای ما مهم است. تا مردادماه سال گذشته مشکل نداشتیم. ما هر ماه سرانه ۲۵۰ میلیارد هر ماه باید حق بیمه پرداخت کنیم ما نتوانستیم سه ماه پرداخت کنیم و ۷۵۰ میلیارد تومان به بیمه بدهکار شدیم. در این خصوص با سازمان بودجه جلساتی را برگزار کردیم و کارها پیش رفت اما دوباره در فروردین و اردیبهشت ماه به مشکل برخوردیم. حاج آقا شهیدی نیز از مقام معظم رهبری اذن گرفتند برای جبران مشکلات بخشی از دارایی‌های بنیاد به فروش برسد که ایشان نیز موافقت کردند.

 

ارسال نظر