روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۰۶

   غلامحسین اسماعیلی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه شد؛ قوه قضاییه|

سخنگوی دستگاه قضایی با حفظ سمت به عنوان رییس حوزه ریاست قوه قضاییه معرفی شد. آیت‌الله رییسی در جلسه دیروز شورای عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی را به عنوان رییس حوزه ریاست قوه قضاییه معرفی کرد. رییس دستگاه قضایی همچنین از تلاش‌های سیدمرتضی بختیاری در طول دوران تصدی حوزه ریاست قوه قضاییه قدردانی و برای وی در جایگاه ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) آرزوی موفقیت کرد. اسماعیلی در کارنامه خود، دادستانی مشهد و ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور را دارد و از آنجا که آخرین سمت او علاوه بر سخنگویی قوه قضاییه، ریاست کل دادگستری استان تهران بوده است، به زودی جایگزین وی در دادگستری استان تهران نیز معرفی خواهد شد.

   عزم جدی برای برگرداندن اموال مستضعفان؛ تعادل|

رییس بنیاد مستضعفان در توییتر خود نوشت: عمدا از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است و اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد، باید برگردد. «پرویز فتاح»، رییس بنیاد مستضعفان، دیروز بعد از خبری که مبنی بر پلمب دانشکده خبر منتشر شد در توییتر خود نوشت: «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمب کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود.این‌بار را ملاحظه کردیم ولی بعداملاحظه‌ای در کار نیست.»

   ترامپ روزانه 12 دروغ می‌گوید؛ ایسنا|

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دروغگو بودن رییس‌جمهور امریکا، گفت: بر اساس اعلام واشنگتن پست، ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری خود بطور متوسط روزانه 12 دروغ می‌گوید! آیت‌الله سید احمد خاتمی در ضیافت اندیشه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به تلاش‌های دشمن برای سکولار کردن دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مسیر جدا کردن حوزه از انقلاب با مسیر آن در سکولار کردن دانشگاه متفاوت بوده و این جریان فرهنگی را ترویج می‌کند که دانشجوی ممتاز به دین و ارزش‌های خود پشت پا زند.

   آرام کردن سطح تنش‌ها اولویت اول بریتانیا است؛ ایسنا|

سفیر انگلیس در تهران با اشاره به آنچه تلاش‌های دولتش تا به امروز برای کاهش تنش‌های خلیج فارس می‌خواند، اظهار کرد: آرام کردن سطح تنش‌ها همچنان اولویت اول سفارت و بریتانیا باقی می‌ماند. راب مک ایر در صفحه توییتر خود با ارجاع به گزارشی که در وبگاه رسمی دولت بریتانیا درباره تلاش‌های دولت این کشور تا به امروز جهت کاهش تنش‌های خلیج فارس انجام شده، نوشت: آرام کردن سطح تنش‌ها همچنان در اولویت اول سفارت و بریتانیا باقی می‌ماند.

   وزارت کشاورزی مکلف به تهیه برنامه مدون برای خودکفایی در کالاهای اساسی شد

رییس مجلس دهم گفت: وزارت کشاورزی مکلف شد تا برنامه مدونی را برای رسیدن به خودکفایی در زمینه کالاهای اساسی و آمایش سرزمینی در بعد کشاورزی تهیه کند. علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی دیروز مجلس گفت: از ساعت 8 صبح جلسه غیر علنی را با حضور وزیر جهاد کشاورزی درباره بخش کشاورزی و نیازهای مختلف در زمینه کالاهای اساسی به ویژه گندم، برنج و همچنین نهاده‌های دامی داشتیم. در این جلسه با حضور مسوولان سازمان برنامه و بودجه گزارشات مربوط به این بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رییس مجلس اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی برنامه مدونی را در زمینه خودکفایی کالاهای اساسی و آمایش سرزمینی در بعد کشاورزی در ظرف دو ماه آینده تهیه کرده و به مجلس ارایه دهد.

   ادعای تورگردی استانداران در اروپا صحت ندارد؛پرتال وزارت کشور|

سخنگوی وزارت کشور ضمن تکذیب ادعای نماینده مجلس در خصوص تورگردی استانداران گفت: سفرهای خارجی مجموعه وزارت کشور ۵۶ درصد کاهش داشته است. سید‌سلمان سامانی در واکنش به مطالب منتشر شده مبنی بر تورگردی برخی استانداران در اروپا به نقل از یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: در پی انتشار این مطلب در یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از حجت‌الاسلام سلیمی با ایشان تماس گرفته و خواستم اگر مصداقی در این خصوص دارند، اطلاعات آن را ارایه کنند. این نماینده مجلس تاکید کردند که هیچ مصداقی در این خصوص درباره استانداران ندارند و سخنانشان به‌طور کلی بیان شده است.

   سوال از وزیر راه و شهرسازی اعلام وصول شد؛ خانه ملت|

عضو هیات رییسه مجلس اعلام وصول سوال نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار از وزیر راه و شهرسازی درباره عدم اقدام مناسب در کاهش تصادفات را قرائت کرد. «علی‌اصغر یوسف‌نژاد»، در نشست علنی دیروز مجلس موارد اعلام وصول شده توسط هیات رییسه مجلس را به شرح زیر قرائت کرد: سوال ملی شکور پورحسین شقلان نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار از وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم اقدام مناسب درکاهش تصادفات و بهبود وضعیت جاده‌ها.

 

ارسال نظر