اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۵۳

سیب‌زمینی ارزان می‌شود

قم|مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه سیب‌زمینی روز دوشنبه با قیمت 3000 تومان در میدان‌ها و مراکز اصلی توزیع شده است، عنوان کرد: قیمت سیب‌زمینی دیگر روند افزایشی نخواهد داشت و بطور کلی قیمت سیب‌زمینی از امروز روندی کاهشی را در پیش خواهدگرفت. هادی مومنی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نوسانات قیمت سیب‌زمینی در بازار عنوان کرد: مساله اول این است که امر کشاورزی امری پیوسته و مطلق نیست و امکان بروز اتفاقات رایجی در آن وجود دارد که کاملا طبیعی است، مساله بعدی که سبب نوسان قیمت در بازار می‌شود مساله صادرات است که با توجه به ظرفیت بالای کشور در زمینه صادرات اختلالاتی در سطح قیمت ایجاد می‌کند. وی افزود: سطح زیر کشت امسال سطح کاملا مناسبی بوده و از این پس شاهد کاهش قیمت سیب‌زمینی و افزایش قدرت خرید مردم خواهیم بود. عباس موحدی‌مقدم، رییس اتحادیه میوه و تربار استان قم با اشاره به ارزان شدن قیمت سیب‌زمینی و احتمال کاهش بیشتر آن در هفته آینده افزود: روزانه 150 تا 300 تن سیب‌زمینی در سطح استان توزیع می‌شود و امسال به هیچ‌وجه مشکل کمبود سیب‌زمینی در استان نخواهیم داشت.

مواداولیه واحدهای تولیدی  با سهولت بیشتر تامین می‌شود

اصفهان|الهه مکری رییس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت از زیرمجموعه‌های معاونت بازرگانی وزارت صمت ضمن بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران درگفت‌وگو با خبرنگار آتشکار، فعالیت‌های ذوب‌آهن در سال رونق تولید را برجسته و موفقیت‌آمیز عنوان کرد. وی با اشاره به اهداف و وظایف سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این سازمان درصدد افزایش و توسعه صادرات در تمام زمینه‌ها به خصوص توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

رییس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: محصولات فولادی کشور حاصل فرآوری مواد معدنی ایران است و این نوع محصولات ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای داشته و هدف ما افزایش تولید و صادرات در این زمینه است.

عزم ذوب‌آهن برای تحقق اهداف تولید وصادرات

اصفهان|بهزاد کرمی مدیر بازاریابی وفروش خارجی در حوزه معاونت بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان که در غرفه شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار آتشکار ضمن تشکر و عرض خسته نباشی به تمامی همکاران ذوب‌آهنی که درسال‌های اخیر با وجود مشکلات مختلف به تولید پرداخته و چرخ‌های صنعت را در این شرکت به حرکت درآورده‌اند به ارزیابی شرایط فعلی فروش و صادرات ذوب‌آهن اصفهان پرداخته و یادآور شد: مهم‌ترین مشکل فعلی ما کمبود مواد اولیه آهن‌دار است وگرنه دیگر امکانات موجود وظرفیت تولید بیش از مقدار تولید فعلی است.

تکذیب آلودگی گوشت قرمز به سل حیوانی

قزوین| اداره کل دامپزشکی قزوین روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر پخش گوشت قرمز مبتلا به سل حیوانی را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار عکس قطعات گوشت قرمز در فضای مجازی و ادعای آلوده بودن آن به عامل بیماری سل حیوانی به استحضار عموم مردم می‌رساند که کارشناسان ادارات دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر بوده و نسبت به بازرسی لاشه‌ها اقدام می‌کنند. این اطلاعیه می‌افزاید: برخی بیماری‌های دام و طیور قبل کشتار از روی علائم بالینی یا از روی جسد، احشا، لاشه و قطعات گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی تشخیص داده شده و حسب مورد از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند. این اطلاعیه می‌افزاید: در ارتباط با بیماری سل، سیاست سازمان دامپزشکی کشور تست دام در دامداری‌ها و حذف دام‌های آلوده در صورت مثبت بودن است که از ورود آنها به چرخه مصرف جلوگیری می‌کند بنابراین از عموم مردم تقاضا می‌شود به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود توجهی نکرده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی با اطمینان تهیه کنند.

تعیین تکلیف تخصیص‌های آب استان لرستان

خرم‌آباد| مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان گفت: تخصیص‌های آب شرب، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف استان لرستان تعیین تکلیف می‌شوند.

رضا میرزایی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه کارشناسی و مدیریتی تخصیص آب شرب پس از بحث و تبادل نظر بنا شد مسوولان مستندات خود را ظرف یک هفته به شرکت آب منطقه‌ای لرستان ارایه دهند و شرکت آب منطقه‌ای نیز با کمک مهندسین مشاور رای آب، پس از جمع‌بندی مستندات را تحویل دفتر کلان برنامه‌ریزی آب و آبفای وزارت نیرو دهد تا وزارت نیرو نیز با تخصیص آب مورد نیاز شرب جمعیت استان را اصلاح کند. مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان عنوان کرد: بنا شد در جلسه آینده که با موضوع تخصیص‌های آب مورد نیاز صنعت استان و با محوریت شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار می‌شود، تخصیص‌های بخش صنعت لرستان نیز تعیین تکلیف شود.

 

 

ارسال نظر